Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ehh kolejna osoba która wszystko wie i wie dużo lepiej od innych...

pamiętam jak pierwszy raz podałem paru osobom moja "wymarzoną" obsadę... jak sobie teraz to przypomnę to śmeich na sali, tez coś w tym stylu : przecież na rybę przypada 20l , bedie im dobrze...

Nitka, poczytaj sobie forum, a potem sie kłócić, bo to ze rybki "dobrze sie maja" (wg kogo, wg Ciebie czy rybki Ci powiedziały?!) a potem na spokojnie i bez nerwów dowiedz sie co w Twojej obsadzie jest nie tak.

pzdr

ps co do Twojego ost pytania to każdy markowy pokarm wybarwiający daje zadowalające efekty, ja np daje swoim psiakom dainichi i parę innych pokarmów i szybko mi rosną i mają niezłe kolorki

Opublikowano

no to może wreszcie ktoś napisze coś konkretnego a nie ciągłe powtarzanie, że coś jest nie tak. Proszę o konkrety a nie powtarzanie w kółko tego samego!

Opublikowano
Po jakich konkretnie pokarmach zauważyliście u swoich pupilów wyraźną poprawę kolorów i szybszy wzrost?

Temat kolorystyki jak i wzrostu, to temat rzeka...

Na wyglad , wielkosc jak i ubarwienie naszych podopiecznych wplyw ma mnóstwo czynnikow.

Zacznijmy od odpowiedniego haremu + obsady. Pyszczaki z grupy mbuna charakteryzują sie dosc duzym terytorializmem i wyuzdanymi "widzi mi sie" samcow. Niewatpliwe jest to, ze nasze ryby sa stworzeniami zyjacymi w grupie (nie w parach), ktore zwyklo sie nazywac haremami. Co znaczy , ze na jednego samca winno przypadac kilka samic (wiem wiem, zupelnie jak u nas :D). Kazdy rodzaj mbuny trzymany (idac w mysl zasady wypisanej wyzej)w obsadach 1+4 3+7 5+12 bedzie czul sie najlepiej. Trzymanie pojedynczych osobnikow (znane miedzy innymi ze zbiornikow "all male tamk") sa raczej dla sklepikowych wystaw niz dla nas - pasjonatow. Trzymanie ryb w parach, tez nie jest dobrym rozwiazaniem. Bardzo jurny samiec MOZE (nie musi-badz co badz nasz dominator to wzor konskich zalotow) wykonczyc samice w przeciagu paru minut, dlatego dajemy mu po kilka kobiet, coby agresja rozlozyla sie na nieco wieksze grono "poddanych". Reasumujac pyszczaki trzymamy po kilka sztuk w jednym gatunku.

Kolejnym czynikiem sa warunki panujace w samym zbiorniku. O chemii wody rozpisywać sie nie bede, bo.. jest tego sporo. Generalnie nie ma za duzych zbiornikow - za minmum dla JEDNEGO gatunku przyjmuje sie 112l, ja mysle ,ze 160l bedzie w sam raz), przy niewielkich , spokojnych gatunkach obsada dwu-gatunkowa ma prawo bytu w 240l(oczywiscie w miare nabierania "skill'a" mozesz pokuscic sie o bardziej wymagajace gatunki). Caly wystroj (nie mysle tu o roznicach miedzy wapnieniem a zameczkiem z nurkiem bo to akurat naszym podopiecznym wisi) winnien przypominac naturalny biotop jeziora Malawi. Duzo kryjowek, szczelin, duza powierzchnia dna (na jednego samca lekko 40cm2). Ujednolicajac, kiedy osigniemy w zbiorniku rownowage biologiczna, chemiczna jak i infrastrukturalna mozemy przejsc do kolejnego etapu.

POkarm, rzecz bardzo wazna, wybierajac roslinozerna mbuna (Ty tak zrobiles) powinnismy celowac w pokarmy pochodzenia roslinnego.

Dla tego przykladu idealnym zestawem "ze sklepu" bedzie:

-Spirulina ( mozna by znowu rozpisac sie na temat glonow roznego producenta, nad jakoscia, wplywem na wybariwenie ,ale to temat na inny esej)

- Hikari Excel - bardzo dobry granulat na bazie spiruliny - idealny dla naszych podopiecznych.

- Dainichi - pokarm z najwyzeszj polki, konkurent dla OSI, jako urozmaicenie super sprawa, niestety podstawa, tylko dla ryb raczej wszytsko-miesnozernych:/ swietnie wybarwia, po dluzszym stosowaniu)

- D-Alio Plus - pokarm przeznaczony dla paletek, bardzo dobry na jelita, powinien znalesc sie w zestaiwe podstawowych pokarmow.

- DIY z lodowki - parzona salata, makarony itp (na forum sa cale topici posiwecone tematowi "zarcia domowego")

- Masa innych pokarmow, przeznaczonych dla roslinozernych pielegnic np Malawi, Granuagreen, Hikari Waffers etc.

Mniej wiecej w duzym skrocie opisalem, co pomoze Ci uzyskac piekne kolory u Twoich ryb, zdrowy wyglad i zadowolenie wlascicieli.

Teraz przemysl wszelakie aspekty posiadania Malawi. Mimo ,ze 99% mojego posta to OT, mam nadzieje, ze da Ci to troszke do myslenia. Jesli uwazasz, ze ni interesuje Cie taki "trzymanie" ryb - musisz pomyslec nad innym, mniej dziwnym i wymagajacym biotopem.


Pozdrawiam

Opublikowano
no to może wreszcie ktoś napisze coś konkretnego a nie ciągłe powtarzanie, że coś jest nie tak. Proszę o konkrety a nie powtarzanie w kółko tego samego!



Kolega sabotage dał Ci linki do 3 artykułów gdzie wszystko jest napisane... tak trudno przeczytać pare stron?

bo to co tu napisał w skrócie jest tam o wiele bardziej rozwinięte więc albo nie przeczytaleś albo zrobiłeś to na zasadzie przejżenia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.