Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć


Jestem na etapie zakładania standardowego 240 l. Chciałbym trochę ograniczyć wydatki i mam pytanie co do filtra. Mam filtr kubełkowy EHEIM 2213. Nada się on na biologiczny? Mechaniczny planuje Circulator 1500 albo 2000.


Proszę o informacje.


Pozdrawiam



Witam jasne że się nada na biologa,najlepiej do koszyków z kubełka wsadź grys koralowy(dobre siedlisko dla bakterii i dodatkowo będzie ci służył jako bufor parametrów)+do jednego kosza gąbkę ;) aha i na rurkę z kubełka też daj gąbkę będzie służyć jako prefiltr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Możesz podesłać jakiś przykładowy link? Ile kg tego wejdzie do mojego filtra?


Chyba kupie Circulator 1500 ze względu na minimalnie mniejsze zużycie prądu.


Do akwarium wrzucę kamienie z pola, bo nie mam zbytnio teraz czasu na czytanie o nich, a muszę wystartować jak najszybciej akwarium.


Na dno piasek z castoramy kreisela będzie ok czy jest może jakaś inna alternatywa (piasek z nad morza?)?

Opublikowano
Możesz podesłać jakiś przykładowy link? Ile kg tego wejdzie do mojego filtra?


Chyba kupie Circulator 1500 ze względu na minimalnie mniejsze zużycie prądu.


Do akwarium wrzucę kamienie z pola, bo nie mam zbytnio teraz czasu na czytanie o nich, a muszę wystartować jak najszybciej akwarium.


Na dno piasek z castoramy kreisela będzie ok czy jest może jakaś inna alternatywa (piasek z nad morza?)?



Myślę że około 4kg ci starczy grysu(nawet może być za dużo)ale lepiej mieć więcej z zapasie niż ma brakować ;) a to link

KORAL NATURALNY 2kg - ŻWIR KORALOWY - 15mm (5475410798) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img20.allegroimg.pl/photos/400x300/54/75/41/07/5475410798@@AMEPARAM@@20@@AMEPARAM@@54/75/41/07@@AMEPARAM@@5475410798

ja akurat mam tą samą granulację grysu w filtrze i wszystko smiga jak należy(przepływ w filtrze jest).A co do circulatora 1500 to ci starczy na twój litraż,jest regulacja przepływu więc jak by był za duży to zmniejszysz,aha kup sobie do niego gąbkę z jak najgęstszą granulacją,skieruj wylot do góry żeby był ruch tafla wody.Kamienie sobie wybierz podobnego koloru co tło według mnie lepiej to wygląda,wybieraj parę wysokich żeby zasłonić sprzęt,a reszta bryły żeby ułożyć z nich gruzowiska np po bokach akwarium a środek zostawisz sobie jako plażę to już sobie sam zdecydujesz jaką chcesz aranżację a piasek może być kreisel lub z morza zależy do czego masz dostęp i ten i drugi się nadaje,a żeby ci piasek nie latał po akwarium to najlepsza granulacja to 0.8-1.2 mm kreisel mniej więcej taka ma więc powinien byc ok,tylko pamiętaj żeby go dobrze wypłukać i sparzyć wrzątkiem dla pewności ;) myślę że o niczym nie zapomniałem to życzę powodzenia i czekam na fotki baniaka ;)
Opublikowano

A czy jest jakaś alternatywa dla tego żwiru koralowego, gdyż nie mogę znaleźć sprzedawcy co miałby circulator i ten żwir, aby nie płacić bez sensu kilka razy za przesyłkę.

Opublikowano

Dzięki.


Znalazłem tam:

-circulator 1500,

-żwir koralowy 3 kg,

-tropical malawi 250 ml,

-tropical spirulina 36% 12g płatki,


Czy ktoś może mi pomóc z dobraniem gąbki do circulatora i prefiltr do EHEIM 2213?


W akwarium chcę mieć yellow'y

Opublikowano

Cześć. Przymierzam się do startu mojego pierwszego malawi. Od roku z powodzeniem prowadzę akwarium roślinne 60l. Jednak o malawi nie wiem za wiele, chciałbym aby ktoś bardziej doświadczony doradził mi co do akwa.

Narazie mam:

- baniak 90x50x50 OW - 225l

- JBL e900

- szafka pod baniak będzie gotowa lada dzień


Co zamierzam? [piszcie co myślicie]

1. Oświetlenie - 2x naświetlacz 20W [ciepły/zimny] + 1x10W RGB

2. Podłoże - biały piasek kwarcowy 0,5-1,2 mm albo grys dolomitowy 1-2mm

3. Kamienie - tu mam największe wątpliwości, chciałbym też aby nie były to zbyt drogie kamienie.

4. Obsada - na początek chciałbym te najpolularniejsze rybki tj. yelowki, red red soulosi.

Z góry dzięki za porady pozdrawiam Przemek.

Opublikowano

Witaj, co do oświetlenia, wydaje mi się, że do takiego baniaczka jeden naświetlacz Ci wystarczy (nawet 10W). W Malawi prawie nie ma roślin więc i światła dużo nie trzeba. Piach o gradacji 0,8-1,2mm będzie najlepszy, możesz oczywiście zastosować żwir, ale musi być drobny (podobnie jak piach) i w miarę gładki ponieważ pyszczaki lubią kopać i czyścić sobie skrzela (zbyt ostry żwir może im je pokaleczyć). Kamienie możesz kupić w składach kamieni (serpentynit, otoczaki nie są drogie, ja np. kupowałem te pierwsze za 55 gr/kg), możesz też iść na łąkę, pole, czy nad rzekę i uzbierać takie, które Ci się spodobają. Yellow i Red Red będą trochę za duże do Twojego zbiornika, pomyśl o połączeniu Saulosi z Rdzawymi ;) poza tym czytaj forum, zgłębiaj wiedzę i łap inspiracje, powodzenia ;)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź MatiK - Twoje akwarium wygląda super. Kamieni z pola wolałbym uniknąć, z oświetleniem się właśnie zastanawiam, na początek wezmę chyba 2x10W. Chciałbym uzyskać refleksy na dnie. Oczywiście przeczytałem parę tematów tutaj na forum i cały FAQ. Najbardziej mnie nurtuje sprawa kamieni, jakie byście polecili? Serpentynit wygląda dobrze, ale przy ciemny akwarium [ z ciemnym tłem]. Ja chciałbym coś jaśniejszego, żeby dobrze wyglądało na niebieskim tle. Jeśli ktoś zna sprawdzony skład w okolicach Wrocławia, to walcie śmiało.

Pozdrawiam Przemek.

Opublikowano

Spoko, po to jest forum ;) fajnie, że podoba Ci się moje akwa, ja wzorowałem się na zbiornikach naszych forumowych wyjadaczy :P jeśli będziesz miał niebieskie tło, to moim zdaniem serpentynit będzie mocno kontrastował i na pewno nie będzie za ciemno. Nawet przy czarnym jest ok ;) pomyśl o nim (zarówno o czarnym tle, jak i serpentynicie), możesz użyć też otoczaków, można z nich poukladać fajne gruzowiska, może być szarogłaz, do wyboru do koloru, najlepiej zrobisz jak wejdziesz w galerię i będziesz pytał właścicieli, jeśli coś Ci się bardzo spodoba. Jeśli chodzi o składy to masz mapkę :http://forum.klub-malawi.pl/hodowle-sklepy-sklady-kamieni-t20025.html?&highlight=Składy+kamieni+sklepy , możesz jeszcze dopytać użytkownika AndrzejWałb, on mieszkał długo we Wrocławiu więc na pewno pomoże ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.