Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc! nie wiem co się stało.Postawiłem baniak ( foto na forum i w galerii) tło cr i teraz jest problem .2 partia testerów nie przeżyła nawet 1 dnia.coś poszło nie tak. wszystkie składniki użyte do budowy tła cr miasły atesty.piasek kupiony na składzie budowlanym.po 8 godzinach ryba wyglądała jak by miała pleśniawke lub jakiś biały nalot.pozatym na powierzchni wody ciągle jest osad jak by kuż czy coś

Pomocy

Opublikowano

Czy tło jest dokładnie pokryte crem? Czy gdzieś nie wystaje kawałek pianki itd? Spróbuj pofiltrować węglem, pamiętam, że komuś pomogło, Palcente zdaje się. Ale on aż takich objawów zatrucia nie miał.

edit

Wypisz wszystkie budulce jakich używałeś do budowy tła, łatwiej będzie do czegoś dojść. No i ostrzeże następnych.

Opublikowano

odkryta pianka na pewno nie jest powodem, chyba, że jest grzybobójcza i ma w sobie jakieś trujące substancje, problem raczej jest wodą, czy akwarium było stabilne?

Opublikowano
odkryta pianka na pewno nie jest powodem, chyba, że jest grzybobójcza i ma w sobie jakieś trujące substancje, problem raczej jest wodą, czy akwarium było stabilne?


O to mi właśnie chodziło. Jeśli jest odkryta w którymś miejscu to od razu mogła puścić toksyny, a pokryta crem pewnie dopiero po jakimś czasie. Tym bardziej, że akwa młode, to coś nieźle musi syfić :? Ale i tak trzeba wszystko brać pod uwagę bo nic poza silikonem nie jest czysto do celów akwarystycznych. Mogł zawinić styropian z jakimś środkiem, mógł barwnik. Parametry by tu trzeba zobaczyć.

Opublikowano
Proszę o pomoc! nie wiem co się stało.Postawiłem baniak ( foto na forum i w galerii) tło cr i teraz jest problem .2 partia testerów nie przeżyła nawet 1 dnia.coś poszło nie tak. wszystkie składniki użyte do budowy tła cr miasły atesty.piasek kupiony na składzie budowlanym.po 8 godzinach ryba wyglądała jak by miała pleśniawke lub jakiś biały nalot.pozatym na powierzchni wody ciągle jest osad jak by kuż czy coś

Pomocy


Ja tez nie wiem co sie stało - ale domyślam się czego Ty nie zrobiłeś. Nie przetestowałeś farby, która pomalowałeś tło. Chyba, że jest inaczej i ja nie doczytałem tego w twoich postach na forum. To zwracam honor - ale jeśli wierząc tylko i wyłącznie słowom handlowca pomalowałeś tło farbą, którą nikt jeszcze nie sprawdził w warunkach akwariowych - to możesz mieć pretensję tylko do samego siebie.

To, że materiał lub produkt ma atesty to nie znaczy że jest do wszystkiego. Ma zastosowanie tylko w warunkach i do celów podanych w KARCIE PRODUKTU. Czy przeczytałeś kartę produktu farby "eko-cośtam" którą pomalowałeś swoje tło? Chyba że nie malowałaś tła farbą o której wspominałeś na forum - to odpuść sobie ten post i nie czytaj go dalej.

Czy jesteś pewny, że w środowisku wodnym farba ta będzie zachowywała się tak samo jak na wolnym powietrzy. Farby służą do malowania powierzchni - fakt bezsporny - tylko w jakich warunkach ta powierzchnia będzie eksploatowana - pod wodą czy pod chmurką?

Myślę, że nie przeprowadziłeś testów kontrolnych. Wystarczyło pokryć kawałek styropianu CR65 a potem pomalować farbą i umieścić w małym baniaku. I było by wszem wiadome czy jest ok czy trzeba szukać innego rozwiązania.

Chyba - obym był złym prorokiem - tło jest 'out'.

Zanim zrobiłem tło w dużym akwa przeprowadziłem test z CR65 w małym akwa 25l. Potem testowałem barwniki. PO ROKU, kiedy byłem pewny swoich rozwiązań spróbowałem tła w dużym akwa i dopiero wtedy opisałem moje zmagania w artykule.

Nie stosuję farb do malowania CR65 tylko barwniki do których mam zaufanie. Właśnie mija 3 rok jak w moich baniakach 'siedzą' tła z CR65. Jestem zdania, że jeśli ktoś chce - nazwijmy to - "wprowadzić" nowy materiał do zastosowania w warunkach nie do końca przeznaczonych dla niego - winien zrobić to uważnie i przeprowadzić testy. Choćby po to, aby nie było takich postów jak twój.

Może trochę moralizatorskie to co napisałem. Cóż, akwarystyka nauczyła mnie cierpliwości. Ryby są wymagającymi podopiecznymi i szybko wydają 'cenzurkę'. Ale nadrabiają to będą perełkami naszych baniaków.

Opublikowano

A więc tak.... Przeczytałem wszystkie odpowiedzi i zacząłem sprawdzanie wszystkiego po koleji. Wiec jeśli chodzi o farbe to dzwoniłem do producenta rozmawiałem i zaręczony zostałem że to farba wyłącznie ze składników naturalnych( żadnych substancji szkodliwych nie wydziela ta farba ani do powietrza ani pod wpływem wody)Pozostałe składniki użyte do budowy to Ceresit CR65,pianka SUDAL, silikon najzwyczajniejszy i .....pigment( i właśnie ty bym się teraz zastanowił)

Pigmentem barwiłem 3 warstwę CR65 na czarno żeby ułatwić podkładowy kolor .....

Poza tym nic już mi do głowy nie przychodzi.

Tak czy owak dzięki za pomoc i proszę o jeszcze jedną .Czy może mi ktoś napisać czy jeśli używał pigmentu to jakiego?? to samo jeśli chodzi o piankę.Będę jeszcze testował parę rzeczy ale myślę że tak jak napisał przedmówca tło raczej OUT! Więc pomału zabiorę się do nowego projektu.

Opublikowano

Przykro, że zmarnuje się kawałek Twojego czasu oraz pracy i to niemały.

Ja dodawałem jako barwnik do cr pigmenty do farb i zapraw firmy inchem. Najprostszy, najtańszy i sprawdził się już u kilku osób. W karcie charakterystyki nic nie ma o toksynach w środowisku wodnym. Pisałem do firmy, odpisano mi, że to najprostsze składniki, brak środków toksycznych.

Tenże właśnie barwnik mieszałem z faustem. I wszystko gra :)

Hm piankę soudala też miałem pewny jesteś, że nie zawierała nic grzybobójczego?

A silikon najzwyczajniejszy to znaczy jaki? Akwarystyczny?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.