Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli chodzi o objawy chorobowe to z obserwacji 2 ryby pochorobie padły.Oprócz tych dwóch przypadków tydzień temu padł jeden yellow ale nie zaobserwowalem u neigo objawów przed zgonem. a jakies 2 tyg temu padł jeden demason u niego zadnych objawow nie było i stało sie to na moich oczach sypnalem żarcia jadły wszystkei ok jak zawsze odszedlem na chwile wracam i jeden demason zaczal plywac jak oszolomiony i za chwile zdechl - podejrzewalem ze mógł go zaatakowac chlaplochromis bo sporo wieksze sa od reszty, zazwyczaj nie wykazuja zainteresowania innymi chyba ze ktoraś im chce zarcie z pod pyska podebrac to samiec potrafi pokazać co potrafi. Co do filtracji to piszac ok miałem na myśli pojemność i wydajność filtra biol. w stos do wielkości akwa. biologia filtra i jej zdolnosci przetwarzania związków to inna sprawa....chyba.

Leje do akwarium denitrol. Jezeli polecasz coś innego to napisz.

Opublikowano

Wczoraj podalem Metronidazol po wcześniejszej podmianie wody ok 15-18%. Dałem 25 tabletek czyli ok 3g/100l rozpuszczone w wodzie destylowanej.

Dziś zmierzylem Paremetry.

No3: 5-10 - ale te kolory to cieżko mi rozróżnic.....

No2 wyraźny spadek: <0,01


Czy w miare dojrzewania filtra to No3 powinno spaśc?

Opublikowano

jakos nie jestem przekonany ze masz w ogole do czynienia z bloat. Przyczyn moze byc kilka, od zle dobranej obsady, poprzez zatrucie jakims detergentem, kopa azotowego po zle podawanie granulatow/karmienie w ogole. Ryby plywają, oprocz wzdętych brzuchów (co tez jest dosc wzgledne, biorac pod uwage jak i czym karmisz) nie ma typowych objawów. Obsada swieza, parametry niestabilne, biotopy pomieszane - trudno zeby wszystko bylo dobrze. Jednak postanowiłes leczyc bloat, jest to leczenie dosc inwazyjne, mam nadzieje ze nie zaskodzisz rybom bardziej niz pomozesz.

No ale oczywiscie powodzenia.

Opublikowano

Kolego owy granulat o którym wspominasz juz któryś raz podałem łacznie 4 razy w ilości paru ziarenek i zjadły go tylko haplochromis. Od początku karmilem rybcie na zmiane spiruliną i pokarmem o nazwie malawi tez produkcji jbl. Czy to są złe pokarmy? Dodam że ryby nie przekarmione ani razu, płatki podawane w malej ilości niknacej z akwa w 1 min 2 razy/dzień.

Co do zakażenia jakims detergentem: za kazdym razem jak coś grzebie w akwa dokładnmie płucze rece i osuszam nieużywanym recznikiem, starając sie niczego nie wprowadzać.


Co do diagnozy choroby: demason który padl ewidentnie z jej powodu mial objawy: chowanie sie>nieprzyjmowanie pokarmu>osiadł na dnie>wzdęcie>szybki oddech>śmierć. Dużo poczytałem na temat chorub i zespól bloat mi tu najbardziej przypasował. Część z pozostałych ryb tez ma objawy czastkowe - nitkowate ,ciagnace się odchody,osiadanie na dnie, proba pobierania pokarmu i zwracanie.Ryby plywające nie są wzdete!!! Oczywiście nie jestem specjalistą, ale oprocz tego co zrobilem to chyba tylko móglbym czekać....Parametry wody sie poprawily.

Jedyne co dotej pory doczytalem na temat No3 i jego zbicia to podmiany. Bede szukal dalej, ale prosze kogoś o rade!!!!

Rybki były kupowane w roznych sklepach, to tez moglo byc powodem niewydolności ukladu odpornościowego na nowe pasożyty.

Opublikowano
Czy w miare dojrzewania filtra to No3 powinno spaśc?

:? nie, doczytaj sobie o cyklu azotowym


Doczytałem: i z tego co znalazlem to:" niemożliwe jest, aby przy dobrze funkcjonującym akwarium NO3 wyniosło 0 mg/l (przy zerowym stężeniu byłaby to woda niedojrzała, surowa, nie przygotowana dla ryb lub nie nieprzetworzona przez bakterie nitryfikacyjne). z tego też artykulu wynika że wartość 5mg/l do10mg/l nie jest niczym nadzwyczajnym.... Artykul bodajrze z forum Tanganiki.

Opublikowano
Czy w miare dojrzewania filtra to No3 powinno spaśc?

:? nie, doczytaj sobie o cyklu azotowym


Doczytałem: i z tego co znalazlem to:" niemożliwe jest, aby przy dobrze funkcjonującym akwarium NO3 wyniosło 0 mg/l (przy zerowym stężeniu byłaby to woda niedojrzała, surowa, nie przygotowana dla ryb lub nie nieprzetworzona przez bakterie nitryfikacyjne). z tego też artykulu wynika że wartość 5mg/l do10mg/l nie jest niczym nadzwyczajnym.... Artykul bodajrze z forum Tanganiki.


No i wszystko się zgadza. Na pewno doczytałeś również i to, że NO3 będzie stopniowo rosło. Ale najpierw NH3/NH4 oraz NO2 powinno być niewykrywalne.

Opublikowano

Nie wstąpilem na forum żeby nikogo uczyć....oprócz siebie. Nh3 Nh4 nie mam jeszcze testów. No2 z testu wychodzi najniższe w skali albo i jaśniejszy odcień od najnizszego stopnia skali porownawczej - wiec jest ok. Mam świadomość że No3 wzrasta dlatego potrzebne podmiany.


Dodam też że ze zbiornika znikną yellowki żeby nie bylo niedomówień.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jeżeli akwarium Malawi, to na rośliny za bardzo się nie nastawiaj, chyba że glony na kamieniach. Co do wyboru lampy, zależy jaki budżet przewidujesz, ale weź pod uwagę, że oświetlenie, podobnie jak filtracja, to dwie rzeczy, na których nie warto za bardzo oszczędzać. Jeżeli nie masz pewności, jakiego światła potrzebujesz, najlepszym (choć nie  najtańszym) rozwiązaniem są belki oświetleniowe i to nie te z najniższej półki. Ja używam i mogę Ci ze spokojnym sumieniem polecić lampy Entriq firmy Skylight. W ofercie jest 10 rozmiarów od 15 do 150 cm, więc coś dobierzesz. Lampy są programowalne, sterowane smartfonem. Szerokie spektrum widma światła pozwala zastosować je w każdym rodzaju akwarium, a łatwość zmieniania ustawień daje możliwość dobrania takiego oświetlenia, jakie Ci pasuje. Filmy o tej lampie, podobnie zresztą jak i o innych rodzajach oświetlenia znajdziesz na YouTube, np. na kanale 'Podwodne światy".  Oczywiście zapewne modele innych firm też oferują podobne, a może nawet lepsze możliwości, ale opisuję Ci to co używam i z czego jestem zadowolony.
    • Kurczę.  Chyba nie potrafię wytłumaczyć o jaki chodzi mu przypadek… ale jeszcze raz.    zatykamy możliwość powrotu wody do sumpa.  ostatnia komora ma pompygdzie woda wraca do Akwa. Tam jest również czujnik dolewki i wlewa się woda.  zatkany powrót, woda dalej dolewa się przez pompy, komora pusta wiec czujnik dolewki dolewa wodę i pompy ją wlewają. Wtedy przelewa się góra przez akwarium na mieszkanie.    najlepiej by było odciąć zasilanie z pomp gdy tylko będzie pusta komora. I wtedy też żeby dolewka się zatrzymała. Takie awaryjne odcięcie zasilania. Tylko nie mam pomysłu jak.    Zatkanie jest możliwe np gdy wpadnie ryba i bokiem zatka rewizję a główna rura spustowa również się zatka.    moze maloptawdopodobne ale możliwe i chciałbym taki przypadek Wykluczyć.     Góry dzięki za pomysły. 
    • Moje Synodontis njassae nie wygryzają tła strukturalnego (dotyczy to dwu zbiorników i długiego czasu)
    • Witam,    Panowie mam pytanie czy wasze sumiki także mają zdolność do wygryzania tła modułowego?  Od jakiegoś czasu zauważyłem że z małej dziurki na narożniku powstała większa i ilość się zwiększyła.    
    • Może warto jeszcze raz przemyśleć projekt. Jeśli udało się zrobić dolewkę, to może da się również zrealizować stałą podmianę wody. Potrzebny będzie tylko odpływ do kanalizacji. Można to zrobić przez wykonanie otworu w sumpie – w komorze pompy – oraz zastosowanie: śrubunku, kolanka, sitka do regulacji poziomu. Do ustalenia stałego poziomu podmiany możesz użyć kroplownika z kompensacją ciśnienia. Rurkę doprowadzającą wodę można poprowadzić w rurze odpływowej do kanalizacji – w celu odzyskiwania ciepła w chłodnych miesiącach. Dodatkowo warto rozważyć wykonanie wyższego akwarium, zintegrowanego z pokrywą, które mogłoby pełnić funkcję magazynu wody na nieprzewidziane sytuacje (raz uratowało dom – moje rozwiązania znajdziesz w stopce). Otwór w sumpie może znajdować się w innym miejscu – ale trzeba się liczyć z wszystkimi tego konsekwencjami. Pamiętaj, aby policzyć spiętrzenie na grzebieniu przy danej wydajności pompy – pozwoli to dobrać odpowiednią wielkość komory pompy i zabezpieczyć się przed zatkaniem spływu. Z rozwiązań DIY możesz też użyć np. ESP32 + czujnika poziomu cieczy + ESPHome do sterowania elektrozaworem. Ja ogarniam teraz problem parowania i wyłączonej wody w domu przy długich wakacjach... będę zdalnie włączał wodę  
    • Poszukałem, poczytałem, przemyślałem i .... zrezygnowałem 
    • W takim razie nie jasno to opisales, bo z powyższego cytatu wynika, że już wypompowanie wody z ostatniej komory przeleje zbiornik. Chyba jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie zamontowanie czujnika poziomu wody w kominie, który po osiągnięciu minimalnego poziomu rozłączy pompę w sumpie. Nawet nie wiem czy są takie czujniki🤔 coś musisz wykombinować. 
    • Ok. Jest maloprawdopodobne.  mnie nie chodzi o to że woda z ostatniej komory się nie zmieści do Akwa. Chodzi o przypadek gdzie zatkany jest komin a dolewka cały czas działa i dolewa a pompa pompuje.  myślałem o jakimś awaryjnym odcięciu zasilania od pomp w przypadku całkowitego braku braku wody w ostatniej komorze.    chyba że ktoś ma inny pomysł. 
    • I to jest najbardziej ryzykowne, bo może się zdarzyć że wyporność tła naruszy Ci wytrzymałość tylnej konstrukcji akwarium.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.