Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No dobrze a jak się ma Metriaclima greshakei do maylandia estherea. Mogą pływać razem? Spotkałem się z drugą nazwą również z Maylandia greshakei i nie wiem czy nie będą się łączyć w pary z maylandia estherea red red. Jeżeli nie to dodałbym jeszcze Pseudotropheus williamsi.

Opublikowano
Co do aulonek i drapieznikow 1+2 bedzie ok:),nie maco trzymac sledzi:)


Teoretycznie tak ale chyba lepiej ułatwic zycie samicom,to tylko moje zdanie

Opublikowano
No dobrze a jak się ma Metriaclima greshakei do maylandia estherea red red. Mogą pływać razem? Spotkałem się z 2 nazwami również z Maylandia greshakei i nie wiem czy nie będą się między sobą rozmnażać. Jeżeli nie to dodałbym jeszcze Pseudotropheus williamsi.

IMO wszystkie trzy gatunki mogą być razem, choć gatunkowo pokrewne to różnią się ubarwieniem tak samce jak i samice, więc o krzyżówki bym się nie martwił (oczywiście tylko teoretycznie :wink: )

Opublikowano
Metriaclima greshakei Spotkałem się z drugą nazwą również z Maylandia greshakei


Poprawna to Metriaclima greshakei


maylandia estherea


To również Metriaclima...(Metriaclima estherae)


Nie widzę przeszkód aby nie mogły pływać w jednym baniaku.

Opublikowano

No dobrze więc docelowo chciałbym, żeby obsada wyglądała następująco:

Metriaclima greshakei 1/2

Maylandia estherea red red 2/4

Pseudotropheus williamsi 1/2

Brakuje mi w tym wszystkim pasków. Poza tym, niektórzy piszą, że estherea jest średnio agresywna poza gatunkowo inni znowu, że bardzo. Zależy od źródła. To jednak sztuka mieć własną kropelkę Malawi. Ale poddać się nie zamierzam. Są zbyt piękne, abym mógł tak łatwo odpuścić.

Opublikowano

U mnie red blue jest zdecydowanie na dole hierarchii, ale samiec jest łądnie wybarwiony, w niczym to nie przeszkadza.


Odnośnie pasiaków jest duży wybór - Pseudotropheus elongatus Mpanga, lub Cheware, może być M. zebra chilumba Maison Reef - pooglądaj galerię, napewno coś Ci wpadnie w oko. Co do układów w poszczególnych gatunkach nie ma sensu już teraz tak precyzyjnie to ustalać - lepiej kupić po 8-10 sztuk z gatunkui poczekać co się wykrystalizuje. U mnie u parallelusów wykrystalizowało się 1+1 i tak zostało, choć daleki byłbym od stwierdzenia że jest to idealny układ.

Opublikowano
i ja polecił bym Pseudotropheus elongatus Mpanga - np za Metriaclima greshakei

Właśnie czytałem na jego temat i spodobał mi się. yaro a nie mogą być wszystkie, które biorę pod uwagę?

Metriaclima greshakei 1/3

Maylandia estherea red red 2/4

Pseudotropheus williamsi 1/3

Pseudotropheus elongatus Mpanga 1/3

Te ilości to takie moje przypuszczenia. Zakupiłbym oczywiście więcej sztuk jak to sugeruje greghor i się zobaczy. Jeżeli moja propozycja obsady jest poprawna to temat uznam za zamknięty i zacznę szukać możliwości zakupu. Proszę o podsumowanie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.