Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jw.zrodzil sie w mojej glowie plan przesiadki ze standartowych 240L(120x40x50)na baniak o wiekszym litrazu tj 160x60x50 cm.

I tutaj rodzi sie prosba o podpowiedzi co do obsady,na 100% beda plywaly tam Ps.Wiliamsi i Ps.Acei N-gara,zastanawiam sie nad wrzuceniem jakiegos drapieznika w sluszniejszym rozmiarze i moze dokoptowaniem jakiegos 4 gatunku.

Wszelkie propozycje mile widziane.

W sumie wiem ze to nie ten dzial ale szukam rady czy zostawic filtracje na 2 kublach czy walnac sumpa do tego baniaczka???

Opublikowano

Myslalem ze ktos podepnie sie pod ten watek:)

Z braku reakcji wymyslilem taka obsade moze teraz ktos ja zaaprobuje lub zgani:

Pseudotropheus Wiliamsi 2+4

Pseudotropheus Acei N-gara 2+4-5

Sciaenochromis fryeri 1+5 lub Nimbochromis Venustus 1+5

Uzupelnione jakims melanochromisem.

Opublikowano

wiesz co... Twoje akwarium będzie miało tylko 10cm więcej od standardowego 375 litrów i szczerze mówiąc nie widzę w nim venustusa... Fryeri jeszcze tak, bo z tego co pamiętam rośnie mniejszy. Ale venustus moim zdaniem niekoniecznie. Wiem, że 60cm szerokości, ale jednak długości brakuje...

A williamsi świetny wybór, piękna ryba.

Opublikowano

Na sile moge dolozyc 10 cm na dlugosci,ale obawiam sie ze dla wiekszych drapieznikow moze byc i tak malo.Myslalem czy nie wrzucic jeszcze jakiejs Aulonocary.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Porusze watek kolejny raz z racji tego ze w ciagu max 2 tyg baniak bedzie juz na gotowo.

Mam dylemat jaki wrzucic 4 gat do obsady:

Ps.Wiliamsi 2+4

Ps.Acei Ngara 2+4

Ps.Saulosi 3+8

Jako 4 gat myslalem nad Melanochromisem Chipokae lub Sciaenochromis Ahli

Co byscie mi doradzili?

Wszelkie podpowiedzi mile widziane :D

Opublikowano

Nie wiem czy wogole jest dobrym pomyslem laczenie rybozercow z wszystkozercami, ktorzy jednak powinni miec przewage pokarmow roslinnych mowie tu o acei i saulosi, tym bardziej ze samica saulosi mierzaca 7-8cm moze stac sie posilkiem doroslego Sciaenochromis fryeri ,ktory moze mierzyc nawet 17-19cm,do ekstremalnie agresywnego chipokae, dalbym raczej ryby mocne z rzędu Maylandia ,ale jezeli mialbym dodac cos z tych 2 do Twojej obsady to zdecydowalbym sie na obsade mbuna i postawil na m.chipokae natomiast saulosi wymienil na m.msobo magunge.

Opublikowano
tym bardziej ze samica saulosi mierzaca 7-8cm moze stac sie posilkiem doroslego Sciaenochromis fryeri ,ktory moze mierzyc nawet 17-19cm,do ekstremalnie agresywnego chipokae,



Freyi nie je 4 centymetrowych rybek. Co prawda mam na razie 10 cm samca, ale nie jest to agresywna ( czytaj terytorialna ryba ). Wątpie, żeby sie sytuacja diametralnie zmieniła. W akwarium teraz pływają mi 2, czy 3 młodziki po 2,5 cm i S.Freyi nawet za nimi nie patrzy. I nigdy nie widziałem S. Freyi po 19 cm, 15 to maksimum.


Faktycznie nie łączyłbym mięsożerców z P.Aceii - nie ta dieta.

Opublikowano

Trzymalem chipokae na samym poczatku przygody z malawi okolo 4 miesiace ryba miala jakies 11-12cm i nieosiagnela jeszcze pelnych rozmiarow, a zaganial mi skubaniec polowe obsady...fakt iz zbiornik byl zamaly na owy gat zaledwie 200l ,nie che mi sie myslec co by zrobil dorosly samiec , (kazdy kiedys zaczynal), widzialem ta rybe w akcji z tad moja uwaga. Z potencjalem jak auratus czy johanni lecz wiekrzy gabarytowo i silniejszy ...

Opublikowano

Wiem ze dietetycznie moze byc ciezko i pytanie czy tak sie uda,widze jednak ze raczej nie bo odbije sie to na zdrowiu ryb.To miesozercow wyrzucam z obsady i licze na jakies sugestie co do 4 gat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.