Jump to content

pomoc w dobraniu sprzetu do 240l 120x40x50


weapster

Recommended Posts

Na wstępie-zakładam akwa malawi o wymiarach jak w temacie. Kupiłem (mam nadzieje że niepochopnie) kubełek tetra ex700 700l/h. Pytanie moje jest następujące czy dokupić do tego filtr mechaniczny, czy wymienić ten co mam na ex1200 i zostać przy jednym filtrze(700 jeszcze nie zalewałem dlatego jest mozliwość wymiany). Przy 1200 myślałem żeby wsadzić na dno gąbkę a reszta ceramika, chociaż chyba lepiej wsadzić 2 filtry?? Czekam na rady :)


Wiem, że podobna konfiguracja była już rozważana, ale potrzebuje opinii na temat tego co chce włożyć :).


W osobnym dziale pytanko co do dekoracji


Z góry dzięki za odp

Link to comment
Share on other sites

tetra 700ex jest troszkę mały do takiego akwarium, chyba że będzie mała obsada w nim.

Jednak czy kupisz większy to i tak filtr mechaniczny będzie Ci potrzebny.

Więc proponuję 1200 i filterek wew.

Link to comment
Share on other sites

a jak w koncu z filtracją?? Mogę jeszcze wymienić ten filtr na coś innego, a chcę żeby było skutecznie, ewentualnie zastanawiam się jeszcze nad fluval 305. Możesz coś podpowiedziec. Co do obsady to zalezalo by mi na demasoni jesli nie red red od tego to co bys radził

Link to comment
Share on other sites

imo tetra 700 wystarczy. z tego co pamietam to jest tam pl 6,5litra pojemnosci, ale jak masz mozliwosc wymiany na 1200 to czemu nie skorzystac? za niedlugo zmienisz akwa na wieksze wiec i filterek sie przyda...a jak nie chcesz to 700 styknie.

co do jednego/dwoch filtrow: nie chce mi sie w kolko pisac tego samego, wystarczy poszukac w szukajce .

ale co tam..napisze: kubelka zasyp ceramika niech robi za biologa, a jako wew. daj dobra glowice z gabka , bedzie jako mechanik..

nie polecam dawania do kubelka gabek i ceramiki gdyz bedziesz musial go czesto otwierac a to sie mija z celem... oczywiscie nie zapomnij o prefiltrze na wlocie kubla..

ufff..chyba wszystko..

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w swoim zbiorniku również tetra 700ex i mogę powiedzieć, że filtr nadaje się na akwarium tylko do 120 L.

Wiem, że to przesada, ale w moim pracują dwa kubełki tetra i FLUVAL 404 i wewnętrzny :)

Tetra 1200 jest na pewno lepsza i jak powiększysz kiedyś baniak to 1200 lepiej się przyda :)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w swoim zbiorniku również tetra 700ex i mogę powiedzieć, że filtr nadaje się na akwarium tylko do 120 L.

Wiem, że to przesada, ale w moim pracują dwa kubełki tetra i FLUVAL 404 i wewnętrzny :)

Tetra 1200 jest na pewno lepsza i jak powiększysz kiedyś baniak to 1200 lepiej się przyda :)



No, ale chyba masz kolego akwa 400 l prawie :), to prawie 2x więcej niż w moim.

co do wymiany tego filtra to jest możliwość wymiany w sklepie ale oczywiscie za dopłatą(filtr stoi nie zalany). Zamiast brać większy kubeł to wezmę za to sianko dobry wewnętrzny. Co wy na to?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Właśnie, co zrobić z taką wiedzą? @triamond przytaczał badania, w których kilkukrotnie większe stężenia nie powodowały śmierci pielęgnic. Nie wiem, na ile to miarodajne, bo doprawdy można zgłupieć od sprzecznych informacji.  @Tomasz78 współczuję śnięcia rzadkich okazów, ale faktycznie, czy nie należałoby profesjonalnie zbadać wody i o ten wynik skorygować testy JBL, coś jak ze skałami Celsjusza i Fahrenheita? Zgadzam się oczywiście z tym, że obecna instrukcja JBL jest nieprecyzyjna, ale na logikę, moment rozpuszczenia proszku jesteśmy w stanie określić po 10, kilkunastu sekundach. Wg mnie i na moje oczy tyle właśnie zajmuje rozpuszczenie się proszku w testach na NO3. Taki czas, a minuta to już różnica skali, w zasadzie.
    • Tomasz jesśli odczyt jest poprawny to mam ponad 100 i nie zdychają, normalnie tarło, samice z ikrą w pyskach.
    • A ile wyjdzie po 2 minutach wstrząsania? 
    • No jak nie zaniża, przecież musi być podany konkretny czas wstrząsania a nie 10 sekund do zniknięcia szarego proszku. Po 10 sekundach wstrząsania wyjdzie mi 5,10 NO3 - tyle to nie możliwe przy tak dużej obsadzie. Jestem pewny że ryby zdechły przez wysokie NO3. No to jak w starej instrukcji było 1 minuta wstrząsania a w nowej bez czasu wstrząsania sugerując 10 sekund do czasu zniknięcia szarego proszku, przecież wyniki będą biegunowo różne.
    • Tomku, ale nie masz 100% pewności, że ryby zdechły przez NO3. Powiem więcej, poziom NO3 50 czy nawe 60 nie spowoduje smierci ryb, nawet gdy przez długi czas będą narażone na takie warunki. Nie masz żadnego punktu odniesienia w postaci wiarygodnego i profesjonalnie wykonanego testu swojej wody. Nie możesz więc z pewnością twierdzić, że test wykonany według instrukcji zaniża wynik. A może jest odwrotnie? Test wykonany nieprawidłowo da nam zafałszowany wynik w tym przypadku zawyżony. Tak czy inaczej zbyt dużo tu pytań. Nie bronię producenta, ale uważam że najpierw powinno się uzyskać wiarygodny wynik testu wykonanego w profesjonalnym laboratorium, a następnie metodą prób i błędów wykonać test JBL tak aby wyniki były zbliżone do siebie. Tylko wtedy będziesz miał pewność ile czasu należy wstrząsać próbkę, aby uzyskać prawidłowy wynik. 
    • Wstrząsać trzeba intensywnie przez 1 minutę. Po 10 sekundach będziesz miał 5 mg/l a tak naprawdę może być 50! Po 10 sek kolor nie rozwinie się taki jak po minucie wstrząsania. Kolor rozwija się do 10 minut, po tym czasie już się nie rozwija. Przez to zbyt krótkie wstrząsanie zdechły mi cenne okazy bo mi wychodziło że mam 5,10 mg/l NO3 a tak naprawdę było 50,60 mg/l przez wiele tygodni aż ryby zaczęły chorować i zdychać a ja nie wiedziałem jaki jest powód bo przecież parametry wzorowe. Nie radzę sugerować się wpisem żeby wstrząsać 10 sekund do zniknięcia szarego proszku, bo się możecie zdziwić, będziecie się doszukiwać różnych chorób a przyczyna będzie prozaiczna - zbyt wysokie stężenie NO3.
    • Może ilości odczynników, może są bardziej reaktywne. Nie będę usprawiedliwiał JBL, ale moim zdaniem błędem jest wstrząsanie przez minutę testów z nowej serii, równie dobrze można wstrząsać dwie minuty, albo podgrzać fiolkę, w kontekście spotęgowania reakcji, wtedy wyjdzie 250. 😉 Jeżeli proszek rozpuszcza się w kilka sekund i jeżeli o tym mówi instrukcja, to trzeba wg mnie wstrząsać przez nie więcej, niż 10 sekund, góra 15 i zostawić na te 10 minut, jak instrukcja wskazuje, potem dopiero zrobić odczyt. Zauważyłem szereg razy, że intensywność koloru wzrastała wraz z upływającymi minutami.
    • Przeczytaj dokładnie instrukcję, coś tam się zmieniło jeśli chodzi o ilości odczynników. 
    • 2 Testy JBL i 2 różne wyniki. Jeden 5 drugi 40 mieszane ok 10s. Po dłuższym mieszaniu wyniki jeden 30 drugi 120. Chyba jednak wolałem nie wiedzieć.
    • U mnie to samo - mieszałem kilka sekund i wynik 5-10. Dzisiaj zakupiłem nowy, mieszałem minutę i wynik hoho. Jutro wyjmę ze śmietnika ten stary i sprawdzę wynik przy 1min mieszaniu.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.