Skocz do zawartości

Diody Power LED, moduły led, paski oraz taśmy led. Ogólna dyskusja dotycząca tego rodzaju oświetlenia akwarium.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 hours ago, triamond said:

Załączam arkusz liczący szerokość oświetlonego

Ciekawe wyniki przy wrzuceniu standardowych 120°.

Opublikowano
W dniu 17.06.2021 o 15:39, r10 napisał:

Ciekawe wyniki przy wrzuceniu standardowych 120°.

Coś źle liczy ? Czy po prostu oświetlasz podłogę ?

Ja kombinuję, żeby kąt świecenia ograniczyć korytkiem do kabli elektrycznych np3x3 cm. Od środka czarna farba albo taśma izolacyjna, żeby ograniczyć światło odbite.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, triamond napisał:

Ja kombinuję, żeby kąt świecenia ograniczyć korytkiem do kabli elektrycznych np3x3 cm.

Ja kiedyś robiłem w ten sposób , że na jarzeniówkę zakładałem odbłyśnik pomalowany na czarno. Odbłyśnik był założony za pomocą klipsów i był asymetryczny. Chodziło mi o to aby tył akwa był niedoświetlony. Zaletą tego , że był zamontowany za pomocą klipsów było to , że mogłem swobodnie kierować strumień światła przód - tył przez co można było uzyskać głębię. Szczególnie jak się miało czarne tło. Natomiast przy oświetleniu ledowym ktoś tutaj na forum zamontował sobie wzdłuż  czarny pasek ze spienionego PCV i był zadowolony  tyle , że przyklejony pasek nie dawał już możliwości zmiany ( regulacji) kąta świecenia.

Edytowane przez Andrzej Głuszyca
  • Lubię to 2
Opublikowano
On 6/19/2021 at 8:22 AM, triamond said:

oświetlasz podłogę?

No właśnie nie rozumiem "standardowych" 120° świecenia (będę oddawał już drugi typ belki), dlaczego najbardziej typowe nie są np. 60° czy 36° ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam, czy do oświetlenie na diodach power led 1w lub 3w,  można zastosować taki ściemniacz https://abc-rc.pl/product-pol-15356-Sciemniacz-do-tasm-LED-DIMMER-12-24V-DC-8A-manualny-sterownik-uniw.html?gclid=CjwKCAjwjJmIBhA4EiwAQdCbxi8tki4iQM517h0QTRR4bDOSUv2QNOM3UCszZ_2_2cWeRoi0Tg_DQBoCPi4QAvD_BwE aby mieć możliwość regulacji intensywności i mocy światła.

Edytowane przez Bartek_De
Usunięto formatowanie.
Opublikowano

Podłączając bezpośrednio nie.
Są szpece którzy poprzez rezystor podłączają do takiego typu ściemniaczy diody power led, mnie nie pytaj, może ktoś kto tak podłączał się wypowie.

Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano

Celem wyjaśnienia moduły LED vs power LED to tak jak benzyna vs diesel głównie chodzi mi o rodzaj paliwa. Jeśli gdzieś napisane jest że taśmy, moduły to diod power LED bez pewnych modyfikacji nie podłączysz.
Tego rodzaju ściemniaczy do power LED nie spotkałem.
Mogę Ci polecić swoje autorskie rozwiązanie. Jeśli byłbyś zainteresowany to pisz do@Bartek_De

Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka





  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.