Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ostatnie pytanko.

Jakie macie ciśnienie na wylocie, czy większe od tego co na fotce (jeden wkład, pompa na 1 biegu 35W, rura PP 20 nie spłaszczana). Czy takie ma być czy jestem przewrażliwiony bo miałem większe oczekiwania co do filtracji narurowej (filtr 950 l/h 12W daje lepszego powera niż pompa na 3 biegu 65W).



jak miałem instalacje na co zrobiona (teraz tymczasowo nie mam) to mi sie wiecej lało z rury 3/4 (1 bieg) niz u ciebie na tym zdjeciu z 1/2. Mam wrazenie ze powinienes miec strumien wody bijacy w sciane po 2 stronie pokoju a nie 4 cm strumyczek.

Oczywiscie o ile dobrze interpretuje to co widze na zdjeciu.

Opublikowano
Pompa pchająca "w dół" to kłopoty z powietrzem na własne życzenie.

Instalacja z rur giętkich to kolejne kłopoty na własne życzenie - zmierz średnicę wewnętrzną (czynną) złączek do tych rur - pewnie max 7 mm. :rolleyes:

Aktualnie testuję różne miejsca powrotu wody i dla wygody podpiąłem powrót wężem ogrodowym 3/4 na szybkozłączkach - 2 takie ustrojstwa ubiły przepływ o połowę :(


Co do pompy to możliwe, nie jestem fachowcem od hydrauliki ;).

Do pompy idą rury PP 25 z wewnętrzna średnica 16,6mm z pompy 20 z wewnętrzna średnicą 13,2mm. Wszystkie żłączki, kształtki są zewnętrze czyli rura zewnętrzną średnicą wchodzi do wewnątrz kształtek wiec przelot się nie zmniejsza. Szybkozłączki dlatego odpadły u mnie bo od razu widać jak zbijają przepływ. Mija się z celem stosowanie grubych węży gdyż i tak złączka puści połowę z tego.


Co do ciśnienia na wylocie.. przy instalacji 3/4" klejonej z nibco i pompie 25-40 ustawionej na "I" i brudnawych wkładach Twoje przepływy mają się do moich jak strumyczek do Niagary :)

No i właśnie staram się dojść dlaczego u mnie taka kicha.

--

jak miałem instalacje na co zrobiona (teraz tymczasowo nie mam) to mi sie wiecej lało z rury 3/4 (1 bieg) niz u ciebie na tym zdjeciu z 1/2. Mam wrazenie ze powinienes miec strumien wody bijacy w sciane po 2 stronie pokoju a nie 4 cm strumyczek.

Oczywiscie o ile dobrze interpretuje to co widze na zdjeciu.


Dobrze kolego interpretujesz to co widzisz na fotce ;). Strumień po 4 cm załamuje się już w dół. Nie oczekuje aby bił aż tak daleko (nawet nie wskazane) ale pełnią szczęścia było by gdyby bił w ścianę po drugiej stronie akwarium.

Opublikowano

Wszystkie skręcane złączki jakie widziałem wchodzą do środka - zaciskasz je potem zewnętrzną nakrętką. Chyba, że masz rury "niebieskie" :)

Opublikowano
Wszystkie skręcane złączki jakie widziałem wchodzą do środka - zaciskasz je potem zewnętrzną nakrętką. Chyba, że masz rury "niebieskie" :)

U mnie jakoś nie wchodzą ;)

Dla uściślenia PP jest to system zgrzewany a nie ściskany.

post-7755-14695713090766_thumb.jpg

post-7755-14695713095685_thumb.jpg

Opublikowano
A powinna. Skoro szybkość przepływu nie jest zaleta, ale niby daje radę obsłużyć akwa nie tylko mechaniczne to w takim razie po licho do baniaka lądować głowice po 2 tyś.litrów i więcej skoro gdy nie ważna jest szybkość przepływu to i filtr 350l dałby radę.

Zwykła głowica musi te "gówna" zaciągnąć do gąbki i je tam utrzymać bo inaczej będą fruwać po baniaku. W narurowcu co zostanie zassane to już tam zostaje (poza czystą wodą :)). No jeśli w swojej instalacji narurowej nie jesteś w stanie osiągnąć 2000l/h to na pewno masz coś nie tak. Moja pompa OMI ma max wydajność na poziomie 3,5 m/3/h pewnie twoja podobnie.

Opublikowano
U mnie jakoś nie wchodzą ;)

Dla uściślenia PP jest to system zgrzewany a nie ściskany.




Ja myślałem o giętkich rurach z wkładką metalową pomiędzy warstwami :)

Opublikowano

Ile masz w układzie kolan?

Na pewno wszędzie jest 100% drożność?

Może przy zgrzewaniu przypiekłeś za bardzo i zalało częściowo rurę?

Przy takiej instalacji woda z rurki powinna "wybijać" przeciwległą szybę.

Spróbuj jeszcze protestować to z inną pompą, może jest popsuta?

Polecam grundfosa, inne wynalazki to tanie (drogie) dziwactwa.


PS

Jeszcze jedno:

Na fotce http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=1682&d=1321706924

widać, że poza jednym bardzo tłumiącym przepływ kolanem (w kółku) masz jeszcze 2 zawory kulowe 1/2", a to nie pomaga.


Rozebrałbym to co w szafce: korpusy równolegle, zawory kulowe 3/4 i pompa pchająca w górę, a nie w dół. I wywal to ciasne kolano.

Opublikowano
Ile masz w układzie kolan?

Na pewno wszędzie jest 100% drożność?

Może przy zgrzewaniu przypiekłeś za bardzo i zalało częściowo rurę?

Przy takiej instalacji woda z rurki powinna "wybijać" przeciwległą szybę.

Spróbuj jeszcze protestować to z inną pompą, może jest popsuta?

Polecam grundfosa, inne wynalazki to tanie (drogie) dziwactwa.


PS

Jeszcze jedno:

Na fotce http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=1682&d=1321706924

widać, że poza jednym bardzo tłumiącym przepływ kolanem (w kółku) masz jeszcze 2 zawory kulowe 1/2", a to nie pomaga.


Rozebrałbym to co w szafce: korpusy równolegle, zawory kulowe 3/4 i pompa pchająca w górę, a nie w dół. I wywal to ciasne kolano.



Co do zgrzewów na 100% pewne nie ma obwarzanków (sprawdzane).

Pompa jak pompa, chodzi albo nie, nie ma się w niej co popsuć (w środku sam wirnik).

Co do kolanka i zaworów to są one pełno przelotowe bez dławika (fotka) czyli średnica wewnętrzna jest taka jak w rurach PP 25 (na zaciągu).

Z ustawieniem pompy muszę pokombinować bo chyba w tym jest przyczyna (lecz ona pcha w dól zaledwie kilka centów).

post-7755-14695713101035_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.