Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć


Jestem na etapie zakładania standardowego 240 l. Chciałbym trochę ograniczyć wydatki i mam pytanie co do filtra. Mam filtr kubełkowy EHEIM 2213. Nada się on na biologiczny? Mechaniczny planuje Circulator 1500 albo 2000.


Proszę o informacje.


Pozdrawiam



Witam jasne że się nada na biologa,najlepiej do koszyków z kubełka wsadź grys koralowy(dobre siedlisko dla bakterii i dodatkowo będzie ci służył jako bufor parametrów)+do jednego kosza gąbkę ;) aha i na rurkę z kubełka też daj gąbkę będzie służyć jako prefiltr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Możesz podesłać jakiś przykładowy link? Ile kg tego wejdzie do mojego filtra?


Chyba kupie Circulator 1500 ze względu na minimalnie mniejsze zużycie prądu.


Do akwarium wrzucę kamienie z pola, bo nie mam zbytnio teraz czasu na czytanie o nich, a muszę wystartować jak najszybciej akwarium.


Na dno piasek z castoramy kreisela będzie ok czy jest może jakaś inna alternatywa (piasek z nad morza?)?

Opublikowano
Możesz podesłać jakiś przykładowy link? Ile kg tego wejdzie do mojego filtra?


Chyba kupie Circulator 1500 ze względu na minimalnie mniejsze zużycie prądu.


Do akwarium wrzucę kamienie z pola, bo nie mam zbytnio teraz czasu na czytanie o nich, a muszę wystartować jak najszybciej akwarium.


Na dno piasek z castoramy kreisela będzie ok czy jest może jakaś inna alternatywa (piasek z nad morza?)?



Myślę że około 4kg ci starczy grysu(nawet może być za dużo)ale lepiej mieć więcej z zapasie niż ma brakować ;) a to link

KORAL NATURALNY 2kg - ŻWIR KORALOWY - 15mm (5475410798) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img20.allegroimg.pl/photos/400x300/54/75/41/07/5475410798@@AMEPARAM@@20@@AMEPARAM@@54/75/41/07@@AMEPARAM@@5475410798

ja akurat mam tą samą granulację grysu w filtrze i wszystko smiga jak należy(przepływ w filtrze jest).A co do circulatora 1500 to ci starczy na twój litraż,jest regulacja przepływu więc jak by był za duży to zmniejszysz,aha kup sobie do niego gąbkę z jak najgęstszą granulacją,skieruj wylot do góry żeby był ruch tafla wody.Kamienie sobie wybierz podobnego koloru co tło według mnie lepiej to wygląda,wybieraj parę wysokich żeby zasłonić sprzęt,a reszta bryły żeby ułożyć z nich gruzowiska np po bokach akwarium a środek zostawisz sobie jako plażę to już sobie sam zdecydujesz jaką chcesz aranżację a piasek może być kreisel lub z morza zależy do czego masz dostęp i ten i drugi się nadaje,a żeby ci piasek nie latał po akwarium to najlepsza granulacja to 0.8-1.2 mm kreisel mniej więcej taka ma więc powinien byc ok,tylko pamiętaj żeby go dobrze wypłukać i sparzyć wrzątkiem dla pewności ;) myślę że o niczym nie zapomniałem to życzę powodzenia i czekam na fotki baniaka ;)
Opublikowano

A czy jest jakaś alternatywa dla tego żwiru koralowego, gdyż nie mogę znaleźć sprzedawcy co miałby circulator i ten żwir, aby nie płacić bez sensu kilka razy za przesyłkę.

Opublikowano

Dzięki.


Znalazłem tam:

-circulator 1500,

-żwir koralowy 3 kg,

-tropical malawi 250 ml,

-tropical spirulina 36% 12g płatki,


Czy ktoś może mi pomóc z dobraniem gąbki do circulatora i prefiltr do EHEIM 2213?


W akwarium chcę mieć yellow'y

Opublikowano

Cześć. Przymierzam się do startu mojego pierwszego malawi. Od roku z powodzeniem prowadzę akwarium roślinne 60l. Jednak o malawi nie wiem za wiele, chciałbym aby ktoś bardziej doświadczony doradził mi co do akwa.

Narazie mam:

- baniak 90x50x50 OW - 225l

- JBL e900

- szafka pod baniak będzie gotowa lada dzień


Co zamierzam? [piszcie co myślicie]

1. Oświetlenie - 2x naświetlacz 20W [ciepły/zimny] + 1x10W RGB

2. Podłoże - biały piasek kwarcowy 0,5-1,2 mm albo grys dolomitowy 1-2mm

3. Kamienie - tu mam największe wątpliwości, chciałbym też aby nie były to zbyt drogie kamienie.

4. Obsada - na początek chciałbym te najpolularniejsze rybki tj. yelowki, red red soulosi.

Z góry dzięki za porady pozdrawiam Przemek.

Opublikowano

Witaj, co do oświetlenia, wydaje mi się, że do takiego baniaczka jeden naświetlacz Ci wystarczy (nawet 10W). W Malawi prawie nie ma roślin więc i światła dużo nie trzeba. Piach o gradacji 0,8-1,2mm będzie najlepszy, możesz oczywiście zastosować żwir, ale musi być drobny (podobnie jak piach) i w miarę gładki ponieważ pyszczaki lubią kopać i czyścić sobie skrzela (zbyt ostry żwir może im je pokaleczyć). Kamienie możesz kupić w składach kamieni (serpentynit, otoczaki nie są drogie, ja np. kupowałem te pierwsze za 55 gr/kg), możesz też iść na łąkę, pole, czy nad rzekę i uzbierać takie, które Ci się spodobają. Yellow i Red Red będą trochę za duże do Twojego zbiornika, pomyśl o połączeniu Saulosi z Rdzawymi ;) poza tym czytaj forum, zgłębiaj wiedzę i łap inspiracje, powodzenia ;)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź MatiK - Twoje akwarium wygląda super. Kamieni z pola wolałbym uniknąć, z oświetleniem się właśnie zastanawiam, na początek wezmę chyba 2x10W. Chciałbym uzyskać refleksy na dnie. Oczywiście przeczytałem parę tematów tutaj na forum i cały FAQ. Najbardziej mnie nurtuje sprawa kamieni, jakie byście polecili? Serpentynit wygląda dobrze, ale przy ciemny akwarium [ z ciemnym tłem]. Ja chciałbym coś jaśniejszego, żeby dobrze wyglądało na niebieskim tle. Jeśli ktoś zna sprawdzony skład w okolicach Wrocławia, to walcie śmiało.

Pozdrawiam Przemek.

Opublikowano

Spoko, po to jest forum ;) fajnie, że podoba Ci się moje akwa, ja wzorowałem się na zbiornikach naszych forumowych wyjadaczy :P jeśli będziesz miał niebieskie tło, to moim zdaniem serpentynit będzie mocno kontrastował i na pewno nie będzie za ciemno. Nawet przy czarnym jest ok ;) pomyśl o nim (zarówno o czarnym tle, jak i serpentynicie), możesz użyć też otoczaków, można z nich poukladać fajne gruzowiska, może być szarogłaz, do wyboru do koloru, najlepiej zrobisz jak wejdziesz w galerię i będziesz pytał właścicieli, jeśli coś Ci się bardzo spodoba. Jeśli chodzi o składy to masz mapkę :http://forum.klub-malawi.pl/hodowle-sklepy-sklady-kamieni-t20025.html?&highlight=Składy+kamieni+sklepy , możesz jeszcze dopytać użytkownika AndrzejWałb, on mieszkał długo we Wrocławiu więc na pewno pomoże ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.