Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jestem początkującym fanem Malawi. Zamierzam założyć biotop tego jeziora w swoim mieszkaniu i chciałbym się do tego dobrze przygotować od strony teoretycznej (na praktykę przyjdzie czas a wtedy na teorię będzie za późno).

Najpierw przedstawię moje założenia:

Zbiornik 120x40x50 240l (Diversa)

Filtr zew. Fluval 405 - 1300 l/h

Filtr wew. Fluval 4 plus - 1000 l/h

Grzałki 2 x Jager TSRH 75 Watt

Oświetlenie (pokrywa Diversa, jedna belka 2xT5):

1. Hagen Power Glo T5 39W

2. Hagen Life Glo II T5 39W

Wystój: piasek + łupki + tło (Diversa)

Rośliny jeden nurzaniec i może jakiś anubias.

Obsada:

1. Melanochromis johannii lub Melanochromis cyaneorhabdos Maingano

2. Pseudotropheus elongatus ornatus lub Pseudotropheus saulosi

3. ewentualnie jeśli dwa pierwsze się zagoszczą Iodotropheus sprengerae

Na początek miałem zamiar powoli wystartować zbiornik, zabezpieczyć się w chemię i wpuścić 2x10 pyszczaków 1. lub 2. i cieszyć się razem z nimy z pięknego awarium. Jeśli już wytworzą się odpowiednie grupy (same czy z moją pomocą) wpuścić jeszcze rdzawych też z 10 sztuk.

Zaawansowanych forumowiczów prosiłbym o rzucenie okiem na post i powiedzienie czy nie popełniam jakiegoś karygodnego błędu już przy samych założeniach. Lub jeśli komuś by się rzuciła na myśl jakaś zmiana opcji (za jasno, za mało filtracji itp. ) to będę ogromnie wdzięczny za podzielenie się nimi.

Opublikowano

Fluvale po tjuningu stykną, chociaż mechanika brałbym mocniejszego.

Oświetlenie extra, zwłaszcza, że belka przesuwana z tego co się orientuje.

Łupki – byle nie te dachówkowe!

Jaką chemię masz na myśli?

Opublikowano

Co do chemi to mam na myśli jakieś bakterie żeby w razie potrzeby podciągnąć parametry (Nitrivec).

Pokrywy diversy mają przesywaną belkę ale nie jestem pewien czy mają podwóny startet żeby uruchamiać świetlówki osobno.

Jaki mechaniczny byś zaproponował zamiast Fluvala?

Opublikowano