Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten projekt co podał lobo jest bardzo dobry i bardzo prosty. W miejscu 150 dodałbym tylko ruchomą pregrode dzięki temu gąbka nie wpadnie tobie do środka gdy się zapacha.

Opublikowano
Godzinę temu, Loobo napisał:

Strasznie długi ten kaseciak będzie. Też miałem kiedyś podobny pomysł do Twojego, ale jak dociąłem sobie pierwszą formatkę i przyłożyłem do zbiornika, to zrezygnowałem z robienia tak dużego kaseciaka. Poszedłem w stronę "turbokaseciaka". Dałem dwie gąbki po 2cm grubości (jedna jakieś 10-20ppi a druga coś koło 30-45ppi) i było super.

 

 

O tym właśnie pisałem w pierwszych postach, z tym że podawałem większy wymiary bo pod pompę dcp5000. Takie rozwiązanie jest już wielokrotnie sprawdzone i bardzo dobrze się spisuje.

  • Lubię to 1
Opublikowano

A jaka jest różnica między kaseciakiem zwykłym, a turbo? Bo może faktycznie to będzie najlepsze rozwiązanie rozwiązanie dla mnie :)

Tam pomiędzy gąbkami zawsze wkładam taką perforowaną formatkę, właśnie w celu usztywnienia konstrukcji:

śxianka.png

Opublikowano
57 minut temu, calderaro napisał:

A jaka jest różnica między kaseciakiem zwykłym, a turbo

Zwykły jest zrobiony kaseciak na pompie np atman ,a turbo kaseciak na falowniku .

W pierwszym przypadku musisz użyć falownika jak będzie potrzeba ,w drugim przypadku już masz falownik kupujesz trochę mocniejszy  i po kłopocie kwestia ustawienia.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Turbo kaseciak chodzi na pompach obiegowych typu dcp5000, na takiej pompie ten kaseciak spokojnie obrabia zbiornik 1500L. 

Jak zrobisz to na jednej gąbce 5cm 45 ppi to będzie woda krysztal. 5 minut raz w tygodniu na wyczyszczenie, a dostep jest prosty.  Dodatkowo w komore pompy mozesz wcisnąć 1l matrixa. W komorze zasysowej/śmieciowej chowasz grzałkę.

  • Lubię to 5
Opublikowano (edytowane)

Ja widzę różnicę między kaseciakiem a turbo kaseciakiem w tym, że w turbo jest zasys dołem i nie ma w nim żadnych przegród - jedynie prowadnice do gąbki. W kaseciaku to była wieczna rozkmina z przegrodami i ich wielkością czy przepływ wody będzie wystarczający, no i zasys był inny. Co do pompy to DCP napędzało mój kaseciak jak i turbo kaseciak, tu jest dowolność tak na moje byle by moc była wystarczającą. 

Sławek dobrze napisał, turbo z sama gąbka 45ppi zrobi Ci robotę.

Tak nawiasem, piszę "turbo kaseciak" ale osobiście nie lubię tej nazwy, dla mnie to po prostu kolejna wersja kasety bo założenia zostają te same.

Edytowane przez Mróz
  • Lubię to 6
Opublikowano

No właśnie gdzieś mi mignął temat z kaseciakiem na falowniku, ale nie mogę go znaleźć... Mam sobo 10000l/h, czy on by się nadał.

Drugie pytanie, to jak podłączyć falownik? Pompa to ma mufę, do której podłącza się peszel czy jakąś inną rurę jako wylot, a jak to zrobić przy falowniku?

Wysłane z mojego Redmi 7 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
25 minut temu, calderaro napisał:

jak podłączyć falownik? Pompa to ma mufę, do której podłącza się peszel czy jakąś inną rurę jako wylot, a jak to zrobić przy falowniku?

Część falownika, która zasysa wodę zostaje w kasecie, a tylko sam wylot wystaje poza kasetę. Tu masz film

Najlepiej do tego nadają się falowniki z pełnym wylotem, na przykład taki https://allegro.pl/oferta/sunsun-jvp-102-pompa-cyrkulacyjna-5000l-h-falownik-8545583587 bo jest łatwo go zabudować. Sobo ma ażurowy wylot i może być z tym problem.

  • Lubię to 1
Opublikowano

 

26 minut temu, calderaro napisał:

No właśnie gdzieś mi mignął temat z kaseciakiem na falowniku, ale nie mogę go znaleźć... Mam sobo 10000l/h, czy on by się nadał.

Drugie pytanie, to jak podłączyć falownik? Pompa to ma mufę, do której podłącza się peszel czy jakąś inną rurę jako wylot, a jak to zrobić przy falowniku?

Wysłane z mojego Redmi 7 przy użyciu Tapatalka
 

Falownik nadaje się jak najbardziej aby go zamocować po prostu wiercisz dziurę z boku w komorze pompy i tam go wklejasz... 

Niestety nie jest to najcichsze rozwiązanie i z tego powodu ja przesiadam się na pompę dcp

  • Lubię to 3
  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.