Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dwóch dni zauważyłem ze jedna świetlówka pali się dużo ciemniej niż pozostałe. Czy mieliście taki przypadek i od czego to zależy.

Opublikowano

Dzięki swojej obszernej wiedzy w kwestii oświetlenia jak również wieloletniemu doświadczeniu mogę Ci z całą stanowczością powiedzieć że pewnie się zepsuła :wink:

A tak na serio długo ją masz? Na początek możesz ją zamienić miejscami z inną i sprawdzić czy coś się zmieni. Będziesz przynajmniej wiedział czy to świetlówka czy osprzęt.

Opublikowano

Co do popsucia się świetlówki to nie za bardzo jestem przekonany bo ten sprzęt działa dopiero 3 miesiąc po 10-12 godzin na dobę. Ale zamienię świetlówki i zobaczę czy na innej jest to samo.



Więc zamieniłem świetlówki i jednak wyszło na to że ta co słabiej świeci się przepaliła, ale czy to możliwe by (teraz patrze na rachunki) świetlówka która zaczęła działać dokładnie 6 listopada już się przepaliła. No chyba ze reef white mają taka małą żywotność.

Opublikowano

Wiem ze powinna ale nie świeci (znaczy się świeci ale bardzo słabo) . Teraz podpoiłem ją pod inny statecznik i jest to samo więc na 100% statecznik jest dobry. Wychodzi na to że kupiłem jakaś trafioną świetlówkę.

Opublikowano

Moja pierwsza Reef white 15k nie przeżyła transportu, druga miała źle napylony luminofor (pierwsza zresztą też)

Trzecia świeci już ponad rok bez oznak zuzycia. Możliwe że trafiła Ci sie jakaś lewa bo z tego co widziałem one są bardzo nierówne pod względem jakości

Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego wątku więc temat pociągnę dalej.

Już mi płetwy opadają jak sobie pomyśle o tym moim oświetleniu.

Tak jak pisałem od dwóch dni reef white T5 54W zaczęła słabiej świecić podłączyłem ją pod inny statecznik i to samo czyli statecznik oki świetlówka wczoraj została wymieniona. Ale najciekawsze jest to, że po wymianie starej świetlówki na nową ta druga dobra zaczęła słabo świecić ale po jakiś 10-15 minutach się rozkręciła i świeci normalnie.

Ale najlepsze z tego wszystkiego jest to, że dzisiaj dwie świetlówki z tyłu reef white wystartowały normalnie a z przodu gro lux jedna wystartowała normalnie a druga na początku zaczęła świecić słabo a po 10-15 minutach się rozkręciła i świeci normalnie.


Powiedzcie mi czy takie zachowanie się świetlówek to normalna sprawa? Przecież po załączeniu statecznika świetlówki powinny od razu świecić pełną mocą a teraz to wygląda tak jak by się rozgrzewały.


Jeśli chodzi o podłączenie całego sprzętu to raczej jest wszystko oki. Na początku ten problem w ogóle nie występował. Dziwactwa te pojawiły się jakieś trzy cztery dni temu, ale źródła nie mogę zlokalizować.

Opublikowano

a spróbuj po rozłączać całe przewody i ponownie je włączyć do układu ? Poproś jakiegoś elektryka niech Tobie sprawdzi, czy układ nie pobiera za dużo mocy pozornej (która jest marnowana a układ wykazuje większe zużycie energii niż powinien).


Bo problemy są od momentu jak pozmieniałeś świetlówki - tzn. w momencie wkładania i wyciągania ich z uchwytów coś tam się luzuje, spina itp.

Opublikowano

Moc pozorna nie ma nic wspólnego z tym.

Masz miernik napięcia?

Taki do 1000V?

sprawdź przy zapalaniu świetlówki , jakie przychodzi na nią napięcie.

Powinno być ok 700-770V , jeśli tyle nie ma tzn. , że problem ze statecznikiem , jeśli jest to ze świetlówką.

Nie masz przypadkiem Stateczników EMC?

Były z nimi problemy , możliwe więc , że kupiłeś te z felernej partii.

Poprawione to zostało dopiero w statecznikach z literką"b" , lub"p" na końcu oznaczenia.

Opublikowano

pewnie jest tak jak pisze Daniel, chyba że gdzieś masz jakieś spięcie po drodze. U mnie startuje bez mrugania, w ułamku sekundy i nagrzewa sie jakieś 20-30sek (ale bez migania) Statecznik VS

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.