Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akurat wiszące dno nie stanowi problemu, gorzej, gdy to właśnie środek pręży - podpytajcie się Albego - kiedyś mi tłumaczył, że jego zbiorniki stoją głównie na krawędziach i nic im się złego nie dzieje. A on tych zbiorników trochę jednak ma ;-)

Opublikowano
przyczyna leży w złym wypoziomowaniu , pomiar słupa wody w kilku miejscach nie załatwia sprawy.


paputek25, ale to nie dno strzeliło. tylko wzmocnienie wzdłużne. A to się daje u góry akwarium.

No i wiszące dno tez nie jest problemem.

Opublikowano

Jeśli wzmocnienie wzdłużne pęka na środku na dwie połowy, to w mojej opinii może to być spowodowane czynnikiem wyginania szyby przedniej.

Jeśli tak było w tym przypadku, to powody rozgięcia tej szyby w ten sposób mogą być dwa:

1. standardowe rozgięcie z powodu naporu wody ewentualnie powiększone o czynnik przechylonego na daną szybę zbiornika

i/lub

2. dodatkowe rozgięcie spowodowane albo naciskiem na szyby boczne, albo właśnie wyższymi krawędziami blatu w stosunku do jego środka (blat ugina się w środku)


i tak się zastanawiam, bo 2 punkt nie może być u mnie prawdą, choćby dlatego że blat (płyta osb 1,8cm) wystaje ponad blat skrzyni o 6,5cm z każdego z boków (blat skrzyni krótszy o 13cm od akwa)

w takim wypadku pozostaje jedyna logiczna przyczyna w rozerwaniu w wyniku naporu wody - ok być może siła była większa bo akwa jest przechylone o milimetry na przednią ścianę (1-2mm od pionu), ale to nadal przyczyna leży w za wąskim wzmocnieniu - które wromak obliczył na 4cm szerokości...


dla przykładu powiem - szyby z oryginalnymi wzmocnieniami wygięły się o 4mm (różnica między szerokościa akwa w środku 404mm, a bokami 400mm) po nalaniu wody...

obecnie na wzmocnieniach DIY szerokich na 6cm + wzmocnienie poprzeczne na środku różnica wynosi <1mm - czyli szyby się nie wyginają u góry...


co o tym sądzicie?

Opublikowano
Mam nadzieję, że jest to odosobniony wyjątek, gdyż jestem zainteresowany akwarium >500l tejże firmy.


Ja mam 200l i 450l Wromaka kilka lat i wszystko z nimi ok.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

wg mnie, poziomowanie akwarium nie ma praktycznego zastosowania jesli chodzi o wytrzymalosc szkla.

odchylenie 1-2 cm od pionu nie ma praktycznie zadnego wplywu na naprezenia, ale chetnie zobacze obliczenia z ktorych wynika ze to ma wplyw :)

wg mnie, przyczyna pekania jest zly dobor wzmocnien.

a) pekniecie wzmocnienia w polowie dlugosci - za slabe wzmocnienie (za cienkie lub za waskie)

B) pekanie szyby - rysa ukosna do naroza wzmocnienia - za sztywne wzmocnienie w stosunku do szyby lub zbyt krotkie



przeliczenie takiego wzmocnienia to 5-10 min roboty, sluze pomoca jesli ktos bylby zainteresowany, ale najlepiej kontakt mailowy lub ewentualnie PW bo nie bywam tu zbyt czesto.


prosba do autora watku - jesli moglbys podac wszystkie szczegolowe wymiary zbiornika i wzmocnien to z checia z czystej ciekawosci bym to sobie przeliczyl czy to powinno peknac czy nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tak. To się wszystko zgadza, ale Sebastian ma ceny bardzo zaporowe. Ostatnio poszukiwałem Dimidiochromis strigatus - wycenił mi parę ryb 11-13cm na kwotę 400zł ryby f-1 Jacek Stuś z Żor. Ma dobre jakościowo ryby, ale fosorochromisow niestety nie ma w ofercie. W cichlidenstadel ryby są w cenie 30% tego co np.  w tanganika Konin Ale wysyłka bardzo droga.  Więc. Sam już nie wiem, gdzie teraz pozyskiwać dobrej jakości ryby 
    • Potwierdzam. Kupiłem u Sebastiana ryby do obecnego zbiornika. Są naprawdę ekstra. Szczerze mówiąc to po "wypadnięciu" z obiegu TAN-MAL to gatunki mniej popularne jest możliwe dorwać tylko u Sebastiana.
    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.