Skocz do zawartości

System filtracyjny Juvel Bioflow 6.0 1000l/h

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś posiada i używa ten filtr? Czy można, zamiast gąbek wypełnić owy filtr ceramiką i zrobić z niego typowego biologa do malawi, zamiast kubła? A w drogi róg akwarium wstawić mechanika i spać spokojnie, nie bojąc się o wycieki kubła itp.

Opublikowano

a gąbka nie sprawdza się Tobie jako wkład biologiczny? IMHO w tego typu filtrze z uwagi na wagę zdecydowanie wygodniej wyciagać gąbkę niż ceramikę.

A z drugiej strony - gąbka jest nadal doskonałym materialem do filtracji bio.

Jeśli pomimo jej stosowania będziesz miał problem z NO2, zawsze możesz zwiększyć filtrację mechaniczną, albo wtedy wymienić złoze na takei o większej powierzchni. Sam filtr posiada całkiem słuszną pojemność.

Opublikowano

Nurosław ja szczerze mówiąc jestem laik w temacie czytam forum od około miesiąca i tak powoli zaznajamiam się z Malawi i akwarystyka (przez duże 'A', bo akwa kiedyś miałem ale to była amatorka;) ) Jestem tego typu człowiekiem, który nim za cokolwiek się zabierze, musi posiadać sporą wiedzę w temacie (teoretyczna) i rozważyć wszystkie możliwości i z nich wybrać te najlepsza i najbardziej użytkowe. Trzymając się tego rzadko, kiedy już przejdzie do czynów jestem zaskoczony albo po jakimś czasie stwierdzam 'a to moglem zrobić tak, a tamto jeszcze inaczej,a to zastąpić tamtym'. Stad moje pytanie, chce dobrać odpowiedni najbezpieczniejszy i najbardziej użytkowy i nie wymagający ciągłego doglądania sposób filtracji, a gąbki wdg. mnie wymagają więcej uwagi od porcelany. Nie ukrywam tez ze jestem leń i to tez się tu liczy ;). A wogole to mam w planach akwarium standard 240l, na początku myślałem o jbl e900 i do tego wewnętrzny mechanik coś o przepływie 1000-1500, ale po znalezieniu filtrów juvel, nie tak bardzo sławionych, bo chyba dopiero wchodzących na rynek, postanowiłem o nie zapytać, bo wydaje mi się, ze może to być niezła alternatywa dla kubła. A nie lubię czegoś kupow