Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no proszę, właśnie byłem ciekaw, czy już baniak skończony i cieszy oko tylko właściciela, ale "na szczęście" nie i inni też je ujrzą.

Do roboty, czekam niecierpliwie!

Opublikowano

Ostateczne wymiary baniaka (po wewnętrznych) 305x135x96, czyli ponad 3950 litrów, z panelem filtracyjnym dobije do 4150 litrów :)


i kilka fotek


DSC_1008.jpg


DSC_1012.jpg


pozdrawiam

Opublikowano

Takie pytanie zadałem na "pawiookich" i Was też proszę o sugestie. Stawiam na ceresit CR166 i coś z oferty Siki.


"Witam Państwa,


Buduję betonowy zbiornik, zbieram informacje i opinie. Dlatego proszę o rady.

Zastanawiam się nad wykończeniem powierzchni betonowej. Zależy mi na możliwie naturalnym charakterze ścian i dlatego chce ominąć żywice, bitumy, kauczuki i inne membrany dające gładkie i obłe detale. Zastanawiam się nad zaprawą w której mógłbym zrobić delikatna fakturę, "odbić" tło, kamienie itp.

Oczywiście myślę o kilku warstwach takiej zaprawy, a efekt próbować uzyskać na ostatniej.

Zdaje sobie również sprawę z tego, że "plastykowe" masy uszczelniające mnie nie miną.

Jest to podyktowane konstrukcją baniaka. Aby uniknąć wpuszczania głęboko w ścianę przedniej szyby w konstrukcji zastosowałem ramę, która na "wasach" będzie wpuszczona w otwór i zlicowana tynkiem. Tutaj właśnie wszystkie połączania beton-stal muszą być, jak mi się wydaje zrobione plastikiem.


Za wszelkie sugestie będe niezmiernie wdzięczny

pozdrawiam

jurgen"

Opublikowano

Witam - gratuluję pomysłu i odwagi. Bo trzeba ją mieć zaczynając taki projekt. :D


Myślę, ze mógłbyś spróbować rozwiązania opartego na produktach marki Ceresit.

Nie wiem czy brałeś pod uwagę takie rozwiązanie (podaję w kolejności jakiej ja bym wykonał):

- całą powierzchnię ścian i dna zagruntować powłoką uszczelniającą CR90,

- pomiędzy ramą a murem 'zaaplikować' jakiś uszczelniacz - może silikon? - tutaj bym jeszcze przemyślał, ale imho trzeba coś pomiędzy metal a mur dać "dla spokojności",

- miejsca montażu (kotwienia) ramy oraz 'wąsy' pokryć klejem montażowym CX5, imho można całą ramę od strony wewnętrznej pokryć CX5 zamiast 'plastikiem' a także miejsca styku ramy z murem (ściany i dno zbiornika) - chodzi mi o zabezpieczenia tego miejsca w sposób przypominający kitowania szyb w akwariach ramowych - duża skośna 'fuga' - dzięki temu możemy zminimalizować powierzchnię metalową, która będzie miała kontakt z wodą - nie do zera ale blisko tego,

- całą powierzchnię (ściany, dno i uszczelnienia wykonane CX5) zbiornika zabezpieczamy masą izolacyjną CP1 (nie zawiera bitumu),

- następnie całość pokrywamy dwoma warstwami wspomnianego przez Ciebie CR166,

- w tym momencie zrobił bym próbę szczelności,

- jeśli (odpukać) byłby widoczny ubytek wody po jakimś czasie - pozostaje szukać miejsca wycieku i zaaplikować CX1 (lub CX5) i przykryć go (jako szpachlą) CR166 i kolejna próba szczelności aż do skutku,

- jeśli jest już OK - dałbym jeszcze warstwę CR166 (ew. CR65),

- nie wiem czy konieczne - ale na koniec miejsca (krawędź) styku szyby z tą wielowarstwową izolacją i ewentualnie z metalową ramą pokryłbym silikonem.


Przy tak dużym zbiorniku byłoby fajnie dać coś naturalnego na ściany. Ale nie wiem jak zadziała ciśnienie wody na przyklejone elementy skalne np. z łupka czy piskowca. W sumie CP1 i CR166 są elastyczne ale jeśli by miejsce łączenia kamieni z warstwami izolacyjnymi kiedykolwiek 'puściło' - to jest wielkie prawdopodobieństwo, że może nastąpić uszkodzenie izolacji i wyciek gwarantowany. Chyba, że masz w planach ustawienie konstrukcji skalnych na dnie i jakby 'oparcie' ich o ściany to nie ma tematu.

Jeśłi chodzi o 'ozdabianie' osobiście na początku zrobiłbym tym co zostanie - CX5 i CR166 - a potem resztę CR65 (jest kilka razy tańszy od CR166) - z CR65 można ładnie wymodelować skały. Dla lepszego efektu CR65 można zabarwić dodając pigmentów do betonu - jeszcze trochę ich mam - kolor czarny i brązowy - sprawdzone w kilku moich akwariach i kilku w Polsce.

Może za dużo tych uszczelniaczy - ale ja 'budowlańcem' nie jestem a wolałbym nie mieć potopu mając taką 'wannę' w domu. :) Może ktoś, kto lepiej zna się na chemii budowlanej skoryguje moje pomysły.


pozdrawiam leeri

Opublikowano

Mam kolegę, który pracuje w firmie sprzedającej płytki budowlane, robią baseny więc coś tam z tą chemią budowlaną wodoodporną mają do czynienia - będę się z nim widział w sobotę to pokażę mu ten wątek i spytam się o rozwiązanie tego zadania.

Opublikowano
Szkoda że nie zrobiłeś tej ramy z nierdzewki, nie trzeba by się "martwić" korozją.

jeżeli ja miałbym możliwość zmajstrowania takiego zbiorniczka to nawet na tym etapie nie zastanawiał bym się nad zamianą tej ramy na nierdzewkę, rdza może tobie nieźle napsuć krwi w perspektywie iluś lat

Opublikowano

Te ileś lat bez kontaktu z wodą i przy małych różnicach temperatur to ile bedzie?

Zastanawiam się, które pokolenie mam ostrzec w testamencie. :)


Witam - gratuluję pomysłu i odwagi. Bo trzeba ją mieć zaczynając taki projekt. :D


Myślę, ze mógłbyś spróbować rozwiązania opartego na produktach marki Ceresit.

Nie wiem czy brałeś pod uwagę takie rozwiązanie (podaję w kolejności jakiej ja bym wykonał):

- całą powierzchnię ścian i dna zagruntować powłoką uszczelniającą CR90,

- pomiędzy ramą a murem 'zaaplikować' jakiś uszczelniacz - może silikon? - tutaj bym jeszcze przemyślał, ale imho trzeba coś pomiędzy metal a mur dać "dla spokojności",

- miejsca montażu (kotwienia) ramy oraz 'wąsy' pokryć klejem montażowym CX5, imho można całą ramę od strony wewnętrznej pokryć CX5 zamiast 'plastikiem' a także miejsca styku ramy z murem (ściany i dno zbiornika) - chodzi mi o zabezpieczenia tego miejsca w sposób przypominający kitowania szyb w akwariach ramowych - duża skośna 'fuga' - dzięki temu możemy zminimalizować powierzchnię metalową, która będzie miała kontakt z wodą - nie do zera ale blisko tego,

- całą powierzchnię (ściany, dno i uszczelnienia wykonane CX5) zbiornika zabezpieczamy masą izolacyjną CP1 (nie zawiera bitumu),

- następnie całość pokrywamy dwoma warstwami wspomnianego przez Ciebie CR166,

- w tym momencie zrobił bym próbę szczelności,


pozdrawiam leeri



To mi się podoba. Dzięki za podpowiedzi.

Staraj się używać opcji edytuj. eljot12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nie będzie dobrze, prefiltr powinien być z większą liczbą DPI
    • Tutaj w naturalnym środowisku  
    • To pytanie nie do mnie, to nie moja ryba ale z tego co pamiętam to właściciel tej mdoki @Falcowski karmił je naturefood i chyba tylko tym pokarmem. Jeśli obawiasz się że mdoka jest za mała to pomyśl nad cyrtocara moori jest większa, rośnie do 25 cm w akwa i samice też ma całkiem ładne.  
    • Trochę poczytałem jeszcze i wymyśliłem coś takiego prefiltr - gąbka fabryczna 10ppi 1 koszyk - gąbka fabryczna w całości 20 ppi 2 koszyk - gąbka fabryczna w całości 30 ppi 3 koszyk - bioceramax 600 + matrix( lub pumeks ogrodniczy??)  4 koszyk - matrix ( może grys koralowy??) 5 koszyk - gąbka fabryczna w całości 45 ppi lub jakaś wata  co o tym sądzicie ?
    • Zmiana na troszkę większe.
    • @Tomek_F u mnie nie ma jakiegoś gruzowiska i Protomelasy pływały sobie w toni po prostu. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma ten gatunek ale mam wrażenie że samiec jest wyjątkowo delikatny w obejściu z samicami. Towarzysko pływa wśród nich i nie widać jakiejś nachalności z jego strony co jest bardzo miłe w oglądaniu. Jeśli chodzi o więcej samców to niestety nie mam doświadczenia.   Zaciekawiła mnie wzmianka o szałasie nad Orinoko 🙂 Nie chcę podpuszczać ale może jakiś nowy temacik do rozmów w odpowiednim dziale? 😉  Pozdrawiam 
    • Nie musisz się obawiać, że mbuna nie będzie widoczna. Podałem Ci gatunki, które dorastają do 15-17cm. Pochowane w skałach też nie będą.  Co prawda to będzie bardzo duże akwarium, więc to pewnie nie będzie miało znaczenia, ale muszę Ci zwrócić uwagę na jedną kwestię. Mbuna jest bardziej dynamiczna i agresywna od non mbuny, więc non mbuna powinna dostać pewne fory w postaci większych rozmiarów. Są dwa wyjścia, kupno maluchów i podchowanie ich i dopiero dokupienie mbuny, albo kupno od razu podrośniętej non mbuny i mniejszej mbuny. Ten drugi sposób jest oczywiście lepszy. Tak jak napisałem, u Ciebie może to nie mieć znaczenia, jeśli tym bardziej oddzielisz wyraźnie świat mbuny od świata non mbuny, ale zwracam na to uwagę. No I jeśli zdecydujesz się na mix.
    • Mój 17cm samiec, kiedy miał ponad 7 lat (wtedy zrobiłem zdjęcie). Był szczuplejszy niż mdoki na większości zdjęć  funkcjonujących na naszym Forum. Wiek najlepiej widać po wydatnych ustach.  
    • Jestem po wymianie korpusu , okazało się ,że w środku wyglądał jeszcze gorzej. Po uruchomieniu okazało się , że musiałem zmniejszyć bieg z 3 na 2 bo tak poprawiła się wydajność, że teraz na trójce był za duży przepływ.  Zdziwiłem się , że mocno zardzewiały korpus ma aż taki wpływ.  Polecam zajrzeć do środka jeśli ktoś ma  w narurowcu taką pompę
    • Na wstępie, jeżeli zły dział to proszę moderatora o przeniesienie do prawidłowego działu.   Witam, co nieco poczytałem odnośnie różnych mediów filtracyjnych do kubełków. Planuje obsadę 25 mbuna takich nie za dużych (dorosłe max do 10cm) w akwarium 375L . Zakupiłem już Ultramaxa BT (ze względu na dużą energooszczędność oraz cichą pracę) i od początku planowałem wypełnić 4 kubełki różnymi rodzajami ceramiki ( Aquaforest Life Bio, BioMatrix i Biocera max ). Prefiltr oczywiście gąbka , a w ostatnim kubełku gąbka 20ppi. Jednak trochę poczytałem na forum i nie wiem na co się już sam zdecydować , dużo osób korzysta z pociętej gąbki zamiast ceramiki. Chciałbym się dopytać czy faktycznie taka gąbka jest lepsza niż ceramika oraz ile ewentualnie mieć ppi żeby się nadała ? Pytam też również z tego względu , że część tematów które czytałem były z poprzedniej dekady i być może się zmieniły już techniki prowadzenia akwariów Malawi . Drugie pytanie: czy potrzebuje jeszcze filtra wewnętrznego ? Jeżeli tak to jaki powinien być, na co zwrócić uwagę. Trzecie pytanie: planuje cyrkulator o mocy 3000l/h. Myślę, żeby kupić z firmy sunsun, tylko słyszałem że są dosyć głośne? Czy to prawda ? Nadmienię, że akwarium będzie docelowo stało w salonie także zależy mi na tym, żeby było jednak było jak najciszej. Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi i wszelkie rady.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.