Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,


Chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami ze sklepem "malawi shop", niestety jak na razie przykrymi, bo sprawa nie jest zakończona.

Mianowicie 18 maja złożyłem zamówienie na kubełek Atmana CF-800, pokrywę 100x40, wkłady ceramiczne i zestaw roślinek za 35 zł. W sumie zamówienie na 448,50 + koszt wysyłki roślinek w opakowaniu termicznym 24 zł, razem bagatela 472,50 złotych brutto. Suma nie mała. Zgodnie z ofertą na stronie należałoby sie 2% rabatu na sprzęt jako że zakupy sprzętu na kwotę ponad 400 zł. Wysłałem zapytanie w zamówieniu o te 2% brak odpowiedzi, wiec zadzwoniłem a tu pierwszy "zonk" - pan L. powiedział że nie ma mowy o rabacie, bo ceny filtrów właśnie idą w górę i lada moment się zmienią, więc ja mam jeszcze ze starej dostawy po starej cenie. To "tylko" około 8 zł ale gość przeczy sam sobie - wprowadza rabaty w ofercie a ich nie stosuje. W momencie składania zamówienia filtr kosztował 241,50 zł. Rabatu nie dostałem :(

Przelałem kasę, umówiłem się na dostawę i spokojnie czekam. W zeszły czwartek zgodnie z umówionym terminem dostawy pan L. dzwoni i mówi, że rośliny są brzydkie i nie chce mi ich wysyłać, bo obawia się reklamacji, przy okazji proponuje zapakowanie pokrywy w osobna paczkę w obawie przed uszkodzeniem w transporcie. Rezygnuję z roślin, dobieram kotnik w cenie z allegro 6,20 i uzgadniam zwrot różnicy w cenie na moje konto. Do chwili obecnej kasy nie widać na moim kocie - kolejna kpina z Klienta.

W piątek dostawa dociera, jedna paczka jest ok, druga ta gdzie zapakowana jest pokrywa jest uszkodzona przez kuriera. Myślę zdarza się, przesyłka ubezpieczona, spisany protokół szkody, nie ma co sie martwić. Dzwonię do pana L. i proszę o odbiór uszkodzonej paczki. "Oczywiście, że tak, zamówię kuriera i odbiorę przesyłkę", .... czekaj tatka latka, w piątek kurier już nie przyjechał, nie było go w poniedziałek, we wtorek i w środę (czyli dziś) również nie. Codziennie telefony do pana L., codziennie zapewnienia, że robi co może, czyli według mnie nic nie robi bo i po co?

Kasę ma zapłaconą, więc jest na swoim i tak zarobił, teraz niech Klient czeka, co go to obchodzi, trudno jest mu wziąść telefon do ręki i zadzwonić do GLS i zamówić kuriera? Zwrotu pieniędzy za różnice w zakupionych towarach i opakowaniu termicznym, którego nie użył, bo roślin nie wysyłał, też nie ma na koncie. Pokrywy nowej też nie dosłał, bo czeka na zwrot tej uszkodzonej wraz z protokołem. Ja już za transport zapłaciłem, a w przypadku szkody kurier ponosi koszty przesyłki, wiec pan L. sam organizuje zwrot, a idzie mu to dość ospale. Po raz trzeci porażka z malawi shop i to przy jednej transakcji!


Może inni mają dobre doświadczenia z malawi shop, ale ja generalnie będę z daleko omijał ten sklep i na pewno nikomu już nie polecę. Zobaczymy jak pan L. doprowadzi tą sprawę do końca. Jak na razie traktowanie klienta żenujące.


pozdrawiam forumowiczów

jarecki_lm

Posted

Witam,

Rozumiem, że każdy ma swoje zdanie i każdy może swobodnie oceniać. Nie mniej mile widziane jest w świecie by pisać rzeczy, które maja pokrycie w faktach, a więc miały miejsce.

Bez zbędnych i niepotrzebnych uwag personalnych.

- zamówienie złożone pieniążki przelane (wszystko się zgadza, z wyjątkiem braku inf. o tym by nie wpłacać pieniążków przed przyjęciem zamówienia). Bodajże na drugi dzień Pan Jarosław do mnie przedzwonił, z pytaniem czy należy mu się rabat za powyższe zamówienie, poinformowałem, że tak, ale ceny filtrów się zmieniają i będą one droższe, a także że sam jeszcze nie wiem dokładnie jaka cena będzie aktualna, ponieważ czekam na informacje od importera (z bieżących informacji jakimi dysponowałem miała to być cena w graniach obecnej ceny sprzedaży – czyli cena zakupu pokrywała nam się z cena sprzedaży). Wydawało mi się rozsądnym, że w takim wypadku zaproponowałem Panu Jarosławowi cenę naszą hurtowa, bez zarobku na co Pan Jarosław przystał – zresztą było to dość rozsądne i przede wszystkie opłacalne – reasumując – nowa cena 290-2%, czy nawet 3% daje nam 281, 30 zł, Pan Jarosław zapłacił za filtr 241 zł – zatem oszczędził dodatkowo 40,3 zł (przy czym później okazało się że my zapłaciliśmy więcej niż 241 zł – ale że zawsze staram się by to klient wychodził na tym lepiej, nawet o tym nie wspominałem (gdyby ktoś miał jakieś obiekcje jest FV z cena) ). Że ceny się zmieniają w obecnej sytuacji gospodarczej, nie musze chyba nikomu mówić kto pracuje w handlu, nawet tego, że w ciągu tygodnia potrafią zmienić się nawet 2-3 krotnie, w normalnej sytuacji powinienem anulować zamówienie i odesłać całość kwoty, ale wtedy wydawało mi się, że lepiej jak klient korzysta na tym (jak to mówią, jak ktoś ma mietkie serce, musi mieć twardą inną część ciała).

- wysłaliśmy zgodnie z zalecaniem Pana Jarosława, w dokładnie takim dniu w którym sobie życzył, na adres zmieniony, który sobie życzył. Zawsze wydawało mi się, że ceni się uczciwość handlową i że poinformowałem, że rośliny są brzydkie i mogę je wysłać ale nie będzie Pan z nich zadowolony i zdecydowanie lepiej wziąć coś innego, lub zwrócimy różnice, to duży plus i rzadko spotykany (a teraz dowiaduje się, że jest to naganne?)!!

- W piątek Pan Jarosław dzwoni do mnie z informacja, że ma uszkodzoną przesyłkę. Zdarza się taka specyfika sprzedaży (nikt tego nie lubi i nikt z tego nie jest zadowolony, nie mniej są to sytuacje których nie da się uniknąć w 100%), zdziwiłem się, że Pan Jarosław zatrzymał uszkodzoną przesyłkę bo istnieje możliwość automatycznego odesłania jej po sprawdzeniu jako przesyłkę uszkodzona, nie mniej zdarza się nikt nie jest nieomylny. Poprosiłem w rozmowie Pana Jarosława by zadzwonił do działu GLS i żeby kurier wrócił i zabrał spowrotem do nas (byłem w tym czasie na wyjdzie w hurtowni i nie miałem możliwości sprawdzenia nr telefonu do danego oddziału czy też nawet własnego oddziału), na co Pan Jarosław stwierdził, że już zapłacił za przesyłkę, na co odpowiedziałem, że każdą przesyłkę uszkodzoną może nadać na nasz koszt (nie na koszt kuriera, to też jest bzdura), na co usłyszałem, że Pan Jarosław nie będzie tego robił, że mam sam zamówić kuriera – na co otrzymał odpowiedz, że nie ma problemu, że proszę tylko o nr przesyłki, która uległa uszkodzeniu – ponieważ były dwie. Otrzymałem sms nr przesyłki i w tym samym dniu złożyłem prośbę do kuriera (na piśmie) o zwrot przesyłki. I tu też Pan Jarosław mija się dość wyraźnie z prawdą, ponieważ taka informacje uzyskał ode mnie, a także po tym jak stwierdził, że nic nie robię i go okłamuje dostał zrzut ekranu z maila wysłanego do firmy kurierskiej ze zleceniem odbioru (w dobrym tonie byłoby gdybym na tego maila dostał np. przepraszam nie miałem racji ale nie o to chodzi). Do tego w rozmowie z Panem Jarosławem, po pytaniu kiedy Pan Jarosław otrzyma nową pokrywę, udzieliłem informacji – jeśli tylko protokół szkody jest spisany poprawnie, to nie będziemy czekać na reklamacje w GLS, tylko po zwrocie uszkodzonej i protokołu uszkodzenia wymienimy na nowa i wyślemy na nasz koszt (więc jak widać także w stosunku do klienta zostało zrobione więcej niż tylko prawnie jest wymagane i zaowocuje dużo szybszą wymianą produktu).

Co do samego kuriera, w piątek nie było możliwości odbioru z przyczyn oczywistych, tłumaczyć takich rzeczy mam nadzieje nie muszę. W poniedziałek fakt faktem kuriera nie przyjechał, o czym poinformował mnie Pan Jarosław i uzgodniliśmy, że jeśli kurier nie przyjedzie we wtorek do godziny 15 da mi znać. Tak też Pan Jarosław z robił, przy czym właśnie usłyszałem, że nic nie robię itd. W środę zadzwoniłem (przy czym tak jak wcześniej podawałem zlecenie na odbiór przesyłki było w piątek, a później jeszcze przypomnienie), i okazało się, że w biurze firmy kurierskiej coś pomylili i faktycznie zawalili nie odbierając przesyłki, przy czym obiecali mi, że najpóźniej przesyłka zostanie odebrana w czwartek (co też tak się stało)), o czym także poinformowałem Pana Jarosława. I tu faktycznie przepraszam w imieniu firmy kurierskiej i faktycznie być może gdyby zadzwonił wcześniej np. we wtorek to przesyłka byłaby ten dzień wcześniej odebrana.

Reasumując

Pan Jarosław dostał lepszą cenę na filtr oszczędzając przy tym dodatkowo 40,3zł.

Nie sprzedałem Panu Jarosławowi roślin w złym stanie tylko uprzedziłem o tym, żeby ich nie kupować (myślę, że to także jest dość duża zaleta sklepu).

Pomogłem dobrać rodzaj wysyłki, zmieniłem adres dostawy, dostosowałem się do odpowiadającego terminu jaki życzył sobie klient.

Po uszkodzeniu zaproponowałem reklamacje z w procedurze uproszczonej tak żeby było jak najszybciej, by oszczędzić oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji przez kuriera i dopiero po niej wymiany towaru (tak to wygląda prawnie i tak stosuje większość firm w Polsce).

Na minus, być może zbyt długo zwlekałem z interwencją telefoniczną w firmie kurierskiej (wszyscy uczymy się na błędach).

Starałem się informować o wszystkim o czym wiedziałem a o co pytał Pan Jarosław (nie było też sytuacji, która czasem w Polsce ma miejsce, z problemem reklamacji towaru, czy znikającym nagle kontakcie).

Pieniążki oczywiście zostaną zwrócone zgodnie z informacja jak Pan otrzymał, nie robiłem tego obecnie bo chciałem sam poczekać na to aż pokrywa dotrze i będziemy mieć za sobą już wymianę towaru, nie sądziłem by to miało większe znaczenie czy te około 15 zł będzie przelane teraz czy po rozpatrzeniu reklamacji – widać miało więc przepraszam.

Myślę, że to w zupełności wystarczy na ocenę sytuacji. Aha i nie twierdze, że nie można było to lepiej zrobić, czy też że jestem bez winy, nie mniej ocena w poście powyżej to kpina z faktów.

Być może inni wymaga innych tyle samo co od siebie, stad są zadowoleni. Może Pan także pisać moje pełne nazwisko i imię, ja się ani go nie wstydzę. Mam też cichą nadzieje, że sytuacje uda się wyjaśnić i nie będę musiał więcej prostować rzeczy nieprawdziwych.

Pozdrawiam

Jacek Lubieniecki

  • 3 weeks later...
Posted

W odpowiedzi na mejla Pana Jacka, spieszę poinformować że:


1. Pokrywę otrzymałem w kolejnej wysyłce w dobrym stanie, więc tu sklep się w końcu spisał. Wystarczyło dobrze ją zapakować i nie było problemu z dostawą. Szkoda tylko, że trzeba było wydzwaniać i się upominać o przysłanie pokrywy.

2. W chwili składania zamówienia cena filtra była 241 zł i ta cena obowiązywała w chwili zakupu. Więc od tej ceny należał się rabat 2%.

Przyszły wzrost ceny nie za bardzo mnie interesował i zysk jaki niby mam nie kupując filtra drożej. Idąc tym tropem, wg logiki Pana Jacka, to jeśli filtr kosztowałby po podwyżce 1000 zł to zyskuje ponad 7 stówek! :D:D:D

3. Różnica w cenie towaru do dnia dzisiejszego nie wpłynęła na moje konto, pomimo obietnicy publicznie złożonej na tymże forum.


pozdrawiam

Jarek Lipski

Posted

Nikt nikogo tutaj nie oczernia, a jedynie przedstawiam fakty jakie mnie spotkały podczas zakupów w sklepie malawi.

Szkoda tylko, że nie poczytałem sobie dokładnie archiwum tego forum, bo sklep malawi byl tu juz opisany w negatywnym sensie.

Uważam więc, że przedstawienie doświadczeń z zakupów w sklepie, obojętne pozytywnych czy negatywnych, ma sens aby inni mogli skorzystać z rekomendacji albo zastanowić się dwa razy zanim zrobią tam zakupy.

Posted

jarecki a pomyślałeś ile osób robiących zakupy w sklepie Malawi czy Malawi shop i jest w 100% zadowolonych z zakupów napisze wątek o tym ??


No właśnie prawie nikt tego nie zrobi więc taki topic ze coś nie zostało między wami dogadane jest imo bez sensu

Posted
wręcz przeciwnie, zadowolonych z zakupów w malawi shop jest na forum bardzo dużo,

I piszą o tym? Czy mylisz ze sklepem malawi?


A tak poza tym to Midran ma racje zadowoleni raczeń nie piszą postów pochwalnych (wyjątkiem potwierdzającym regułę jest wątek "Ryby ze SKLEPMALAWI"). A jak będziesz chciał znaleźć sklep internetowy na który ktoś w internecie nic negatywnego nie napisał to nie będziesz miał gdzie kupować. Mnie osobiście jakieś tam wpadki za bardzo nie odstraszają, tym bardziej że najczęściej ciężko rozstrzygnąć kto ma racje i po czyjej stronie jest wina (jeśli nawet sklepu to od czasu do czasu ma prawo, a to zawali sam sklep, a to dhl, a to producent itd.)No chyba że to sławetny cośtam.sklepna5.pl ;)

Posted
Nikt nikogo tutaj nie oczernia, a jedynie przedstawiam fakty jakie mnie spotkały podczas zakupów w sklepie malawi.

Szkoda tylko, że nie poczytałem sobie dokładnie archiwum tego forum, bo sklep malawi byl tu juz opisany w negatywnym sensie.



kolego mysle ze tu nalezy sie wielki bukiet kwiatow dla Beatki i Mjunszajn, gdyz pomyliles sklepy....

rozwagi ...rozwagi....

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Krótkie podsumowanie, drugi dzień NO2 na poziomie 0, więc chyba cykl się domknął. Rybki ok, kopią doły chcą żreć i ustalają hierarchię - dzień jak co dzień
    • Witam,  Od jakiegoś czasu mam problem z filtracją w akwarium 240l 120x40x50 Wydaje mi się, że im większe są ryby tym więcej zalega odchodów. Dodatkowo gdzieniegdzie pojawiają się glony na piasku, zawsze w miejscach najsłabszego przepływu wody. Baniak jest mocno zagruzowany, ale na papierze filtracja nie wygląda źle.  Obsada: 4-letnie osobniki  6x Labidochromis hongi sweden 5x Labidochromis caeruleus 4x Melanochromis cyaneorhabdos Filtracja:  JBL e1502 - zasypany matrixem i lawą wulkaniczną  Aquael Turbo2000 Falownik - HSB W-10 Akwarium stoi tak już 4 lata, ale zbliża się reset, zmiana aranżacji i chciałbym dopracować temat filtracji.  Aquael Turbo2000 jest już w średniej kondycji i poleci do kosza. Myślałem nad zmianą konfiguracji: E1502 zostaje, ale co dokupić do niego i jak rozłożyć wkłady filtracyjne?  Po 4 latach zmieniać wkłady biologiczne na nowe?  Nowy Aquael Turbo? Czy kubełek + prefiltr? Proszę o poradę     
    • Nadal dużo za wysoko, ma być bezwzględnie 0.   Wywal je od razu do kosza, robią Ci wodę z mózgu. Jak masz kropelkowe to na nich bazuj.   To lepiej niech nie robią tego skutecznie, dla ich dobra. Idź do sklepu w pon i kup to co pisałem. Bakterie użyj a z preparatem na obniżenie N02 poczekaj do zrobienia testu przed użyciem, będzie nadal rosło to użyj zgodnie z instrukcją. Monitoruj codziennie N02. Naprawdę nie karm ryb, nic im nie będzie. Nie zjedzona karma oraz odchody podwyższa Ci tylko N02.  Powodzenia i przeczytaj podstawy😉
    • Dzięki, o to mi chodziło. Czyli zakładając 40g karmy dziennie, muszę podmienić 2000L tygodniowo, co daje 8k L w miesiącu z samego akwarium. Jak by nie patrzył, muszę zrobić zrzut wody ze zbiornika zewnętrznego do rzeki lub jakiejś studni chłonnej, a sam zbiornik bardziej liczyć na zapotrzebowanie do podlewania.
    • Wymieniłem 50% wody, NO2 0,2 w kropelkowym i nie wykrywalne w paskowym. Reszta ryb zachowuje się normalnie, dzisiaj ich nie karmię, co jest trudne bo za każdym razem jak wchodzę do pokoju gromadzą się i  wywierają presję
    • Hej,  Z tego co piszesz po wpuszczeniu ryb padła biologia. Masz jeszcze nie dojrzały zbiornik. Bakterie nie wyrabiają. Zrób duża podmianę wody i to już, na nic nie czekaj. Tak z 50%  Dziś weekend do sklepu nie pójdziesz i znając życie nie masz nic przygotowanie w razie W. Podmień wodę i zrób ponownie testy. Ryb nie karm. Purigen nie stosuj masz niedojrzały zbiornik. W pon kup coś na awaryjne zbicie NO2, np. Sera Toxivec lub Sachem Prime oraz bakterie bez pożywki Prodibio Biodigest. Jak nasz jakiegoś akwarystę w pobliżu to przeszczep od niego trochę biologia z filtra. Jak skończysz robić podmianę wody to siądź na spokojnie i poczytaj u nas na forum w dziale podstawy start biologiczny akwarium oraz wpisz w naszą wyszukiwarkę "wysokie N02" udanej lektury, wyeliminuje przyszłe pytania o podstawowe rzeczy😉 Powodzenia dla ryb!
    • Hej, Do 3 tygodniowego zbiornika 100x40x40 wpuściłem 11 saulosi. Z testów paskowych wychodziło, że parametry są ok. Jednakże po tygodniu padły dwie sztuki. Skłoniło mnie to do zakupu testów kropelkowych. Z nich wyszło, że jeden parametr NO2 jest w przedziale 0,75 - 1, co jest za wysoko. Na pewno trzeba robić podmianki wody, pytanie jak często i ile? Druga rzecz, zamówiłem purigen, ale na forach znalazłem info, że lepiej nie stosować bo zaburza cykl azotowy - jakie jest wasze zdanie? Kolejna rzecz mam węgiel aktywny w filtrze wewnętrznym, czy on nie zaburza cyklu azotowego? Z dodatkowych informacji, mam filtr kubełkowy 1400l/h, temperatura 26 stopni. Ryby karmię dwa razy dziennie, szczypta tropicala spiruliny 36%, przez pierwsze dwa dni nic nie karmiłem.   Z góry dzięki za rady!
    • Dla 10 000 l wody netto i karmy 40% białka: 1% tygodniowo podmiany na każdy 1g karmy dziennie da max 20 ppm azotanów w zbiorniku. lub inaczej:  azotany(ppm) = (pojemność akwarium(l)/500) * karmienie dziennie(g) /podmiana tygodniowo (%) Np. Jeśli będziesz karmił 10g dziennie i podmieniał 5% tygodniowo(ciągła podmiana), uzyskasz 40 ppm azotanów.  
    • Dzięki za info. Pamiętam, że kiedyś był polecany ale wolałem dopytać jak się teraz sprawy mają. Wiem jak to jest z tym politem… Ta ryba mnie bardzo zaciekawiła i trafia w moje gusta jeśli chodzi o ubarwienie samca. Z drugiej strony jeśli ma mi zostać jeden samiec, bo wybije wszystkie inne to troche mija się to z celem. W naszym biotopie przecież nie o to chodzi żeby ryby się powybijały, tylko o to żeby znaleźć złoty środek i obserwować ich zadziorność połączoną z ciekawymi zachowaniami. Doświadczenia w malawi już troche mam, nie tylko praktyki ale i sporo teorii. A więc żeby nie było, że bezpodstawnie porywam się z motyką na słońce to przedstawie jaki miałem zamysł umieszczania tego gatunku w akwarium. Po pierwsze nieprzypadkowa kontrola światła dzięki której uzyskałem mocny półmrok po bokach zbiornika, jest on zrobiony w celu (pomijając aspekty wizualne) uzyskania dla pyszczaków takiej nieco spokojniejszej przestrzeni. Zaobserwowałem nie tylko u siebie, że dominanci zbiornika jak i inne ryby wolą być pod światłem i tam rywalizować o najlepsze miejscówki. Dwa ciemniejsze miejsca miałyby być taką bezpieczną strefą dla ewentualnych ganianych ryb.  Po drugie starałem się uzyskać jak najwięcej kryjówek dla ryb. Gruzowisko zajmuje ponad 80% dna czego może aż tak nie widać i zrobione jest z dbałością o każdy detal Tutaj foto jak głęboko poprowadzone jest gruzowisko. Pomijając fakt, że na zdjęciu kamienie wyglądają jak co najwyżej małe królicze bobki to w rzeczywistości nie są to małe kamienie a zakamarków między nimi jest tyle, że już obawiam się co ja będę robił z młodymi. Po trzecie wybór obsady też nie był przypadkowy. Z powodu chęci uniknięcia niechcianych sporów specjalnie wybrałem gatunki, które nie dadzą sobą pomiatać. Tutaj na myśli mam to, że gdybym polita połączył z mniejszymi, nieagresywnymi gatunkami to on rozpuściłby się w zbiorniku i zaczął terror. W mojej planowanej obsadzie będzie to najmniejszy gatunek i miałem nadzieje, że jego zapędy będą hamowane przez większe samce z innych gatunków. Z tego co zauważyłem prawie zawsze agresja wewnątrz i zewnątrz gatunkowa jest największa u gatunku który dominuje w zbiorniku. Nie spodziewam się, żeby polit dominował u mnie więc zakładam, że jego agresja nie będzie tak duża jak np. w akwarium jednogatunkowym. Troche się rozpisałem - jak zawsze. Ale ja najwięcej przydatnych rzeczy dowiedziałem się właśnie z tego działu. Dlatego wolałem uściślić mój wybór na wypadek gdyby trafił tu jakiś niedoświadczony hodowca. Nie chcę żeby sobie pomyślano, że któregoś dnia stwierdziłem „będę hodował polity w misce” i trzymając kciuki liczyłem, że się nie wybiją. Oczywiście są tutaj koledzy o wiele wiele bardziej doświadczeni ode mnie. Dajcie prosze znać co myślicie i na co ewentualnie wymienić ten gatunek. Najważniejsze dla mnie są dwie kwestie: 1. Dobro ryb 2. Gatunki troche rzadziej trzymane w zbiornikach niż saulosi, rdzawy czy yellow. Pozdrawiam  
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.