Skocz do zawartości

Test JBL NO3 przeterminowany?


Tomasz78

Rekomendowane odpowiedzi

Tą instrukcję mam a nawet dwie (druga z walizki - kupowałem w covidzie) uzupełnienie jest tańsze dlatego bez instrukcji, strzykawki, fiolek...  - myślałem że jakaś nowa wyszła. W walizce napisane jest tak:

Ddla NO3: "Próbówkę zamknąć i zamieszać mocno wstrząsając aż pozostaną widzialne tylko niewielkie ilości szarego proszku. Odczekać 10 minut ..." nie podają czasu mieszania

Dla NO2 Po dodaniu każdego składnika mieszać przez przechylenie

Dla NH4 zamieszac po każdym składniku

Dla PO4 zamieszać do rozpuszczenia + mieszać przez przechylenie

pH zamieszać przechylając

 

Czasy mieszania:

Podane są dla : K 1min., O2 30s + 30s;

Nie podane dla: Mg (nie pokazano mieszania); pH pokazano mieszanie, NH4 (nie pokazano mieszania), NO2 (nie pokazano mieszania), NO3 pokazano mieszanie; PO4 pokazano mieszanie, SiO2 pokazano mieszanie, Fe, CU(nie pokazano mieszania), CO2 pokazano mieszanie,

 

Czyli niektórych nawet nie mieszamy? Pytanie czy zamiast zamieszania przez przechylanie wytrzepię porządnie to wynik już będzie zły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Szkoda że nikt nie ma dwóch testów na NO3, np test JBL i jakiś inny czy to selifert czy inny jakiś można by w tedy porównać który czas dla JBL jest bardziej wiarygodny. 

Zastanawiające jest to że test JBL kropelkowy był tu na forum polecany przez wiele miesięcy jako najlepszy najbardziej wiarygodny a wszystkie inne testy jako niewiarygodne były krytykowane...

Edytowane przez Tomasz78
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bartek_De napisał(a):

Dodatkowo to co odkrył Tomek (czas wstrząsania ma wpływ na wynik) powoduje, że zupełnie straciłem zaufanie do testu NO3 tej firmy.

A jak było z testami na inne parametry w starych wersjach, też był podany czas wstrząsania, a obecnie nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomasz78 ja mam test na NO3 JBLa i ZOOLEK. Z JBL przy wykonywaniu zgodnie z instrukcją wychodzi mi około 10mg/l a Zoolekiem jakieś 40-50mg/l. Na pewno bardziej wiarygodny w moim przypadku jest ten drugi ponieważ w przypadku wody w kranie Zoolek i JBL pokazuje 10mg/l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Vrzechu napisał(a):

JBL przy wykonywaniu zgodnie z instrukcją wychodzi mi około 10mg/l

Zgodnie z którą instrukcją, starą czy nową? Ile czasu wstrząsałeś probówkę?

Jakim cudem w akwa i w kranie masz tyle samo NO3?

Edytowane przez Tomasz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomasz78 toż napisałem, że dlatego uważam, że JBL nie jest obiektywny :D Zoolekiem mierząc, w akwarium mam 40-50 mg/l a w kranie mam około 10mg/l.

W instrukcji JBLa nie mam określonego czasu wstrząsania. Mam wstrząsać dopóki będzie widoczny jedynie drobny pyłek. Wstrząsałem myślę, że około 30 sekund. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomasz78 ok. Zrobię dzisiaj porównanie i wstawię wyniki.

EDIT.

@Tomasz78 wstrząsałem silnie przez minutę. Wynik testu JBL dalej taki sam czyli 10mg/l. Coś jest strasznie lipnego z tymi testami...

Zoolek pokazuje około 50mg/l. Żeby dodać pikanterii temu wątkowi zrobiłem jeszcze test Zoolekiem ale tak jak w innym temacie radził @triamond, czyli do 10ml wody z akwarium dolałem 30ml wody demineralizowanej i wynik testu Zooleka pomnożyłem razy 4. W takim wariancie wychodzi na to, że poziom NO3 w moim baniaku to około 80mg/l.

Edytowane przez Vrzechu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.