Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Loobo napisał:

Strasznie długi ten kaseciak będzie. Też miałem kiedyś podobny pomysł do Twojego, ale jak dociąłem sobie pierwszą formatkę i przyłożyłem do zbiornika, to zrezygnowałem z robienia tak dużego kaseciaka. Poszedłem w stronę "turbokaseciaka". Dałem dwie gąbki po 2cm grubości (jedna jakieś 10-20ppi a druga coś koło 30-45ppi) i było super.

 

 

O tym właśnie pisałem w pierwszych postach, z tym że podawałem większy wymiary bo pod pompę dcp5000. Takie rozwiązanie jest już wielokrotnie sprawdzone i bardzo dobrze się spisuje.

  • Lubię to 1
Opublikowano

A jaka jest różnica między kaseciakiem zwykłym, a turbo? Bo może faktycznie to będzie najlepsze rozwiązanie rozwiązanie dla mnie :)

Tam pomiędzy gąbkami zawsze wkładam taką perforowaną formatkę, właśnie w celu usztywnienia konstrukcji:

śxianka.png

Opublikowano
57 minut temu, calderaro napisał:

A jaka jest różnica między kaseciakiem zwykłym, a turbo

Zwykły jest zrobiony kaseciak na pompie np atman ,a turbo kaseciak na falowniku .

W pierwszym przypadku musisz użyć falownika jak będzie potrzeba ,w drugim przypadku już masz falownik kupujesz trochę mocniejszy  i po kłopocie kwestia ustawienia.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Turbo kaseciak chodzi na pompach obiegowych typu dcp5000, na takiej pompie ten kaseciak spokojnie obrabia zbiornik 1500L. 

Jak zrobisz to na jednej gąbce 5cm 45 ppi to będzie woda krysztal. 5 minut raz w tygodniu na wyczyszczenie, a dostep jest prosty.  Dodatkowo w komore pompy mozesz wcisnąć 1l matrixa. W komorze zasysowej/śmieciowej chowasz grzałkę.

  • Lubię to 5
Opublikowano (edytowane)

Ja widzę różnicę między kaseciakiem a turbo kaseciakiem w tym, że w turbo jest zasys dołem i nie ma w nim żadnych przegród - jedynie prowadnice do gąbki. W kaseciaku to była wieczna rozkmina z przegrodami i ich wielkością czy przepływ wody będzie wystarczający, no i zasys był inny. Co do pompy to DCP napędzało mój kaseciak jak i turbo kaseciak, tu jest dowolność tak na moje byle by moc była wystarczającą. 

Sławek dobrze napisał, turbo z sama gąbka 45ppi zrobi Ci robotę.

Tak nawiasem, piszę "turbo kaseciak" ale osobiście nie lubię tej nazwy, dla mnie to po prostu kolejna wersja kasety bo założenia zostają te same.

Edytowane przez Mróz
  • Lubię to 6
Opublikowano

No właśnie gdzieś mi mignął temat z kaseciakiem na falowniku, ale nie mogę go znaleźć... Mam sobo 10000l/h, czy on by się nadał.

Drugie pytanie, to jak podłączyć falownik? Pompa to ma mufę, do której podłącza się peszel czy jakąś inną rurę jako wylot, a jak to zrobić przy falowniku?

Wysłane z mojego Redmi 7 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
25 minut temu, calderaro napisał:

jak podłączyć falownik? Pompa to ma mufę, do której podłącza się peszel czy jakąś inną rurę jako wylot, a jak to zrobić przy falowniku?

Część falownika, która zasysa wodę zostaje w kasecie, a tylko sam wylot wystaje poza kasetę. Tu masz film

Najlepiej do tego nadają się falowniki z pełnym wylotem, na przykład taki https://allegro.pl/oferta/sunsun-jvp-102-pompa-cyrkulacyjna-5000l-h-falownik-8545583587 bo jest łatwo go zabudować. Sobo ma ażurowy wylot i może być z tym problem.

  • Lubię to 1
Opublikowano

 

26 minut temu, calderaro napisał:

No właśnie gdzieś mi mignął temat z kaseciakiem na falowniku, ale nie mogę go znaleźć... Mam sobo 10000l/h, czy on by się nadał.

Drugie pytanie, to jak podłączyć falownik? Pompa to ma mufę, do której podłącza się peszel czy jakąś inną rurę jako wylot, a jak to zrobić przy falowniku?

Wysłane z mojego Redmi 7 przy użyciu Tapatalka
 

Falownik nadaje się jak najbardziej aby go zamocować po prostu wiercisz dziurę z boku w komorze pompy i tam go wklejasz... 

Niestety nie jest to najcichsze rozwiązanie i z tego powodu ja przesiadam się na pompę dcp

  • Lubię to 3
  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.