Jump to content

niebieskie tło i niebieska swietlowka


Recommended Posts

Posted

witam

mam problem z moimi pysiami.

mam akwa 240 litrow, niebieskie tło -folia, swietlowka narva blue 30 wat i narva colour -30 wat, piasek kwarcowy i duzo wapieni filipinskich.

jedne pyszczaki mam od okolo 3 tygodnie, drugie od okolo 1 tygodnia. wpuszczalem je w dwoch ratach.

problem moj poleca na tym ze pyszczaki praktycznie nie plywaja przy wlaczonym swietle, jedynie przy karmieniu wiekszosc wyplywa, ale i tak zlapią platek pokarmu to sie chowa i pozniej znowu wychodzi by zlapac nastepny. przy wlaczonym swietle plywa moze 1-3 ryby, wszystkie sa schowane, a nawet jak je widzę miedzy kamieniami to stoja w miejscu.

gdy wylacze swiatlo momentalnie wszystkie plywaja, albo prawie wszystkie. plywaja wszedzie, walczą, nawet plywaja w gorynych partiach zbiornika. PRzy wlaczonym swietle nawet jak je karmie to z reguly prawie nigdy nie wyplywaja do gory.

prosze o rade/

nie odsylajcie mnie do artykulu swiatlo w malawi bo go przeczytalem.

swiecie regularnie 12-15 godzin dziennie.

tak dzisiaj pomyslalem moze jest za jasna w akwa lub za biebiesko. biebieska swietlowka, tlo niebieskie, bialy piasek no i 3/4 kamieni to wapienie ktore sa białe??

co doradzicie?

Posted

zmienić oświetlenie

czeka Cię dużo prób ze światłem, wyłącz jedną, zmień lampy

ryby pewnie są zestresowane właśnie tym światłem

Posted

niebieskie świetlówki często niezbyt odpowiadaja naszym podopiecznym, w pierwszej kolejności zamień ta narve blue na jakąś inną "normalna" nawet rurę i zobacz czy coś lepiej idzie - inna sprawa ze jak masz tam tak biało jak piszesz to też to może je płoszyć

Posted

ja rownierz mam podobny problem:(

mam piasek kwarcowy i kolorowe, czerwone, zolte, czarne łupki, biała skałe koralowa, swiatło jest "zwykłe" (nie ma na razie kasy na profesjonalne swietlowki) i swieci tylko jedna swietlowka tylna a moje pysie tez nie plywaja tylko siedza miedzy skalkami nawet do jedzenia nie wyplywaja tylko lapia to co opada z tym ze sa w tym akwa od tygodnia, jak tylko je wpuscilem to wszystkie po calym baniaku plywaly a teraz pochowane miedzy kamieniami siedza i nawet im nie w glowie wychodzenie :(

Co z tym poczac? Moze przemeblowac akwa zeby mialy mniej kryjowek??

Posted
Co z tym poczac? Moze przemeblowac akwa zeby mialy mniej kryjowek
wtedy to już w ogóle beda miały schize



To co proponujesz?? Czy te zwykle swietlowki sa az lipne ze rybki moga sie bac??

Posted

juz nieraz o tym pisalismy : bialy piasek kwarcowy polaczony z bialymi skalami a na dodatek mocne oswietlenie - ten zestaw gwarantuje ze ryby beda plochliwe.piszemy to przy kazdej mozliwej okazji, a i tak ludzie robia swoje. a pozniej pisza: pomozcie.

jedynym ratunkiem jest zmiana oswietlenia- ilosci swietlowek, ich rodzaju .

Posted

60 wat swietlowek T8 na 240 litrow to jest mocne oswietlenie??

jedna wyjalem ale wtedy jest za ciemno, zreszta z tego co czytalem ryby sie moga nie wybarwic dobrze, oraz moze to powodowac choroby okrzemka czy cos.

poprawcie mnie jesli sie mylę.


zalecacie na 240 litrow 30 wat?

Posted

zle mnie zrozumiales. pewnie ze nie zalecamy 30W na 240, mozesz dac i 120 . tylko ze w polaczeniu z niektorymi jasnymi, jaskrawymi kompozycjami bedzie ploszyc ryby.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.