Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie nadmiar formy nad treścią ... jeśli bym zostawił odwierty i wstawiłbym tam rurki to jak bym je ukrył ... tak będę miał ścięty kąt i jak coś pokombinuje będzie on prawie nie widoczny będą widoczne tylko wlot i wylot ... poza tym myślałem o tym, że na suchym kominie nie będzie problemu ze szczelnością i przejściówkami wystarcza same odwierty i przechodzace przez nie rurki ale zwątpiłem czy tak bym mógł.

Opublikowano
poza tym myślałem o tym, że na suchym kominie nie będzie problemu ze szczelnością i przejściówkami wystarcza same odwierty i przechodzace przez nie rurki ale zwątpiłem czy tak bym mógł.


Jeśli lubisz swoją podłogę, to przy budowie hydrauliki porządne, skręcane przeloty szczelne, są podstawą ;]

Opublikowano
Nie nadmiar formy nad treścią ... jeśli bym zostawił odwierty i wstawiłbym tam rurki to jak bym je ukrył ... tak będę miał ścięty kąt i jak coś pokombinuje będzie on prawie nie widoczny będą widoczne tylko wlot i wylot ... poza tym myślałem o tym, że na suchym kominie nie będzie problemu ze szczelnością i przejściówkami wystarcza same odwierty i przechodzace przez nie rurki ale zwątpiłem czy tak bym mógł.

Ale to ma być silny mechaniczny z cyrkulacją... także komin przeczy samemu założeniu....

Poza tym przeloty skręcane dobrej firmy są szczelne - zobacz jak podziurawione są amerykańskie zbiorniki... i nie mówię tu o dziurach w kominie.

Jeśli chodzi o cenę to droższy będzie komin i jakieś rurki niż dwa szczelne akwarystyczne przeloty.


Zobacz moje dziury:

IMG_1278.JPG

Wkręcone specjalnie w dwie strony żeby zobrazować jak wyglądają z dwóch stron.

Są absolutnie szczelne.

U mnie są tak wysoko bo służą do montarzu pudełka przelewowego do sumpa, ale dla mechaniaka wywierciłbym 20cm niżej i 30cm od siebie (przy mojej ścianie bocznej 55x55cm)


A są na rynku jeszcze lepsze (nieco droższe) przeloty.

Więc ja bym nie kombinował z kominem do tego.

Opublikowano

Makok przyjrzyj się rysunkowi rury są tylko w suchym kominie, suchym bo bez wody, woda mogłaby się tam pojawić tylko w razie pęknięcia szyby komina lub gdyby zawiodły przejściówki wlotu lub wylotu. Wobec powyższego gdyby to nie zawiodło nie ma ryzyka. Nie zauważasz, że rury są w tym kominie zamknięte. Wychodzą na baniak. Więc komin jest w cudzysłowiu to bardziej pomieszczenie techniczne pozwalające na wpuszczenie rur spodem zbiornika bo z boku się nie da. Nie ma to wpływu na wydajność mechanika. Bo do baniaka woda wpada górą a wylatuje dołem otworów wbudowanych w szybę tworząca suchy komin. Między ścianą kotłowni a baniakiem będzie góra 2-3 cm zamknięte na zawsze a raczej do ewentualnego demontażu baniaka. Skręcenie przelotów pod baniakiem będzie trudne ale wykonalne, skręcenie przelotów z boku wymagało by szeregu zabiegów i skręcenia ich razem z rurami przed położeniem baniaka. Baniak nie może być odsunięty dalej niż 4 cm od ściany bo ograniczają go metalowe kątowniki będące wyjściem pod stelaż barku. Musiałbym chyba zrobić w ścianie wielkie dziury aby swobodnie wszystko zrobić. Suchy komin musi być jeśli chcę narurowce chyba że z nich zrezygnuje na rzecz cyrkulatorów lub mechanika ale chciałbym mieć wszystko poza przestrzenią życiowa ryb.

Opublikowano

Wyłączyłbym pompę z sieci elektrycznej w kotłowni, zakręciłbym zawory na wejściu i wyjściu ... odkręcił komory narurowców wymienił watę ewentualnie przepłukał gąbkę ... zakręciłbym z powrotem komory ponownie włączył pompę i po robocie gdzie tu skomplikowanie.


W przypadku sumpa zawalonego wpłukanymi do niego mechanicznymi zabrudzeniami byłoby ciężej ... dużo ciężej.

Opublikowano
W przypadku sumpa zawalonego wpłukanymi do niego mechanicznymi zabrudzeniami byłoby ciężej ... dużo ciężej.

Na pewno ciężej, ale weź pod uwagę że one i tak tam będą i to wcale nie w mniejszej ilości. :wink:


Obejrzałem jeszcze raz rysunek - zastanawiam się jak chcesz zgrać te kolanka ze śrubunkami zarówno w boku komina jak i w dnie - bo zakładam że planujesz dwa, na każdą rurę... :wink::mrgreen:

Ponad to takie zawieszenie i okolankowanie układu jak na rysunku zmusi pompę do walki z zakrętami i grawitacją..... :wink:


Ale to Twój baniaczek :P

Opublikowano

Czy walka z dwoma zakrętami aż tak zmniejszy siłę strumienia wody ? Wydaje mi się ze nie i wydaje mi się ze jednak dodatkowy mechanik regularnie czyszczony zmniejszy ilość nieczystości w sumpie nawet znacząco gdy będzie miał silniejszy ciąg niż sump. Planuje jechać na najwyższym biegu w narurowcu a na najsłabszym w sumpie. Poza tym wyjście do narurowca zamierzam sporządzić ze zbrojonych węży do paliwa jedynym problemem jest to jak wymyślić ich połączenie z otworami i bezpieczne ( jednak szczelne ) przejście w suchym kominie przez odwierty. Dwa węże będą wychodzić przez dno, przez otwory w ścianie aż do kotłowni tam dopiero będą łączone z instalacją pompy ona już będzie sztywna i dośrubowana do ściany. Węże będą z jednego kawałka aby pod szafką nie nastąpiło rozszczelnienie. Suchy komin będzie jednak szczelny i gdyby nie daj Boże coś puściło to się co najwyżej zaleje się wodą i co ciekawe nadal będzie działać ;).

Opublikowano

Hari, jesli juz musza byc fiktry narurowe, to moze podlacz je na zrzucie wody z komina do sumpa. Jesli ze wzgledu na wysokosc podstawy nie bedzie miejsca, zeby je powiesic nad sumpem, to mozesz zrobic jedna sucha komore. Po mojemu - lepsza sucha komora w sumpie niz suchy komin w akwarium. Do tego odejdzie Ci jedna pompa, choc tak jak pisalem kilka postow wyzej przydalby Ci sie mocniejszy obieg.


Inna sprawa, ze na rurach zrzutowych z komina mozna zamontowac skarpety, ktore dosc dokladnie wylapuja stale zanieczyszczenia.

Opublikowano

Nabe ma moje fotki i wrzuci jak będzie mógł. W skrócie powiem, nie upierałbym się na narurowcach w kotłowni a pomysł z zamontowaniem silniejszej pompy i narurowców w drodze do sumpa byłby świetny ... gdyby nie to, że aby dojść do tych narurowców musiałbym po kolei ... otworzyć klapę, położyć się na podłodze, w pozycji leżącej odkręcić narurowce, wyjąć, wyczyścić, zakręcić w pozycji leżącej ... i tak raz w tygodniu czy co dwa tygodnie. Stary jestem i dlatego wole przez ten suchy komin i wygodnie w kotłowni :mrgreen: .


Już chyba wybrałem, teraz zaczną się pytania pomocnicze ale najpierw przedstawię kontekst sytuacyjny. a do tego trzeba foty ;)


Piszę bez kontekstu bo żona twierdzi, że już za długo myśle i nie daj Boże zdecyduje sie jednak na kończenie podwórka :mrgreen: Podsumowanie na teraz wygląda tak.


Stałą podmiane wykonam jak na rysunku.


1) Jaką byście proponowali średnicę przelewu ?


Mechanik. Jednak narurowiec przez suchy komin i do kotłowni. Narurowce umieszczone wysoko. Pompa nisko. Pozwoli to na zachowanie wody w pompie po zdemontowaniu samych narurowców i brak potrzeby jej zalewania.


1) Jakie przejściówki byście proponowali ( jednak dno komina szczelne ) czy macie pomysł na zabezpieczenie przejścia rurki wylotu w jakąś siatkę ... z czego to zrobić.


2) Jakie średnice zastosować w tym obiegu.


3) Jakie wypełnienia.


Sump. Ostatecznie będzie 100 x 70. Ostatnia komora nie będzie boczna. Wstawie dodatkowy trójnik z końcówką na wąż za pompą aby ta mogła wypchnąć do kanalizacji zawartość sumpa . Wyciagniecie kilkuset kilogramowego baniaka. Zastosuje rewizje a wiec 3 odwierty.


1) Jakie przeloty i średnice zastosować.


2) Jakie wypełnienie komina i sumpa.


Mile widziane jakies namiary na sklepy z akcesoriami do sumpów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.