Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem Caeruleusy większe od samców Reda i jestem zdania takiego, że minimum to 240l, chociaż bardzo dużo osób poleca je do 112l. A redy moim zdaniem do 300l z jeszcze jednym bądź nawet dwoma innymi mniejszymi i spokojnymi mbuniakami będą czuły się dobrze. Sam Red w 300l wieje nudą i pustką...

Opublikowano

namieszaliście mi trochę w głowie i już sam nie wiem. Ale z tego co orientuję się to redy dorastają max do 13 cm, a nie 14 wiem 1 cm w tą czy tą to nie wiele ale zawsze...

A oprócz tego to myślałem także W OSTATECZNOŚCI o rezygnacji z redów i pozostawieniu

- Pseudotropheus saulosi 2+6 (ew. więcej)

- Cynotilapia afra cobwe 1+3

Z tym, że wtedy może byłoby trochę nudno i pusto!

@Pastel napisz czy te Twoje redy są w podobnym zestawieniu gatunków jakie zaproponowałem?

Opublikowano
namieszaliście mi trochę w głowie i już sam nie wiem. Ale z tego co orientuję się to redy dorastają max do 13 cm, a nie 14 wiem 1 cm w tą czy tą to nie wiele ale zawsze...

Widziałem samca który miał spokojnie 15 cm i w przeciwieństwie do yello samice też są spore, Podobnie jak Perez nie trzymałbym ich w 120cm.

Opublikowano
z tego co orientuję się to redy dorastają max do 13 cm, a nie 14 wiem


Konings podaje iż, Metriaclima estherae osiąga 14cm (samiec) i 11cm (samica) w naturze.


A oprócz tego to myślałem także W OSTATECZNOŚCI o rezygnacji z redów i pozostawieniu

- Pseudotropheus saulosi 2+6

- Cynotilapia afra cobwe 1+3

Z tym, że wtedy może byłoby trochę nudno i pusto!



Nudno przy pyszczakach? :D

Pusto? Przecież to już 12 ryb co daje ok.18l na rybę...możesz dobić do tych 14 sztuk.

Opublikowano
Nudno przy pyszczakach? :D

Pusto? Przecież to już 12 ryb co daje ok.18l na rybę...możesz dobić do tych 14 sztuk.



tu chodzi o zapewnienie im niezbędnego minimum którego 120cm akwa im nie zapewni...no chyba że by pływały same w układzie 1+3.


Najpierw podajesz 4 ryby do 300L a potem 14? HEH.

Wcześniej pisałeś o układzie 1+3. TO NUDA W TAKIM AKWARIUM PANIE PEREZ!!


Dzem3 skoro podobają Ci się Redzie to spróbuj. Obsada którą podałeś jest w porządku, chociaż ja celowałbym w coś takiego:


- Metriaclima estherae red-red

- Iodotropheus sprengerae (ale tylko F1)

- Melanochromis cyaneorhabdos/maingano F1, żeby rozruszać atmosferę w akwarium.


Kolorowo i przynajmniej coś będzie sie działo.


Spytaj o wysyłkę tutaj: http://www.mp.umk.pl/?page_id=55

Mam ryby z tego źródła i jest bajka. Kup po 10szt z każdego gatunku, a sytuacja sama się wyklaruje, a nadwyżkę na pewno odsprzedaż.


Widziałem też Cynotilapia afra cobue – moz. F1 na żywo dorosłe na UMK w Toruniu i muszę przyznać, że szczena opadła...

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Czytaj uważnie i ze zrozumieniem....

Dla porównania podam, w 150cm pływa u mnie 14cm acei i powiem ci że robi się dla niego przyciasno.A co dopiero mocniej zbudowany red w 120cm.

Moje zdanie jest Wam znane, red do 120cm akwa to lekka przesada...

Opublikowano

Panowie podłącze się do tematu.

Tez mam baniak 300 litrów. Rezygnuje z dorosłych ryb ponieważ brakuje tego etapu dorastania (kupiłem już duże ryby)

Chce zarybić młodymi rybami tylko nie wiem po ile sztuk ich wpuścić. Typ padł na :

- Melanochromis cyaneorhbdos

- maison reef

- yellow

- red red


ten maison reef pasuje do reszty ? Wiem że red bedzie miał kiedyś za mało miejsca. Po ile sztuk wpuścić?


Opublikowano

Czy ja dobrze rozumiem, że kolega chce chodować tylko młodzież, a gdy zaczną dorastać, oddawać prawie dorosłe ryby i kupować znowu młode? Czy ja coś źle zrozumiałem?:)

Do 300l max 3 gatunki, ale ja dałbym 2. Dzięki temu można pokusić się o obsadę wielosamcowo np. 2-3/5-7.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.