Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a mi niestety panel zaczął moknąć i gnić - pewnie moja wina bo parę razy wylała mi się woda, w pewnym momencie jedna strona troszkę przysiadła i akwarium się przechyliło w lewo, na szczęście było to tylko akwa 240 a nie 720.

Więc moze się nic nie stać, ale gdy mam możliwość to wolę zrobić wylewkę i mieć święty spokój.

Opublikowano
proponuję udać się na jakąś budowę blokowisk i poprzyglądać się co zazwyczaj się tam odbywa, oczywiście zmalało pijaństwo w porównaniu z latami 80 :) ale nie o to chodzi, zapewne zauważysz, że w trakcie budowy takiego bloku czasami na stropach dźwigiem podaje się całe palety materiałów budowlanych potrzebnych do dalszego wykańczania np. cegły do ścianek działowych, tynki, palety z płytami GK itp. każda z tych palet waży więcej niż Twoje planowane akwarium a jak sam się przekonasz czasami w jednym takim miejscu poustawiane jest kilka palet obok siebie - więc nawet biorąc poprawkę na budownictwo z lat 80 nie masz się zupełnie czego obawiać


to ja proponuje udac sie na jakas budowe a nie wprowadzac ludzi blad na podstawie obserwacji z zewnatrz.

kazdy strop w fazie budowy jest podparty stemplami od spodu, az do samych fundamentow. w niektorych przypadkach przechowywanie materialow budowlanych - np na tarasach, uwzglednia sie w obliczeniach jesli ma to byc stale miejsce przeladunkowe.

to troche zbyt powazny temat na takie opinie na podstawie jakichs tam obserwacji, bo cos sie komus wydaje.

postawienie 2 palet cementu na stropie bez podstemplowania w najlepszym wypadku skonczy sie tylko popekaniem stropu od spodu.

budynki mieszkalne projektuje sie na 210 kg/m2, takie sa normy i nikt nie wyrzuca pieniedzy w bloto robiac konstrukcje ktora mialaby wytrzymac kilka ton/m2.

budynki obciazone 210kg/m2 sa w 100% bezpieczne jesli sa dobrze wykonane. sa dodatkowe zapasy bezpieczenstwa w wytrzymalosci materialow wynikajace z procesu produkcji itp itd, ale mowienie komus stawiaj 720 litrow gdzie chcesz i "nie masz sie zupelnie czego obawiac" nie jest dobra odpowiedzia.

postawienie tego przy scianie nosnej minimalizuje ryzyko, ale postawienie tego na stropie belkowym, rownolegle do belek, w duzym pomieszczeniu, w osi belki w srodku rozpietosci to duza niemal gwarantowana katastrofa.

trzeba poprostu wiedziec jaki ma sie strop i dobrze to przemyslec, wtedy bedzie ok.

Opublikowano

budynki mieszkalne projektuje sie na 210 kg/m2, takie są normy


Kurcze a ja czytając cokolwiek na ten temat to widzę że wszędzie podają kN/m2.

Przytoczył byś normę która opisuje te 210kg/m2 - będę Ci bardzo wdzięczny.

Opublikowano

moze sie nie znam ale moim zdaniem te 210kg/m2 to strasznie malo, sam mam akwarium 340 l i przy tych zalozeniach to prawie 3 krotnie przekraczam norme

Opublikowano

Przeciętna kanapa trzy osobowa zajmuje 160x50, waży jakieś 70kg. Trzech facetów, dobrze wyrośniętych, z ubraniami- 250kg... kurcze, skąd ta norma, bo co prawda mieszkam w komunistycznym budownictwie, ale az strach kupic nowe mieszkanie w tym kontekście.

Opublikowano

wytrzymałość stropu 210 kg/m2. Pokój ma powierzchnie 15 m2, czyli strop pokoju jest w stanie przejąc obciązenie równe 3150 kg. -


patrząc inaczej człowiek: waga 80 kg, powierzchnia stopy 30 cmx10cm = 0,03 m2 x 2 = 0,06 m2


Obciążenie jakie wywiera ludzka stopa na grunt wynosi: 80kg/0,06 m2 = 1333 kg/m2 - zarywa się coś pod nami ? nie bo masa jest jednak równa 80 kg. Dlatego też po założeniu nart na nogi zapadamy się mniej w śnieg, bo narty przenoszą nasz ciężar na większą powierzchnię - stąd i mniejsze obciążenie wywieramy wówczas na grunt. A na stropie taką funkcję pełni dodatkowe deskowanie, wylewka, panele czyli podłoga.

Siła przyciągania Ziemi działająca na człowieka o masie 80 kg wynosi około 785 N.


Kanapa o wadze 70 kg upuszczona z wysokości 10 m oddziaływuje na ten strop z siłą znacznie wiekszą niż wynikałoby to tylko z wagi kanapy. Stąd wytrzymałość elementów, w tym stropu podaje się w kN.

Opublikowano

kN to rozumiem, to tak jakby wszyscy Chinczycy podskoczyli w tym samym czasie to Ziemia wypadla by ze swojej orbity, ale nadal nie rozumiem dlaczego tak niska jest wytrzymalosc statyczna czyli te 210kg/m2 bo zakladajac ze akwarium z szafka wazy okolo 500kg i jest to rozlozone na 0.6m2 to gdy ja podskocze lub spadne z 1 m to strop powinien sie zarwac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.