Tabs13 Opublikowano 16 Kwietnia 2021 #1 Opublikowano 16 Kwietnia 2021 (edytowane) Akwarium dojrzewa a ja powoli zastanawiam się nad obsadą. Bardzo proszę o weryfikacje obsady i jakąś poradę . Moje pytania do Was: 1. Ile gatunków ryb do mojego akwarium ? I ile sztuk ? ( może rozważyć opcje jednogatunkowego np. same chindongo saulosi). Czytałem na forum, że w moim litrażu 2 max 3 gatunki. 2. Myślałem o takiej obsadzie: Chindongo Saulosi, Lodotropheus Sprengerae Makokola Reef, Cynotilapia Hara Galireya Reef. 3. Propozycje odnośnie gatunków ryb, bardzo mile widziane przeze mnie, jestem początkujący więc nie mam doświadczenia a nie chciałbym szkodzić pyszczakom więc może są jakieś gatunki które "wybaczają" drobne błędy. Podobają mi się jeszcze takie ryby jak: Labidochromis caeruleus, Chindongo Flavus, Chindongo Socolofi Tumbi Point, Matlandia Callaimos, Cynotilapia Zebroides Jalo Reef, Labidochromis Mbamba, Metriaclima Estherae Minos Reef, Metriaclima Msobo Magunga, Pseudotropheus Cyaneorhabdos Maingano, Pseudotropheus Elongatus Neon Spot, tylko nie wiem jak żywieniowo i jak z temperamentem tych ryb, chciałbym uniknąć np. sytuacji że jeden samiec wytłucze mi wszystkie ryby. 4. Zarybiać akwarium stopniowo, czy od razu wpuścić całą obsadę ? Liczę ,że wasze komentarze pomogą mi w podjęciu decyzji. Pozdrawiam Sławomir Edytowane 16 Kwietnia 2021 przez TabS21
yaro Opublikowano 16 Kwietnia 2021 #2 Opublikowano 16 Kwietnia 2021 1. 2 lub 3 gatunki ok, ile zależy od tego czy chcesz kupić małe rybki czy już duże. Możesz jednogatunkowo, niektórym się to podoba 2. Obsada Ok., iodotropheus nie lodo 3. Jak wyżej, opcji trzygatunkowych trochę masz 4. Całą obsadę na raz jest IMHO lepiej. 1 1