Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Sprinciutwoje testy wykazały że wydajność twojego filtra to ok 900l/h - przy takim przepływie średnica przepustow specjalnie nie gra roli. Tego typu filtry pracują czasami na wężach 12/16.

Podsumowując testowany filtr nadaje się raczej na biologia ale na pewno nie na mechanika do Malawi.

Zastanów się czy nie sprzedać tego filtra jako nowego na gwarancji i kupić coś o dużo większej wydajności, albo zostawić go jako biologa i dołożyć wewnętrznego mechanika. 

Link do allegro:

https://allegro.pl/oferta/prefiltr-zewnetrzny-kubelkowy-hw-603a-2-7-l-8148294587

Opublikowano

Myślę że przy podłączaniu że ze zbiornika leciało by tylko do dołu w kierunku filtra mogło by nominalną wydajność osiągnąć która jest na poziomie 1050l/h tutaj był problem tego typu że najpierw przez wąż wlotowy leciała woda 50cm do góry potem w dół o 20 i dopiero była w filtrze była w filtrze.

Co do wymiany nie wiem czy ktoś by chciał kupić taki filtr jako nowy, bo trochę tego na olx jest... Natomiast myślałem o wymianie u sprzedającego, ale mocniejszy jest Eheim profesionel 4+ 600 i wydajność tylko 200l/h większą więc nie wiem czy taka wymiana jest warta zachodu.

Inne rozwiązania które do mnie przemawiają to filtry Eheim proffesionel 3 1200XL lub Ikola 1200.

Dziwi mnie tylko fakt że Eheim jako wg mnie całkiem niezła firma dołączył by do zestawu filtr który nie da rady podołać akwarium do którego został dołączony?

Opublikowano
2 minuty temu, Sprinciu napisał:

Dziwi mnie tylko fakt że Eheim jako wg mnie całkiem niezła firma dołączył by do zestawu filtr który nie da rady podołać akwarium do którego został dołączony?

Zależy jakie ryby czy inne zwierzęta są tam trzymane.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, Sprinciu napisał:

Dziwi mnie tylko fakt że Eheim jako wg mnie całkiem niezła firma dołączył by do zestawu filtr który nie da rady podołać akwarium do którego został dołączony?

Filtr jest ok dla typowego akwarium, to nasz biotop ma wysokie wymagania i normalna filtracja nie daje rady 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie dzisiaj zrobiłem test przepływu filtra Ehaim Professional 4+ 600 - wkłady od dołu:

Siporax , Ehaim BIO mech , Zeolit , Sera Phosvec granulat , wata , i gąbka

Wszystko wypełnione na max

Do tego podpięty prefiltr LW 602 z oryginalnymi gąbkami 3szt.  

Producent podaje przepływ na sucho 1250L/H

A z wypełnieniem i prefiltrem wyszło 650L/H

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dokładnie o tym wczesniej Ci pisałem, filtr obrobi Ci biologię i tyle. Zauważ, że uzyskałeś wydajność 900L/h na pustym filtrze, deklarowana to 1050L/h więc zwężki już zrobiły swoje. Jak wypełnisz kosze mediami nie uzyskasz wiecej niż 600L/h. Używałem tego filtra (teraz leży w piwnicy). To o czym tu piszemy to nie sucha teoria, każdy z nas ma swoje doświadczenia z różnymi filtrami.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Pisaliśmy równocześnie z@Boos82 wiec sam widzisz, że to co napisałem jest jak najbardziej realne

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
16 minut temu, Sprinciu napisał:

Natomiast myślałem o wymianie u sprzedającego, ale mocniejszy jest Eheim profesionel 4+ 600 i wydajność tylko 200l/h większą więc nie wiem czy taka wymiana jest warta zachodu.

Więcej jest miejsca na wkłady filtracyjne bo jest jeden kosz wiecej.

Opublikowano

Natrafiłem na youtube na gościa co kręci masę filmów już od wielu lat na tematy malawii. Zaciekawił mnie jego punkt widzenia na temat filtracji w malawii, który poniekąd jest spójny z moim pierwszym pomysłem, gdzie zakładałem przepływy na wypełnionym filtrze na poziomie około 600l/h i do tego dołożyć cyrkulator Eheim pump StreamON+ 6500 o wydajności regulowanej w zakresie 3000-6500l/h. Wg tego gościa filtracja nie musi być na wysokim poziomie ze względu na znikomą ilość zabrudzeń w wodzie i w sumie racja bo to będą jedynie odchody ryb, a ważniejsze jest to żeby tow szystko fruwało i trafiało zasysu. Co sądzicie o takiej teorii?

 

Opublikowano

Na podstawie tego filmu ustawiłem filtrację w moim 260L 

Filter Eheim professiolal 4+ 600  I prefiltr

A do tego cylkulator W-25 2600-8000L/H

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.