Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kurczę, myślałam o 200, a tu już stawka podnosi się do 400l. Nie wiem, czy w bloku mogę trzymać takiego potwora. i czy mam na to pieniądze. i miejsce. ale tak to jest, jak babsko uparte to nie ma rady ;)

mutra, piszesz że masz 375l, to jest jaka długość? Co do narybku masz rację, ale widzisz, nie oszukujmy się, w większym akwarium też będą się rozmnażały i to chyba nawet szybciej, bo będzie więcej haremów. Zgadzam się jednak z Tobą, że im więcej ryb tym to lepiej wygląda akwarium.


Panowie, nie kłóćcie się.

Spojrzę do książki, ale i tak wolę polegać na wiedzy i doświadczeniu ludzi, z którymi mogę się podzielić wątpliwościami :)

Opublikowano

Kolega brevisPL nie tak dawno chciał trzymać aulonki i bodajże copadichromisy w 112l po czym zmienił ze 3 razy nick, w między czasie miał Red blue i Acei w 240l które miały się świetnie i wcale nie chorowały :wink: więc na pewno dobrze doradzi :)

Opublikowano

375 to 150cm długości. Tu chodzi nie tyle o ilość co o stosunek długości akwarium do długości dorosłej ryby ("estetycznie" jest ok jeżeli jest jak 10:1).

pooglądaj sobie galerie, nie śpiesz się z decyzją ;). Półtora metrowe akwarium w bloku to wbrew pozorom nie żadne monstrum i dużo ludzi takie posiada :mrgreen:

Opublikowano

Nigdy nie widzialem reda 16cm to juz mala gruntowka :mrgreen: ale wracajac do tematu redzik w 100cm jest nie trafiony,min 120cm.

P.s jezeli nie chcesz zmieniac szafki czy kubelka ze 112l dokup mechanika o przeplywie okolo 1000l-1200/h do tego standardowa 160 l(wym. dna jak w 200-100x40) wromaka +pokrywa + swietlowki (do wyboru) do tego 15kg piachu 30-40kg wapienia/dolomitu (bufor) a jako obsade wpuść 10x P. saulosi i ciesz sie sprawnym, pieknym wycinkiem malawi z pelna gama kolorow i naturalnym zachowaniem pyskow.

Pozdrowil:)

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Będę się zastanawiała może rzeczywiście nad 120/150cm, bo jeżeli i tak mam zmienić akwarium i włożyć w to trochę kasy, to już lepiej zainwestować w widoczną zmianę, a nie dorzucać 20cm długości.

Podpowiedzcie mi tylko proszę, czy same redy czy z czymś je pomieszać? a jeżeli tak to co polecacie?

Opublikowano

To juz w zaleznosci na jaki zbiornik sie zdecydujesz.Jezeli bedzie to 150 to bedzie wieksze pole manewru.Pomysl dokladnie wszystkie za i przeciw i jak juz sie zdecydujesz na wielkosc akwa, bedziemy myslec nad obsada.

Opublikowano

Wszystko zalezy od tego na jaki zbiornik sie docelowo zdecydujesz.

Wiadomo - im wiekszy baniak tym I wybor wiekszy.

Do 150x50x60 mozesz dac np. Zebre chilumbe Maison Reef - wg mnie jedna z najpiekniejszych ryb z Malawi - do 120cm to juz nie za bardzo...

Kolejnymi asami sa Labeotropheusy - w 450 litrach naprawde mozna cos fajnego skomponowac.

Poogladaj ryby, wybierz te ktore Ci sie podobaja, porownaj ich preferencje zywieniowe, jezeli OK to wypisz tu I wtedy bedzie mozna doradzac.

Najpierw jednak musisz byc na 100% pewna jaki zbiornik bedziesz miala.


BTW - docelowo I tak obsada zmieni sie kilka razy zanim zbiornik powstanie ;-)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.