Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sporo dobrego naczytałem się o grzałkach firmy Jager, Skalar itp w sumie to każdy chwali swoją i mam mętlik w głowie, którą wybrać :/

Nie wiem też ile musi mieć W? Która będzie lepsza 150 czy 200W i jaką firmę polecacie?

Posted

Nie robi czy skalar czy dzager. Obie marki to dobry wybor , natomiast moc.. Jesli masz w domu cipelo caly rok (okolo 20stopni) to proponowalbym 150W ewentualnie 2200W jesli masz duze ampitudy temperatur. IMO 150 spokojnie, ja np mam bardzo dobra grzalke Weipro, ktora kupilem za grosze.

Posted
to proponowalbym 150W ewentualnie 2200W

Sabotage, to ile tysięcy W do 400l do mnie :?: :twisted::mrgreen:

Ja polecam 150W. Jagera miałem i się zepsuł :evil: teraz mam same Atmany i wszystko gra i trąbi od dłuższego już czasu. Polecam więc Atmana :wink:

P.S. Zaskoczyłem Was, co? :twisted:

Posted

hehe.. Szymek czepiasz sie :lol: sabotage sie pomylil o dwa tysiace wat :P kazdemu sie moze zdazyc :lol:

ja mam w 240 l grzaleczke 250W gdyz w mieszkaniu ktore wynajmuje jest stosunkowo zimno. jak snieg spadnie to nie wiem jak sie bedzie licznik krecil :wink:

Posted

Oj tam te 2000W w ta czy w ta.

Z pewnosci 150W w normalnych warunkach mieszkaniowych styknie. Czy kupisz Jagera, skalara, Weipro czy hmm Atmaniontko to bez roznicy ;) Zalezy ile chcesz na tak owa grzalke wydac.

  • 3 weeks later...
Posted

Heh. To moja pierwsza porada na tym forum. A gdzie fanfary??? No tak, nie ma. Pewnie i rada byle jaka.

Ja kupiłem najtańszą grzałkę jaką się dało, żadnej renomowanej firmy, za to za pół ceny. Zdziwiłem się, że to kółeczko które służy do nastawiania temperatury, jest wyskalowane poprawnie. I co nastawię, to faktycznie mam (zmierzone termometrem). A już wcześniej byłem przygotowany na ewentualne indywidualne wyskalowanie tej grzałki.

Teraz moc. Nie ma to większego znaczenia. Zakładam, że trzymasz akwarium w temperaturze pokojowej, a nie na dworze albo w piwnicy. Zatem sądzę że i tak w wodzie bez grzałki masz 20-22 stopnie. Myślę że każda grzałka z przedziału 150-300W będzie dobra. Tej o niższej mocy jedynie będzie potrzebne ciut więcej czasu do podgrzania wody do tych 24-26 stopni. Ale taki akwen ma też sporą bezwładność. U mnie po WYŁĄCZENIU grzałki, temperatura po pełnej dobie spadła raptem o 2 stopnie.

Tak więc, według mnie, jak najtańsza grzałka (albo nawet w takim wypadku DWIE grzałki, w tym jedna w zapasie na wypadek awarii pierwszej) zamiast jednej, markowej, dwa razy droższej.

Ja wybrałem Hailea 250W.

Maciek

Posted

Nie zrobi. No chyba że mamy do czynienia z akwarystą, który NIE dokonuje codziennie oględzin swego sprzętu, zwłaszcza w grzałkę. Wtedy polecam zaniechanie grzałki i inwestycję w ryby zimnolubne.

Maciek.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Jak najbardziej ma sens. Moduły czy też tło z tyłu możesz wydrążyć a wierzchnią  stronę pomalować zaprawą  i porzeźbić w  niej lub   przy nakładaniu.  Zaprawa dociąży  i zmniejszy wyporność. też tak miałem kilkanaście lat  i nic się nie działo. Jedyny problem u mnie był taki , że tło nigdy szczególnie nie porosło mi glonami a zaprawa była pomalowana czarnym akrylem i po latach kolor wypłowiał. Ale jak będziesz miał glony to nie ma problemu z tym.
    • Myślałem o podniesieniu na styropianie, ale jak go odkopią to będą skubać  Ktoś na forum pisał, że ma taki problem z tłem 
    • W Akwa 720 litrów miałem zrobione w ten sposób  , że pod akwarium dałem matę akwarystyczną chyba grubości 0.5 cm czarną . Ale możesz dać pod akwarium też styropian . Tylko będziesz musiał zamaskować białe boki lub dać inny , ciemny. Do środka włożyłem ciemne spienione PCV grubości około 0.3 cm i to wystarczyło. A kamieni miałem  kilka wielkości o której piszesz. Osobiście nie polecam styropianu białego do akwa w całym kawału wielkości dna czy nawet tylko pod kamienie. Weź pod uwagę , że pyszczaki bardzo kopią i jak podrosną to niestety styropian będzie widoczny a Ty będziesz niepotrzebnie zmuszany do wkładanie rąk celem zakrycia jego.  No i wiecznie pływające kulki styropianu pod powierzchnią.
    • W sumie, to ostatnio zastanawiałem się nad czymś podobnym. Generalnie to nie wiem, nie słuchaj mnie, niech mądrzejsi się wypowiedzą, ale... Nie rozważałeś po prostu dania więcej styropianu? W sensie, takiego bloku prawie pod powierzchnię, który z przodu będzie zakryty "prawdziwymi" kamieniami. Można go przykleić do dna w razie czego, choć kamienie pewnie go dociążą, żeby nie wypływał.
    • No i stało się - dwa zewnętrzne segmenty zaczęły wypływać po napełnieniu 🙂 o ile silikon dobrze trzyma te środkowe segmenty, o tyle boczne - nie wiem, czy ze względu na to, że klejone były głównie do plastikowego filtra, czy też dlatego, że po prostu są większe i mają większą wyporność, poszły do góry.  Na szczęście powoli, bez żadnych strat.  I przy tej okazji chciałem się Was zapytać - czy te boczne segmenty tła mają sens w takiej postaci? Tak na oko, każdy z nich zabiera z mojego akwarium z 50-60 litrów wody, czyli z 450 brutto robi się pewnie z 250 netto 😕 Może można to jakoś przerobić? Myślałem, żeby może wydrążyć od tyłu wiertarką, żeby jakieś jamy porobić - małe wejście, a w środku obszerne - ma to jakiś sens? Czy fakt, że woda będzie "stała" w takich jamach, będzie negatywnie wpływał na rybę, która tam wpłynie? No i drugie pytanie, pewnie w zaprawy nie ma się co bawić, ale można czymś po prostu pomalować ten styropian, żeby nie rzucał się w oczy? Pozdrawiam, Jakub
    • Planując, projektując na papierze i w głowie moje akwarium 170x50x50 pojechałem i pomacałem kamienie  Chcąc mieć dwa trzy  prawie pod lustro  to już kawał gruzu potrzeba, tak na moje oko po 25-40 kg jeden i jednocześnie  I tak sobie pomyślałem, czy dobrym pomysłem będzie na styropianie, który będzie leżał na dnie, dać z tyłu gdzie te większe mają być, worki na media wypełnione żwirkiem, może lawą. Takie rozwiązanie pozwoli na wykorzystanie mniejszych kamieni i łatwość w aranżacji przy zachowaniu efektu głębi  Jak się zostawi w nich trochę luzu, to  można kamienie ułożyć/ustawić w prawie dowolny sposób. Ruchomość żwirku daje taką możliwość. Wydaje mi się, że w workach nie powinno dziać się nic złego typu powstawanie siarkowodoru, ale wolę zapytać bardziej doświadczonych Malawistów
    • ...pytanie w sumie nieaktualne, napisałem do Aquadana i dowiedziałem się że - cytuję: "Silirub aq se najlepszy klej ale trzeba mieć pistolet specjaln   Albo zwykły silirub aq klej"
    • Hej, jakieś nowości w zakresie klejenia styropianowego tła? Kupiłem używane akwarium z tłem od Aquadana, i pierwsza niespodzianka po nalaniu wody - tło poszło do góry... Jakieś rady, jak to odkleić, jak oczyścić ze starego kleju, i oczywiście - czym to ponownie przykleić? Po całej powierzchni raczej, czy "placki" wystarczą?
    • Dzięki przeogromne! Teraz tylko pozostaje mieć nadzieję, że jak naleję wody, to nie wypłynie A swoją drogą, macie pomysł, jakie kamole kupić, żeby jak najlepiej pasowały do tego tła? Bo właśnie trochę serpentynitu przywiozłem ze składu, ale jednak w zbiorniku trochę razi, że to "prawie to samo, ale nie do końca". Chyba że jak glonami zarośnie, to będzie dobrze :)
    • AquaDan robi tła z kawałków, też mam od niego. U mnie szczeliny są troszkę mniejsze, takie maksymalnie do 0,5cm. Tło ściśle dolega do tylnej szyby, więc nie ma możliwości żeby coś wpłynęło za tło. Też mam komory filtracyjne u siebie i już kilka razy zdarzyło się, że ryba wskoczyła od góry, więc warto czymś to zabezpieczyć.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.