Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, Xime napisał:

p.s.: Hydroponika na DCP + falownik to już też ma sens dla mnie ;)

Co do pompy CO - odpada :)

Co do powyższego cytatu to jak najbardziej :) na tym zostanie oparta cała filtracja... DCP-3000 (akwarium oraz hydroponika) + Falownik Tunze 6045 (cyrkulacja) = najrozsądniejsza filtracja z możliwościami...

 

Którą wersję brać pod uwagę i w jej kierunku szykować układ zasilania wody???

Filtracja wersja 1

Cyrkulacja.jpg.b128f3e9555ec2df90c7f0e89632cef7.jpg

Górny moduł H -  pompa DCP-3000

Prawy moduł T - Falownik Tunze 6045

Wloty wody dla modułów znajdować się będą pomiędzy modułami w górnym prawym rogu rysunku

 

 

 

 

Filtracja wersja 2

1036514381_Cyrkulacjaver2.jpg.9b334a845096d0527860e8e76ee57bd7.jpg
 

Górny moduł H -  pompa DCP-3000 z instalacją nad modułem T (szara kreska)

Prawy moduł T - Falownik Tunze 6045

Wloty wody dla modułów znajdować się będą pomiędzy modułami w górnym prawym rogu rysunku

Opublikowano

No przy wydajności odpowiedniej to faktycznie wysokość podnoszenia/przepychania medium) nie jest specjalnie duża - rys. poniżej.

Co do hałasu, to pompa DCP-9000 Jebao na maksymalnych obrotach ma 59 decybeli (mierzyłem przy samym sumpie), natomiast przy zamkniętej szafce można przy niej spać - szum porównywalny z wewnętrznym filtrem o dużo mniejszej mocy.

Co do światła, to według mnie te 14W White Full Spectrum zdecydowanie dobrze rozświetla akwarium i produkuje glony i już na etapie budowy lampy testowałem kolejno i zaniechałem dalszego dokładania diód, mimo że miałem ponad 40 kupionych. Mimo wszystko zamiast 1W sugeruję ci budować na 3W - mniej kabelków, bardziej skupione światło, niej klejenia/lutowania, mniej zabranego miejsca na listwie.

Znalezione obrazy dla zapytania: jebao dcp-5000 wykres

 

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, Falcowski napisał:

No przy wydajności odpowiedniej to faktycznie wysokość podnoszenia/przepychania medium) nie jest specjalnie duża - rys. poniżej.

W moim przypadku to podnoszenie wody będzie na poziomie 20-25cm maksymalnie nie licząc oczywiście hydroponiki bo tutaj będzie dodatkowe 20cm w górę. Tylko hydroponika będzie miała zasilanie jako odnoga z pompy DCP-3000 za pomocą wężyka max 10mm. Co powinno zapewnić odpowiedni przepływ wody przez hydroponike na poziomie około 400l/h. Tutaj sobie dopasuję średnicę wężyka lub za pomocą małego zaworu do regulacji...

 

51 minut temu, Falcowski napisał:

Co do światła, to według mnie te 14W White Full Spectrum zdecydowanie dobrze rozświetla akwarium i produkuje glony i już na etapie budowy lampy testowałem kolejno i zaniechałem dalszego dokładania diód, mimo że miałem ponad 40 kupionych. Mimo wszystko zamiast 1W sugeruję ci budować na 3W - mniej kabelków, bardziej skupione światło, niej klejenia/lutowania, mniej zabranego miejsca na listwie.

Masz może jakiś schemat jak to jest połączone i jakie drivery użyłeś do regulacji dla 700mA... Czym to sterujesz TC420 czy LedDimmer? Jak masz tego dużo to wyślij na PW...

Edytowane przez Morganelo
Opublikowano

Jeśli chodzi o cyrkulację, to opcja nr.1 zdaje się być lepsza. W tym przypadku powracająca woda trafia wprost do zasysów. Falownik można by skierować na taflę, co spowoduje powrót wody dołem. 

Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale moduł T ma już gotowy zasys na spodzie. 

W opcji drugiej woda będzie opływać w znacznej mierze moduł H ze względu na jego kształt (wąski z lewej strony, a szeroki z prawej), przez co filtracja może nie być wystarczająco skuteczna. 

Opublikowano
2 godziny temu, przemo-h napisał:

Jeśli chodzi o cyrkulację, to opcja nr.1 zdaje się być lepsza. W tym przypadku powracająca woda trafia wprost do zasysów. Falownik można by skierować na taflę, co spowoduje powrót wody dołem. 

Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale moduł T ma już gotowy zasys na spodzie. 

W opcji drugiej woda będzie opływać w znacznej mierze moduł H ze względu na jego kształt (wąski z lewej strony, a szeroki z prawej), przez co filtracja może nie być wystarczająco skuteczna. 

Cyrkulacja wersja 1 - dla mnie też wydawała się najlepszym wyborem i ustawieniem ale wolałem się upewnić :)... Co do modułu T to faktycznie ma już gotowy wlot i szczerze zapomniałem o nim całkowicie... To raczej nie utrudni filtracji, woda na powrocie w większej ilości trafi pod moduł T a reszta zostanie wyłapana w H, mam przynajmniej taka nadzieję...

Wylot z DCP będzie ukierunkowany równolegle do tafli a falownik pod kątem w kierunku tafli wody??? Takie ustawienie zastosować??? Owe ustawienia potraktuję jako wyjściowe do małej poprawy...

Opublikowano (edytowane)

Widze trochę zmienili ten kalkulator, ze nie można randomowo sobie dobierać, a więc driver to ten:

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010700000000000000000000000000&item=311

Jak chcesz z kolimatorami, to najodpowiedniejsze są te:

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010800000000000000000000000000&item=1038

Jak chcesz zielenice (najładniejsze z glonów), to weź załóż 6x 3W kolor Cyjan. Ostatnio testuję i już po 2 dniach od dorzucenia ich do zestawu pojawia się łączka.

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano
33 minuty temu, Falcowski napisał:

Widze trochę zmienili ten kalkulator, ze nie można randomowo sobie dobierać, a więc driver to ten:

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010700000000000000000000000000&item=311

Jak chcesz z kolimatorami, to najodpowiedniejsze są te:

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010800000000000000000000000000&item=1038

Jak chcesz zielenice (najładniejsze z glonów), to weź załóż 6x 3W kolor Cyjan. Ostatnio testuję i już po 2 dniach od dorzucenia ich do zestawu pojawia się łączka.

Dziękuję za informację, muszę zabrać się w koncu za schemat oświetlenia, ale ostatnio czasu brakuje na zegarku...

Kalimatory będą użyte na 100% bo szkoda tracić światło na doświetlanie szafki i zbędnych pierdół na około. W planie są dwa rodzaje 90st. dla białych i niebieskich oraz 120st. dla Full Spectrum White.

A to wszystko zostanie podpięte pod sterownik TC421 Wi-Fi lub LEDimmer...

Opublikowano (edytowane)

Dla naszych akwa 60 stopni daje akurat stożek oświetlający całe dno, przy dnie średnica 60 cm. Jak dasz 90, to będzie ci na szyby świecił i glony na szybach będą szybciej się robić.

Mówiłem też, żebyś te białe wywalił, chyba że mówisz o białych 12000-15000K, ale wtedy niebieskich nie potrzeba.

Pamiętaj, ze na TC421 ustawiasz czas co 30 min, gdzie na TC420 co minutę. Za to ten pierwszy ma sterowanie pod wifi.

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano

Białe będą 9000-12000K. To zakupię dodatkowe 60st., ale o 30minutowym czasie nie doczytałem... Trochę to głupie że co 30min, ale cóż będzie w takim razie 420...Wifi trudno po kablu też da radę.

Niebieskie obowiązkowo :) będą jak znalazł na wieczór. A w dzień sprawdzimy jaki efekt będzie na tym układzie z diodami...

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.