Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano



Co do przewodów powodem takiego rozwiązania jest to że nie chciałem puszczać niczego po zewnątrz, żeby nie zbierał się na nich kurz i nie rzucały się w oczy. Oprócz przewodów elektrycznych będą tamtędy przełożone dwie rurki od purolite i rurka od dolewki wody. 
Oświetlenie planuje podłączyć do Led Dimmer Pro V5 który już zakupiłem. W związku z tym nie będzie wtyczek i myślę że jak przyjdzie potrzeba zdjęcia oświetlenia to przewody bez problemu wyciągnę do góry z rurki. 
 


Jeżeli jest tło które jak widzę planujesz to przewody idą za nim więc nie rzucają się w oczy, ale jak wolisz tak może być natomiast może się okazać że i tak będziesz musiał coś puścić za akwarium np falownik jak same narurowce nia poradzą sobie z cyrkulacją ewentualnie zawsze można i z falownika obciać wtyczkę ale wtedy jest zapewne po gwarancji.

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
11 minut temu, rafal0717 napisał:

Podkład pomiędzy akwarium a blat jest przewidziany, mam zamiar dać podkład pod panele. 

Odradzam. Ściągałeś kiedyś panele po 10 latach lub dłużej? Z podkładu zazwyczaj zostaje się piasek. 
IMO nie ma nic lepszego i zarazem najtańszego niż styropian 1-2 cm. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Odradzam. Ściągałeś kiedyś panele po 10 latach lub dłużej? Z podkładu zazwyczaj zostaje się piasek. 
IMO nie ma nic lepszego i zarazem najtańszego niż styropian 1-2 cm. 
Potwierdzam. Swoje akwarium również położyłem na styropianie 2cm. Teraz widzę, że wystarczyłby 1cm, bo nie zauważyłem żeby cokolwiek osiadło.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja swoje dałem na karimate 12mm sprawdza się super tylko koszt ciut większy jak styropian potrzebowałem 2 więc wyszło coś koło 50zł

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dorzucę jeszcze inny patent na podkład pod zbiornik- wodoodporna mata akustyczna gr 6 mm. Materiał jest zbliżony do tego, z którego robione są kombinezony piankowe. Sprzedawany na mb. A grubość- myślę ze to wystarczy, chociaż dostępne są inne. 

Opublikowano

Czyli z podkładu pod panele rezygnuję. O styropianie myślałem nawet mam tyki 1cm, ale obawiam się że biały będzie rzucał się w oczy. A mata pod akwaria 5mm wystarczy taka grubość? Ciekawy pomysł też ta mata akustyczna, tym bardziej że jak patrzę to jest z klejem więc ułatwiło by to ustawienie zbiornika.

Opublikowano

Dlatego Ci pisałem żebyś pomyślał jeszcze o szerszych tych listwach na górze które by Ci zasłoniłu właśnie tą mate i samo dno zbiornika. Ja karimate przykleiłem na dwustronnej taśmie. Inaczej byłoby bardzo ciężko postawić szkło

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka



3bbb24cae32de2b815aa9f644120ac66.jpg

Opublikowano (edytowane)

to jest blat który z przodu i od boku jest w kolorze drzwiczek szafki. Samo akwarium ma się licować z przodem szafki, więc niestety to co będzie podłożone pod akwarium będzie widoczne.

Edytowane przez rafal0717

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.