Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie bo się w tych gatunkach za bardzo nie orientuje :wink: . Zastanawiam się nad kupnem tego Copadichromisa Virginalis(najbardiej mi się podoba). W najnowszym cenniku Tan mal jest Copadichromis virginalis gold 5-6cm i Copadichromis virginalis yellow crest Nkanda 6-7cm, ten drugi jest trochę tańszy, ale nie o to chodzi, czym te dwa gatunki się różnią, czy oba pasują do mojego akwarium i pozostałych ryb i którego lepiej wziąść?? :wink:

Opublikowano

Lepiej wziąć golda bo tak na prawdę tylko tej ryby możemy być pewni czym jest ( pływa u Marsa i nie rośnie duża ) ... czym jest yellow crest ... nie mam ryby o tej nazwie w moich książkach i albumach, grzebiąc jednak w necie znalazłem rożne nazwy ryby takiej jak copadichromis ilesi ( również mającej w swoich składnikach yellow crest ) domniemam że to właśnie jakaś odmiana barwna ilesi lub standardowe ilesi ( występuje na obszarze całego jeziora ), gdyż copadi o tej nazwie nie występuje w cenniku Tan Malu. Ryby są do siebie podobne ( IMHO gold jest bardziej wyraźny i ładniejszy ) ale ilesi rośnie 2x większy wiec to jak najbardziej przemawia za tym abyś nabył golda.

Opublikowano

Dostałem właśnie od Tan mal odpowiedź w sprawie tych Copadichromisów, że to są dwie różne odmiany i dorastają do takich samych rozmiarów(minimalne akwarium to 300l). Więc chyba wezme tego C. Virginalis Yellow Crest Nkanda i zobacze co z niego wyrośnie, zawsze to coś innego :wink:

Opublikowano

Jeśli to ilesi to nie będzie to dobre bo to inne jest dwa razy większe ;) ale kto nie ryzykuje ten nie ma ;) ze swojej strony też bardzo mnie ciekawi co kryje się pod ta komercyjną nazwą ;) kupuj jeśli tak postanowiłeś a ja czekam no fotki, gdy ryby się wybarwią łatwo ustalimy co to za stwór ;)

Opublikowano

Jednak wybór 3 gatunku do mojego akwarium się trochę skomplikował bo moja rodzina chciałaby ryby z ładnymi samicami i najlepiej żółte :wink: . Wiem, że wśród non mbuny nie ma takiego gatunku(z ładnymi samicami) i będe musiał wziąść jakąś mbunę. Po przeczytaniu artykułu na serwisie najlepszy byłby Labidochromis Caeruleus (najbardziej podoba się rodzinie). Ogólnie nie chciałbym żeby ten jeden gatunek zdominował mi non mbune, wolałbym żeby byl w ich cieniu i trzymał się skał. A może jest jakiś lepiej pasujący gatunek? Może coś mniej spotykanego? Ryby będe kupował F1 żeby były dobrej jakości :wink:

Opublikowano

W 450-tec to właśnie terytorializm może być problemem a raczej agresja z tym związana, najistotniejsze jest aby ryba która wybierzesz nie miała silnych samic ... imho yellow to najlepsze rozwiązanie

Opublikowano

Witam kolegów. Od trzech lat łącze yellowki z nie mbuną. Zaczołem od dodania do nich S. fryeri po jakims czasie doszły Protomelas taeniolatusa i Fossorochromis rostratus. Zaczynałem od 400l obecnie 600l.

Żywienie takiej obsady nie jest zbyt kłopotliwe ale podawanie pokarmów dla roślinożerców szkodziło S. fryeri a spore porcje ochotki mogą śmiertelnie saszkodziś yellowkom.

Jeśłi chodzi o zachowanie takiej obsady to samce caeruleusa siedzą w swoich szczelinach i ryby pozostałych gatunków ich nie interesuja. Protomelas dominyje w zbiorniku i w czasie tarła zajmuje 80% akwa. S. fryeri tylkow czasie tarła jest zadziorny. A rostratusy są za duże.

Uważam że "oklepane" yellowki (koniecznie dobrej jakości) to idealna ryba do połączenia ze spokojną nie mbuną.

Opublikowano

Po przeczytaniu artykułów i opisów też mi się właśnie wydawało, że będzie pasował, a będzie to też trochę inne, bo mało osób decyduje się na L. Caeruleus(dobrej jakości) w większych akwariach :wink: . Zastanawiam się jeszcze nad saulosi zamiast yellowka, ale nie wiem...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.