Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć! Zauważyłem u siebie w baniaku pojawiające się na piasku zielonkawe grudki(a raczej piasek zaczyna się zlepiać i przybierać zielonkawy odcień). Podpowiedzcie proszę czy wystarczy mechaniczne usuwanie wraz z podmianą wody i 3 dni zaciemnienia czy też dodać metronidazol- jeśli tak to w jakiej ilości?

Opublikowano

Miałam wielki problem z sinicami. Najpierw zastosowałam całkowite zaciemnienie wraz z kocem chyba przez 4 albo 5 dni. Zniknęły, po miesiącu wróciły. Tym razem zastosowałam już zaciemnienie + erytromycynę. Po miesiącu znowu zaczęły wracać. Ale akurat robiłam zmianę wystroju, więc sobie wypłukałam cały piasek. Na razie nawrotów nie widzę, ale to nie znaczy, że znowu nie wrócą :twisted: I sama nie wiem co jest ich przyczyną

EDIT: U mnie mechaniczne usuwanie nie pomagało, usunęłam, a na drugi dzień było to samo... :twisted:

Opublikowano

U mnie też miałem ładny dywanik z sinic.

"Wyssałem" wszystkie razem z piaskiem dookoła, później podmianka 30% i ciemności przez 3 dni.

Pomogło.

Opublikowano

A ja wyłączyłem światło na 2 tygodnie. Kocem nie zakrywałem a potem zmieniłem sposób świecenia.

Przed zaciemnieniem świeciłem 12 h Philipsem 965 i Sylvianą GroLuxem kilka godzin. Piasek mi zieleniał szybko.

Potem wyłączyłem Groluxa - tempo zielenienia było wolniejsze, ale problem był. Po zakończonym zaciemnieniu świecę 6 h tylko grolux-em i wszystko ok. Wygląda na to, że problemem był czas świecenia.

Opublikowano

To świetnie,że wypowiedzieliście się na temat swojej walki z sinicami. Nie dowodzi to jednak tego, że koledzie sinice wyległy na piasku! Waldeks, żadnej chemii póki co nie lej, badaj dalej i poszukaj w necie. Mutra chyba niedawno podał wątek z linkiem do zdjęć różnych sinic, glonow itp, porównaj z tym co masz.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi! Na razie usuwam mechanicznie + podmiana wody. Przeczucie mówi mi że nie jest to przyczyna czasu i rodzaju oświetlenia bo ten się od początku nie zmienił. 3 tyg. temu podwyższyłem temp. z 24 na 29 stopni C- mam inkubujące 2 samice Acei- sami rozumiecie.

Druga zmiana- glon czy też rodzaj okrzemków który miałem na kamieniach (ciemny brąz) od jakiś 2 tyg. odrywa się od nich w większych płatach i zalega na podłożu-oczywiście staram się go usuwać.

3. Od jakiś 5 dni zauważyłem u pysków ciemne kropki w okolicach pysków i podbrzusza ( u jednych trochę u innych więcej a jeszcze innych wcale ?!) Coś czytałem wcześniej że mogą to być popękane naczynia krwionośne :?: - wynik stresu, złej diety a może woda paskudna???- zaraz idę robić testy.

Opublikowano

Wylewy podskórne byłyby czerwone lub sine nie czarne ani brązowe. Podwyższanie temperatury jest bezcelowe, szczególnie do 29 stopni. Powinieneś utrzymywać stałą temp. w granicach 24-28 stopni

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.