Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Efekt dzisiejszej pracy stelaż z blatem na miejscu docelowym. Niestety nie udało się go obić płytami zwymiarowałem elementy z płyty z projektu i okazuje się że jednak trzeba je odrobinę po przycinać. 

Z kwestii formalnych walczę jeszcze z żoną która chce akwarium bez tła, a ja uważam że to zły pomysł. 

IMG_20200817_205044.jpg

  • Lubię to 5
Opublikowano

Bez tła w jakim sensie ? Nic na tylnej szybie i gruzowisko? Jest wiele osób które nie ma tła a ma kamienie same i wygląda spoko jest duża część która ma moduły a jest część która ma tła diy i też świetnie to wygląda 😛 

Opublikowano

Z przezroczystym tyłem będzie to kiepsko wyglądało - biała ściana i fragment schodów. Światło będzie na to padało, rzucając dziwne cienie. Co innego, jakby akwa stało na środku pokoju. Tak pod ścianą, to coś lepiej jak zasłoni tył. Albo tło strukturalne, albo jakieś ciemne (granat lub czerń). Oświetlenie to tło jeszcze rozjaśni.

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

No właśnie żona chce żeby było przez akwarium widać schody ja się boję że raz nie będzie to fajnie wyglądało a dwa to będzie problem z utrzymaniem tylnej szyby w czystości na białym tle każde zabrudzenie będzie bilo po oczach, a wiem że przy wysokości akwarium 70cm i braku dostępu z tyłu będzie bardzo ciężko utrzymać tą szybe super czysta. 

 

Ja dziś dalej walczę ze stelażem, później muszę zrobić przebicie przez ścianę w schowku pod schodami mam dociągnięta kanalizację, wode i osobny obwód prądu pod akwarium. 

 

Jak myślicie 40mm za stelażem do ściany wystarczy czy lepiej odsunąć jeszcze z cm? 

Edytowane przez aro600
Opublikowano

Tą tylną szybę musiał byś chyba czyścić leżąc na schodach z ręką między szczebelkami 😋 Dochodzi do tego jeszcze kwestia płoszenia ryb, jako że z każdej strony będą niepokojne.. Także walcz o jakiekolwiek tło, czy to płaskie jednokolorowe, tło strukturalne, bądź choćby jakiś duży moduł/moduły które zasłoniły by tą część w której będzie widać schody.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Stelaż w zasadzie gotowy zostało dać Podklad i można stawiać szkło ale z tym poczekam aż ustalę co z tłem. Fronty szafek będą założone po położeniu akwarium. Jeszcze nie wiem czy zrobię fronty wyższe żeby się licowało z bokami czy zrobię wąska opaske maskującą blat styropian i dno akwarium (też do wysokości boków oczywiście), a fronty zrobię normalnej wysokości. Finalnie za stelażem zostało 4,5cm miejsca do ściany myślę że wystarczy. Na drugim zdjęciu schowek pod schodami gdzie są dociągnięte media. Plan kiedyś był taki ze tam ma stać sump lub filtracja narurowa, ale coraz bliżej mi do kaseciaka. Muszę to jeszcze przemyśleć. 

IMG_20200818_204147.jpg

IMG_20200818_173327.jpg

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, aro600 napisał:

Jak myślicie 40mm za stelażem do ściany wystarczy czy lepiej odsunąć jeszcze z cm? 

Średnica węży + 10mm będzie ok. Ew. średnica wtyczki + 5mm.

 

Te gniazdko dość wysoko. Może jakiś otwór blisko, żeby kabli starczyło?

Fronty ładnie by wyglądały, jak będą zachodzić na szybę do wysokości boków, żeby było jednolicie, ale z drugiej strony między frontami pionowa szpara będzie widoczna na tle akwarium i styropianu, więc maskowanie chyba będzie lepsze.

Fajnie jest sobie zrobić maskowanie tak, by zasłaniało piach i jeszcze ze 2 cm wyżej, ale u ciebie jak już masz boki, to lepiej równo do boków.

 

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano
30 minut temu, Falcowski napisał:

Te gniazdko dość wysoko. Może jakiś otwór blisko, żeby kabli starczyło?

Gniazdko jest ok bo w schowku pod schodami podłoga jest o 25cm niżej niż w salonie dlatego tak wysoko się wydają porównując do salonu są ok robiłem je wysoko żeby ograniczyć ewentualny kontakt z wodą jakby tam była filtracja. 

 

Zastanawiam się jeszcze co pod akwarium sprawdziłem wszystko i wygląda tak poziom jest idealny po jednej przekątnej pod poziomice nie da się wcisnąć przysłowiowej kartki papieru po drugiej jeden róg ucieka około 1 - 1,5 mm (zdjęcie nr. 3) zastanawiam się czy styropian 2cm to zgubi czy nie lepiej dać coś typu karimata lub nawet karimata x2 co myślicie? 

IMG_20200819_123903.jpg

IMG_20200819_123858.jpg

IMG_20200819_123924.jpg

Opublikowano

Daj jedną karimatę 12-15mm i będzie luz. Ja to nawet sobie takie wzdłużne pasy z karimaty pociąłem, szerokość 50mm, przerwa 50mm, że w razie zalania blatu, ta woda będzie miała tunele do odparowania.

Opublikowano
3 godziny temu, Falcowski napisał:

Daj jedną karimatę 12-15mm i będzie luz. Ja to nawet sobie takie wzdłużne pasy z karimaty pociąłem, szerokość 50mm, przerwa 50mm, że w razie zalania blatu, ta woda będzie miała tunele do odparowania.

I tak właśnie zrobiłem karimata 12mm przyklejona na taśmie dwustronnej z małymi naddatkami z przodu i z tyłu. Przód dotne po zalaniu akwarium na równo. 

IMG_20200819_172501.jpg

IMG_20200819_174339.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.