Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam baniak 200l i od jakiegos czasu pyszczaki ciagle sie ocieraja o przedmioty nie miezyłem no2 i no3 ale jesli chodzi o pobmiany wody to podmieniam systematycznie co 12 dni 40% wody.Obiawy sa takie ocieranie potem niektore maja wytrzeszcz oka jednego ale potem oko wraca do normy łuski jak po walce poszarpane jak mam akwa 5 lat to durny jestem nie mam pojecia co to jest moze ktos pomoze?

Opublikowano

musisz zmierzyc podstawowe parametry : no2,3 i ph.

wytrzeszcz oczu moze byc spowodowany problemami z watroba jak i wylewem wewnetrznym.

musisz podac obsade, czym ja karmisz no i parametry

Opublikowano

Już mowie 200l baniak Maylandia estherae 6 szt,Pseudotropheus socolofi 7 szt i jeszcze trzy samce który nazw pyszczaków nie pamietam ph 7,5-7,8 jak pisałem wcześniej no2 i no3 nie mierzyłem (pewnie bląd) zywienie spirulina 37% ,malawi tropical oraz premium cichlid s raz na tydzień dostaja mrozonke (zmiksowany groszek,spirulina,krewetki koktaliowe to wszystko zmielone i zamrożone) Obiawy ciagłe sie ocieranie o przedmioty jakby przednia czescia (skrzela)

takie lekkie drgawki jakby prad je przeszedł czeste chowanie sie np za grzałka.Filtracja zewnetrzny fluwal 204 i mala turbina wewnetrzna i deszczownica,napowietrzanie non stop,podmiana dowy co 12-14 dni okolo 40% wody.

Opublikowano

no2 i no3, zwłaszcza no2 to może być przyczyna, u mnie była :!:

moim zdaniem 40% co 12 dni to za duża podmiana, ja podmieniałem /na starcie/ 5% codziennie i też było za dużo jak się później okazało, ktoś mi napisał tutaj żebym dał spokój z tymi częstymi podmianami/ , spróbuj 10-15% co 7 dni :D

Opublikowano

Witam popełniłem mała gafę co do podmian wody na 200 l baniak podmieniam 40 l wody co dwa tygodnie wiec to nie 40% a raczej 20%,dodam że dziś zauważyłem że jedna z ryb wygląda jak by ją ktoś po tarce przejechał skóra zdarta,No3 i No2 podam w tym tygodniu bo zamówiłem test na necie.Oczywiście byłe też podmiana wody 20%.













5

Opublikowano

Mogło się nałożyć kilka problemów. Ja zacząłbym od agresji, może obsada wymaga rewizji. Oko często jest narażone na uszkodzenia mechaniczne podczas walk. I te ubytki łusek też mogą być spowodowane właśnie tym. Ryby pobite bardziej podatne są na infekcje pasożytnicze. Może masz skąd pożyczyć lampę UV? Powinna ona powstrzymać ocieranie.

Opublikowano

Witam jak obiecałem pdaje parametry wody:

-no3 100mg/l

-no2 0,5 mg/l

-gh-4d

-kh- 3 d

-ph-7,2

jak dla mnie no3 i no2 masakra jest,ph za niskie to napewno,prosze o podpowiedz teraz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.