Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Sprinciutwoje testy wykazały że wydajność twojego filtra to ok 900l/h - przy takim przepływie średnica przepustow specjalnie nie gra roli. Tego typu filtry pracują czasami na wężach 12/16.

Podsumowując testowany filtr nadaje się raczej na biologia ale na pewno nie na mechanika do Malawi.

Zastanów się czy nie sprzedać tego filtra jako nowego na gwarancji i kupić coś o dużo większej wydajności, albo zostawić go jako biologa i dołożyć wewnętrznego mechanika. 

Link do allegro:

https://allegro.pl/oferta/prefiltr-zewnetrzny-kubelkowy-hw-603a-2-7-l-8148294587

Opublikowano

Myślę że przy podłączaniu że ze zbiornika leciało by tylko do dołu w kierunku filtra mogło by nominalną wydajność osiągnąć która jest na poziomie 1050l/h tutaj był problem tego typu że najpierw przez wąż wlotowy leciała woda 50cm do góry potem w dół o 20 i dopiero była w filtrze była w filtrze.

Co do wymiany nie wiem czy ktoś by chciał kupić taki filtr jako nowy, bo trochę tego na olx jest... Natomiast myślałem o wymianie u sprzedającego, ale mocniejszy jest Eheim profesionel 4+ 600 i wydajność tylko 200l/h większą więc nie wiem czy taka wymiana jest warta zachodu.

Inne rozwiązania które do mnie przemawiają to filtry Eheim proffesionel 3 1200XL lub Ikola 1200.

Dziwi mnie tylko fakt że Eheim jako wg mnie całkiem niezła firma dołączył by do zestawu filtr który nie da rady podołać akwarium do którego został dołączony?

Opublikowano
2 minuty temu, Sprinciu napisał:

Dziwi mnie tylko fakt że Eheim jako wg mnie całkiem niezła firma dołączył by do zestawu filtr który nie da rady podołać akwarium do którego został dołączony?

Zależy jakie ryby czy inne zwierzęta są tam trzymane.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, Sprinciu napisał:

Dziwi mnie tylko fakt że Eheim jako wg mnie całkiem niezła firma dołączył by do zestawu filtr który nie da rady podołać akwarium do którego został dołączony?

Filtr jest ok dla typowego akwarium, to nasz biotop ma wysokie wymagania i normalna filtracja nie daje rady 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie dzisiaj zrobiłem test przepływu filtra Ehaim Professional 4+ 600 - wkłady od dołu:

Siporax , Ehaim BIO mech , Zeolit , Sera Phosvec granulat , wata , i gąbka

Wszystko wypełnione na max

Do tego podpięty prefiltr LW 602 z oryginalnymi gąbkami 3szt.  

Producent podaje przepływ na sucho 1250L/H

A z wypełnieniem i prefiltrem wyszło 650L/H

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dokładnie o tym wczesniej Ci pisałem, filtr obrobi Ci biologię i tyle. Zauważ, że uzyskałeś wydajność 900L/h na pustym filtrze, deklarowana to 1050L/h więc zwężki już zrobiły swoje. Jak wypełnisz kosze mediami nie uzyskasz wiecej niż 600L/h. Używałem tego filtra (teraz leży w piwnicy). To o czym tu piszemy to nie sucha teoria, każdy z nas ma swoje doświadczenia z różnymi filtrami.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Pisaliśmy równocześnie z@Boos82 wiec sam widzisz, że to co napisałem jest jak najbardziej realne

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
16 minut temu, Sprinciu napisał:

Natomiast myślałem o wymianie u sprzedającego, ale mocniejszy jest Eheim profesionel 4+ 600 i wydajność tylko 200l/h większą więc nie wiem czy taka wymiana jest warta zachodu.

Więcej jest miejsca na wkłady filtracyjne bo jest jeden kosz wiecej.

Opublikowano

Natrafiłem na youtube na gościa co kręci masę filmów już od wielu lat na tematy malawii. Zaciekawił mnie jego punkt widzenia na temat filtracji w malawii, który poniekąd jest spójny z moim pierwszym pomysłem, gdzie zakładałem przepływy na wypełnionym filtrze na poziomie około 600l/h i do tego dołożyć cyrkulator Eheim pump StreamON+ 6500 o wydajności regulowanej w zakresie 3000-6500l/h. Wg tego gościa filtracja nie musi być na wysokim poziomie ze względu na znikomą ilość zabrudzeń w wodzie i w sumie racja bo to będą jedynie odchody ryb, a ważniejsze jest to żeby tow szystko fruwało i trafiało zasysu. Co sądzicie o takiej teorii?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.