Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, akwarium zostało zalane 4 dni temu, została w nim wypukana gąbka z innego akwa, która najpierw przez 2 dni leżała sobie w wodzie w filtrze(ok 30l). Teraz o akwarium:

wymiary 140cmx35cmx50cm

filtr przelewowy typu sump ok 40l(gąbka + 8 kg bioceramiki)

pompa atman

temperatura 26C

Byłem w sklepie akwarystycznym (podobno najlepszym w Gdańsku-Okaz) i poradzono mi żebym kupił tylko test na NO3 i PO4 bo podobno reszta parametrów w "naszej wodzie" jest ok. Dzisiaj zrobiłem pierwsze pomiary i woda w akwa ma NO3=0 a PO4= 0,5-1,0mg/l, a w kranie mam NO3=0, co o tym myślicie??Powinienem kupic jeszcze jakieś testy??

Pozdrawiam i proszę o komentarze :wink:

Opublikowano

Witaj.

PO4 nie ma znaczenia w Malawi...no chyba ze masz Holendra.

Podstawowe testy : KH- tw.weglanowa(bufor PH) , GH- tw.ogolna ,NO3,NO2,PH.

Jesli woda w twoim miescie ma dobre parametry to przedstaw nam je..no chyba ze zaczerpnales informacji ze sklepu...ja nie mowie zeby nie ufac Okazowi,ale wolalbym sam przebadac kranowke... :roll:

Najwazniejszym ihmo parametrem jest NO2...Dopiero gdy spadnie do zera to wiesz,ze cykl azotowy sie zakonczyl i ze mozesz wpuscic ryby..

Oczywiscie pozostale parametry tez musza sie znalesc w granicach...

Pozdrawiam :wink:

Opublikowano

Przedstawic parametrów mojej kranówki nie moge bo nie mam przecież tych testow :wink: . A jak mi tak powiedział dośc dobrze(podobno) znający się na rzeczy sprzedawca to tak zrobiłem :D . Czyli muszę kupic test No2. A powiedz mi czy możliwe jest że i w kranie i akwa mam NO3=0??

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolejni specjaliści ze sklepów zoologicznych :/

Jestem ciekaw czy oprócz sprzedaży testów, sprzedawca od razu sprzedał Ci ryby, NO2 w akwarium jest następstwem rozkładu np kupek rybek w akwarium, więc w kranówce może być super a w akwarium parametr ten może być do d.....

Poczytaj troszkę o cyklu azotowym i pzwól dojrzec akwarium, zanim wpuścisz ryby NO3 = 0 w Twoim wypadku na 100% świadczy o tym że proces rozkładu amoniaku jeszcze nie nastapił.

Opublikowano
:) Witam jesli moge dozucic swoje 5 groszy to powiem na moich doświadczeniach poniewaz nie tak dawno tez zalewałem i mimo niechlujstwa nie doczytałem i miałem problemów co nie miara ty dopiero wystartowałeś wiec spodziewaj sie różnych sutuacji ze skokami parametrów uzbroj sie w cierpliwość i czekaj , czekaj jak chcesz to poczytaj w temacie WODA - NO2 i NO3 czy to normalne tam jest wszystko opisane warto. Nie powielaj błędów ja juz mam nauczkę pozdrawiam mariope :)
Opublikowano

a wlasnie, bo mi sie przypomnialo: zapytales pewnie po co ci komplet testow...

wykonanie testow wody powinny byc pierwsza czynnoscia w przypadku stwierdzenia dziwnego zachowania ryb...musisz zbadac PH czy nie spadlo, co za tym idzie zmierzyc KH (bufor) czy nie jest za maly-przez co moze PH wlasnie skakac..o azotanach i azotynach juz nie wspomne :wink:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz, do yaro: nie, ryb bym se nie dał sprzedac bo wiem że najpierw akwa musi dojrzec a zresztą nie mieli tam gatunków, które chce :wink: . To w takim razie dzisiaj wybieram się do sklepu po kolejne testy, dzięki i pozdrawiam :D

Opublikowano

Co do sprzedawców w Okazie. Nie podejrzewam Rafała o poradzenie Ci zakupu testu PO4 - zupełnie zbędnego w malawce. Natomiast nikt inny w tym sklepie niestety nie może uchodzić na znawcę tego tematu.

W akwa z rybami Malawi KONIECZNE są testy pH, KH, NO2 i NO3 - inne są zbędne lub przydatne baaardzo sporadycznie w np. przypadku jakichś katastrof

Opublikowano

Test PO4 może nie jest super istotnym testem, ale nie nazwałabym go zbędnym.

Nie chce się wgłębiać w szczegóły, ale objowawow- nadmiar PO4 może prowadzić do;

a/spadku Ph w wodzie akwariowej

b/spadku wydolności układu wydalniczego u ryb, a to do nagłych i często bezobjawowych zgonów.


Nie lekceważmy tego czynnika.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.