Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
sugeruje sie kalkulatorem na malawi

Kalkulator nie jest bez wad, pisali go ludzie, ktorzy takze nie sa bez wad. Lepiej oprzec sie na doswiadczeniach i podpowiedziach "zywych" ludzi niz automatow, ktore nie potrafia wziasc pod uwage wszystkich okolicznosci.

Opublikowano

Ja też kalkulowałem wszystkimi kalkulatorami na malawi.pl


Kalkulator pojemności podał mi 33 do 42 ryb i do 8 gatunków.


Kalkulator wspomagający podał mi wymiary 180x50x50.


A mam 200x50x50, 6 gatunków, 37 ryb (maluchów, tylko

kulfony WF mam 8-10 cm), z czego liczę, że odpadnie

4-6 sztuk, i tak bym chciał zostawić. Oczywiście solidna

filtracja (2 x Fluval 405, 4 x Fluval 3+, denitrator).


Jedna uwaga: ryby miałem w dwóch dostawach, po pierwszej

obsada była 27 sztuk, po drugiej 37. Po dodaniu drugiej

dostawy całość ryb jest zdecydowanie mniej płochliwa i bardziej

aktywna, a mój P. flavus zmienił zdanie co do prób aneksji

połowy 500 L akwarium na swój rejon godowy.


PS. chyba muszę sobie wstawić do podpisu tekst: Za porady

via email serdecznie dziękuję mars-owi :-)


milc

Opublikowano
PS. chyba muszę sobie wstawić do podpisu tekst: Za porady

via email serdecznie dziękuję mars-owi :-)




Proszę bardzo :oops: :D do usług :D

Opublikowano
35 ryb bedzie za duzo??


nazwałbym to raczej górną granicą której nie powinieneś przekraczać nawet w tych 500 l i biorę tu pod uwage zarówno ilość terenu dla ryb jak i możliwości przerobowe filtrów + podmiany , inaczej mówiąc taka liczba ryb przy odpowiednim karmieniu pozwoli Ci utrzymac NO3 w ryzach. Weż pod uwagę że z czasem dojda młode ryby itd.

Opublikowano
35 ryb bedzie za duzo??


taka liczba ryb przy odpowiednim karmieniu pozwoli Ci utrzymac NO3 w ryzach.


co masz na mysli mowiac o karmieniu??

Opublikowano

Mars mi już tyle na ten temat natłukł do łba,

że mogę odpowiedzieć na tej podstawie:


Odpowiednie karmienie - w skrócie oznacza to

karmienie ograniczone.


Trzeba karmić często (np. 3-4 razy dziennie) ale

mało (np. kończysz karmić kiedy miną 2 minuty albo

kiedy pokarm tonący taki jak Dainichi dotrze do dna).


Obserwujesz ryby i uczysz się rozróżniać "urosła" od

"spasła się", patrzysz na zdjęcia z natury i porównujesz

sylwetkę i otłuszczenie.


Obserwujesz, czy nie mnożą ci się w nadmiarze świderki.


Stosujesz dietę odpowiednią, jeśli chodzi o ilość składników

nieroślinnych, powodujących tycie, dla twoich gatunków ryb.


Karmienie na koniec dnia zawsze pokarmem lekkim (np.

spirulina 36% w płatkach).


Patrzysz, czy ryby pływają w całej objętości zbiornika,

jeśli są płochliwe i się czają, niechętnie reagując

w zwykłych porach karmienia na pukanie w szybę

czy inne spotykane przy karmieniu ruchy, znaczy

że mogą być przejedzone.


Przy długich zbiornikach karmisz jednocześnie w kilku

miejscach, inaczej najbardziej agresywne ryby mogą

się solidnie spaść, mimo, że inne będą niedożywione.


Można również stosować reguralne głodówki, ale

ostrożnie, bo mogą powodować wzrost agresji.


Stosujesz pokarmy, których producent dekalruje

wysoki stopień trawienia (oznacza to przy tej samej

ilości pokarmu mniej problemów trawiennych i mniej

odchodów, zatem i mniej NO3).


Ogólnie ryby zagłodzić jest trudno, szczególnie typowych

roślinożerców, bo w akwarium jest przeważnie zaplecze

pokarmowe w postaci glonów, ślimaków, roślin. Natomiast

przekarmić bardzo łatwo.


Ja osobiście bardzo żałuję, że nie ma jakichś gotowych

przeliczników tyle a tyle gram pokarmy na centymetr

długości ryby, bo moje techniczne podejście do wielu

tematów byłoby tym zaspokojone, mam nawet małą

gramową wagę i miałbym spokój.


Z drugiej strony tak niejednoznaczne zagadnienia

jak rodzaj i wielkość prawidłowej diety są elementami,

dzięki którym akwarystyka jest w znacznym stopniu

sztuką, a nie tylko techniką czy hobby.


Taki nimbo to ma dobrze, odpali sobie akwarium 80 L

z haremem rozpłodowym dajmy na to demasoni, i już

ma dietę załatwioną :-) No, oczywiście pojawia się

wtedy z kolei pytanie, jak karmić te demasoni, żeby

nadawały się na właściwy pokarm dla jego killerów :-)


milc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nie będzie dobrze, prefiltr powinien być z większą liczbą DPI
    • Tutaj w naturalnym środowisku  
    • To pytanie nie do mnie, to nie moja ryba ale z tego co pamiętam to właściciel tej mdoki @Falcowski karmił je naturefood i chyba tylko tym pokarmem. Jeśli obawiasz się że mdoka jest za mała to pomyśl nad cyrtocara moori jest większa, rośnie do 25 cm w akwa i samice też ma całkiem ładne.  
    • Trochę poczytałem jeszcze i wymyśliłem coś takiego prefiltr - gąbka fabryczna 10ppi 1 koszyk - gąbka fabryczna w całości 20 ppi 2 koszyk - gąbka fabryczna w całości 30 ppi 3 koszyk - bioceramax 600 + matrix( lub pumeks ogrodniczy??)  4 koszyk - matrix ( może grys koralowy??) 5 koszyk - gąbka fabryczna w całości 45 ppi lub jakaś wata  co o tym sądzicie ?
    • Zmiana na troszkę większe.
    • @Tomek_F u mnie nie ma jakiegoś gruzowiska i Protomelasy pływały sobie w toni po prostu. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma ten gatunek ale mam wrażenie że samiec jest wyjątkowo delikatny w obejściu z samicami. Towarzysko pływa wśród nich i nie widać jakiejś nachalności z jego strony co jest bardzo miłe w oglądaniu. Jeśli chodzi o więcej samców to niestety nie mam doświadczenia.   Zaciekawiła mnie wzmianka o szałasie nad Orinoko 🙂 Nie chcę podpuszczać ale może jakiś nowy temacik do rozmów w odpowiednim dziale? 😉  Pozdrawiam 
    • Nie musisz się obawiać, że mbuna nie będzie widoczna. Podałem Ci gatunki, które dorastają do 15-17cm. Pochowane w skałach też nie będą.  Co prawda to będzie bardzo duże akwarium, więc to pewnie nie będzie miało znaczenia, ale muszę Ci zwrócić uwagę na jedną kwestię. Mbuna jest bardziej dynamiczna i agresywna od non mbuny, więc non mbuna powinna dostać pewne fory w postaci większych rozmiarów. Są dwa wyjścia, kupno maluchów i podchowanie ich i dopiero dokupienie mbuny, albo kupno od razu podrośniętej non mbuny i mniejszej mbuny. Ten drugi sposób jest oczywiście lepszy. Tak jak napisałem, u Ciebie może to nie mieć znaczenia, jeśli tym bardziej oddzielisz wyraźnie świat mbuny od świata non mbuny, ale zwracam na to uwagę. No I jeśli zdecydujesz się na mix.
    • Mój 17cm samiec, kiedy miał ponad 7 lat (wtedy zrobiłem zdjęcie). Był szczuplejszy niż mdoki na większości zdjęć  funkcjonujących na naszym Forum. Wiek najlepiej widać po wydatnych ustach.  
    • Jestem po wymianie korpusu , okazało się ,że w środku wyglądał jeszcze gorzej. Po uruchomieniu okazało się , że musiałem zmniejszyć bieg z 3 na 2 bo tak poprawiła się wydajność, że teraz na trójce był za duży przepływ.  Zdziwiłem się , że mocno zardzewiały korpus ma aż taki wpływ.  Polecam zajrzeć do środka jeśli ktoś ma  w narurowcu taką pompę
    • Na wstępie, jeżeli zły dział to proszę moderatora o przeniesienie do prawidłowego działu.   Witam, co nieco poczytałem odnośnie różnych mediów filtracyjnych do kubełków. Planuje obsadę 25 mbuna takich nie za dużych (dorosłe max do 10cm) w akwarium 375L . Zakupiłem już Ultramaxa BT (ze względu na dużą energooszczędność oraz cichą pracę) i od początku planowałem wypełnić 4 kubełki różnymi rodzajami ceramiki ( Aquaforest Life Bio, BioMatrix i Biocera max ). Prefiltr oczywiście gąbka , a w ostatnim kubełku gąbka 20ppi. Jednak trochę poczytałem na forum i nie wiem na co się już sam zdecydować , dużo osób korzysta z pociętej gąbki zamiast ceramiki. Chciałbym się dopytać czy faktycznie taka gąbka jest lepsza niż ceramika oraz ile ewentualnie mieć ppi żeby się nadała ? Pytam też również z tego względu , że część tematów które czytałem były z poprzedniej dekady i być może się zmieniły już techniki prowadzenia akwariów Malawi . Drugie pytanie: czy potrzebuje jeszcze filtra wewnętrznego ? Jeżeli tak to jaki powinien być, na co zwrócić uwagę. Trzecie pytanie: planuje cyrkulator o mocy 3000l/h. Myślę, żeby kupić z firmy sunsun, tylko słyszałem że są dosyć głośne? Czy to prawda ? Nadmienię, że akwarium będzie docelowo stało w salonie także zależy mi na tym, żeby było jednak było jak najciszej. Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi i wszelkie rady.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.