Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Owszem ale nie przy działających obydwu wirnikach.


Ale jaki wpływ może mieć działanie 2 wirników na podstawowe prawa fizyki.


Działanie 2 wirników spowoduje zwiększeniem się ciśnienia w 1 jak i 2 drugim kuble i na tym wpływ działania 2 wirników się kończy. Jedynie większe ciśnienie może spowodować rozszczelnienie się kubełków. Wzorst ten nie jest tak duży, ponieważ nie rozmawiamy o pompach do CO.

Opublikowano
Tym zdaniem zaprzeczyłeś podstawowym prawom fizyki. Ciśnienie w 1 jak i w 2 kuble będzie takie same. Przepływ w 1 i 2 będzie taki sam.


To ja bym prosił o te prawa fizyki bo wg mnie przy dwóch nawet identycznych kubłach ciśnienie nie będzie identyczne.

Przepływ oczywiście że tak ale ciśnienie już nie.

Jeżeli pompy mają ten sam przepływ to w momencie gdy zmniejszy się przepływ na pierwszej spowodowany zapychaniem się filtra, druga pompa będzie nadal chciała pompować wode z tym samym przepływem i powiędzy pompami zacznie się robić podciśnienie.


Jeżeli ja bym robił taki układ na pewno wyłączyłbym/zdemontował pompę w pierwszym kuble, a jeżeli miałbym miejce w akwarium to na rurze ssącej zamontowałbym małą pompkę np. NewJet 1200 żeby tej jednej pompce w kuble trochę pracy odjąć.

Opublikowano

Już wytłumaczę na moim przykładzie. Sytuacja wygląda tak. Pierwszy kubeł jest mechanikiem (czyli ten który może się zapchać), a drugi kubeł jest biologiem (teoretycznie wszystkie śmieci są wyłapywane przez mechanika i nie ma się co w nim zapchać). Tworzy to układ akwarium - gąbki(włókniny) - wirnik 1 - ceramika - wirnik 2 - akwarium. Jeżeli gąbki(włókniny) się zapchają lub będzie ich na tyle dużo, że przepływ wody będzie mocno ograniczony to ciśnienie przy wirniku 1 i 2 będzie takie same (lub bardzo do siebie zblizone). Reasumując podłączenie 2 wirników spowoduje wzrost ciśnienia w 1 jak i 2 kuble.

Opublikowano
Reasumując podłączenie 2 wirników spowoduje wzrost ciśnienia w 1 jak i 2 kuble.

I w konsekwencji spowoduję awarię/rozszczelnienie filtrów o czym dyskutujemy

od kilku postów. Więc chyba się nie opłaca ?!:grin:

Opublikowano
I w konsekwencji spowoduję awarię/rozszczelnienie filtrów o czym dyskutujemy

od kilku postów. Więc chyba się nie opłaca ?!:grin:



Rozmowa zaczeła się od tego, że będzie różnica przepływu i ciśnienia w kuble 1 i 2.


Oczywiście przy podłączeniu kilku kubłów o bardzo dużym przepływie (mocy) to oczywiście skok ciśnienia będzie znaczący. My rozmawiamy raczej o 2 kubłach z wirniczkami :)


Inną sprawę jest podłączenie dużego kubła z dużym przepływem do małego kubła z małym przepływem. Wtedy ten duży może spowodować wzrost ciśnienia, którego nie przewidzieli konstruktorzy tego małego. Przy podłączeniu dwóch kubłów np. HW-302 szeregowo jestem na 90% pewny, że nie ma prawa wystąpić awaria.

Opublikowano

Spróbuj. Przecież to Twój prąd i Twoja podłoga.

Mi nic do tego ale przestrzegam że HW to nie Eheim a Eheimy w takim układzie po czasie ciekły.....

EOT z mojej strony

Opublikowano
Spróbuj. Przecież to Twój prąd i Twoja podłoga.

Mi nic do tego ale przestrzegam że HW to nie Eheim a Eheimy w takim układzie po czasie ciekły.....

EOT z mojej strony



Z tym się zgadzam to moje ryzyko i mój problem.


W moim przypadku daje to najlepszy efekt. Mam duży problem z podłączeniem tych kubłów równolegle, plus zamontowania na każdym prefiltrów. U mnie jeden wirnik przy dwóch kubałch daje wydajność około 500l/h co przy filtracji mechnicznej nie zdawało rezultatu. Natomiast przy włączonych 2 wirnikach wydajność wzrosła do prawie 1000l/h (Sam pojedynczy kubeł wypełniony ceramiką dawał 700l/h) Dodatko cyrkulator JVP-101 i jestem bardzo zadowolony z filtracji mechanicznej jak i biologicznej.


EOT z mojej strony również.

Opublikowano

Mam podłączone 2x2217 Eheima.

Pierwszy to różnego rodzaju gąbki + żwir koralowy w siatce

W drugim 100% ceramiki i ten jest zasilany.

Nie mam dodatkowego prefiltra na wlocie

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Nie chcialem zakladac nowego wątku a myślałem nad takim rozwiazaniem. Jestem w trakcie urządzenia akwarium 480l, posiadam dwa filtry fluvala 404 i sera 900, sa juz dosyć styrane ale szczelne. Myślałem nad wyjeciem z nich wirniczkow polaczeniem ich szeregowo a na rurce wylotowej zamontować jakąś wydajna pompe np z serii jabao dzieki temu w filtrach nie tworzylo by się ciśnienie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.