Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, Xime napisał:

p.s.: Hydroponika na DCP + falownik to już też ma sens dla mnie ;)

Co do pompy CO - odpada :)

Co do powyższego cytatu to jak najbardziej :) na tym zostanie oparta cała filtracja... DCP-3000 (akwarium oraz hydroponika) + Falownik Tunze 6045 (cyrkulacja) = najrozsądniejsza filtracja z możliwościami...

 

Którą wersję brać pod uwagę i w jej kierunku szykować układ zasilania wody???

Filtracja wersja 1

Cyrkulacja.jpg.b128f3e9555ec2df90c7f0e89632cef7.jpg

Górny moduł H -  pompa DCP-3000

Prawy moduł T - Falownik Tunze 6045

Wloty wody dla modułów znajdować się będą pomiędzy modułami w górnym prawym rogu rysunku

 

 

 

 

Filtracja wersja 2

1036514381_Cyrkulacjaver2.jpg.9b334a845096d0527860e8e76ee57bd7.jpg
 

Górny moduł H -  pompa DCP-3000 z instalacją nad modułem T (szara kreska)

Prawy moduł T - Falownik Tunze 6045

Wloty wody dla modułów znajdować się będą pomiędzy modułami w górnym prawym rogu rysunku

Opublikowano

No przy wydajności odpowiedniej to faktycznie wysokość podnoszenia/przepychania medium) nie jest specjalnie duża - rys. poniżej.

Co do hałasu, to pompa DCP-9000 Jebao na maksymalnych obrotach ma 59 decybeli (mierzyłem przy samym sumpie), natomiast przy zamkniętej szafce można przy niej spać - szum porównywalny z wewnętrznym filtrem o dużo mniejszej mocy.

Co do światła, to według mnie te 14W White Full Spectrum zdecydowanie dobrze rozświetla akwarium i produkuje glony i już na etapie budowy lampy testowałem kolejno i zaniechałem dalszego dokładania diód, mimo że miałem ponad 40 kupionych. Mimo wszystko zamiast 1W sugeruję ci budować na 3W - mniej kabelków, bardziej skupione światło, niej klejenia/lutowania, mniej zabranego miejsca na listwie.

Znalezione obrazy dla zapytania: jebao dcp-5000 wykres

 

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, Falcowski napisał:

No przy wydajności odpowiedniej to faktycznie wysokość podnoszenia/przepychania medium) nie jest specjalnie duża - rys. poniżej.

W moim przypadku to podnoszenie wody będzie na poziomie 20-25cm maksymalnie nie licząc oczywiście hydroponiki bo tutaj będzie dodatkowe 20cm w górę. Tylko hydroponika będzie miała zasilanie jako odnoga z pompy DCP-3000 za pomocą wężyka max 10mm. Co powinno zapewnić odpowiedni przepływ wody przez hydroponike na poziomie około 400l/h. Tutaj sobie dopasuję średnicę wężyka lub za pomocą małego zaworu do regulacji...

 

51 minut temu, Falcowski napisał:

Co do światła, to według mnie te 14W White Full Spectrum zdecydowanie dobrze rozświetla akwarium i produkuje glony i już na etapie budowy lampy testowałem kolejno i zaniechałem dalszego dokładania diód, mimo że miałem ponad 40 kupionych. Mimo wszystko zamiast 1W sugeruję ci budować na 3W - mniej kabelków, bardziej skupione światło, niej klejenia/lutowania, mniej zabranego miejsca na listwie.

Masz może jakiś schemat jak to jest połączone i jakie drivery użyłeś do regulacji dla 700mA... Czym to sterujesz TC420 czy LedDimmer? Jak masz tego dużo to wyślij na PW...

Edytowane przez Morganelo
Opublikowano

Jeśli chodzi o cyrkulację, to opcja nr.1 zdaje się być lepsza. W tym przypadku powracająca woda trafia wprost do zasysów. Falownik można by skierować na taflę, co spowoduje powrót wody dołem. 

Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale moduł T ma już gotowy zasys na spodzie. 

W opcji drugiej woda będzie opływać w znacznej mierze moduł H ze względu na jego kształt (wąski z lewej strony, a szeroki z prawej), przez co filtracja może nie być wystarczająco skuteczna. 

Opublikowano
2 godziny temu, przemo-h napisał:

Jeśli chodzi o cyrkulację, to opcja nr.1 zdaje się być lepsza. W tym przypadku powracająca woda trafia wprost do zasysów. Falownik można by skierować na taflę, co spowoduje powrót wody dołem. 

Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale moduł T ma już gotowy zasys na spodzie. 

W opcji drugiej woda będzie opływać w znacznej mierze moduł H ze względu na jego kształt (wąski z lewej strony, a szeroki z prawej), przez co filtracja może nie być wystarczająco skuteczna. 

Cyrkulacja wersja 1 - dla mnie też wydawała się najlepszym wyborem i ustawieniem ale wolałem się upewnić :)... Co do modułu T to faktycznie ma już gotowy wlot i szczerze zapomniałem o nim całkowicie... To raczej nie utrudni filtracji, woda na powrocie w większej ilości trafi pod moduł T a reszta zostanie wyłapana w H, mam przynajmniej taka nadzieję...

Wylot z DCP będzie ukierunkowany równolegle do tafli a falownik pod kątem w kierunku tafli wody??? Takie ustawienie zastosować??? Owe ustawienia potraktuję jako wyjściowe do małej poprawy...

Opublikowano (edytowane)

Widze trochę zmienili ten kalkulator, ze nie można randomowo sobie dobierać, a więc driver to ten:

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010700000000000000000000000000&item=311

Jak chcesz z kolimatorami, to najodpowiedniejsze są te:

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010800000000000000000000000000&item=1038

Jak chcesz zielenice (najładniejsze z glonów), to weź załóż 6x 3W kolor Cyjan. Ostatnio testuję i już po 2 dniach od dorzucenia ich do zestawu pojawia się łączka.

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano
33 minuty temu, Falcowski napisał:

Widze trochę zmienili ten kalkulator, ze nie można randomowo sobie dobierać, a więc driver to ten:

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010700000000000000000000000000&item=311

Jak chcesz z kolimatorami, to najodpowiedniejsze są te:

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010800000000000000000000000000&item=1038

Jak chcesz zielenice (najładniejsze z glonów), to weź załóż 6x 3W kolor Cyjan. Ostatnio testuję i już po 2 dniach od dorzucenia ich do zestawu pojawia się łączka.

Dziękuję za informację, muszę zabrać się w koncu za schemat oświetlenia, ale ostatnio czasu brakuje na zegarku...

Kalimatory będą użyte na 100% bo szkoda tracić światło na doświetlanie szafki i zbędnych pierdół na około. W planie są dwa rodzaje 90st. dla białych i niebieskich oraz 120st. dla Full Spectrum White.

A to wszystko zostanie podpięte pod sterownik TC421 Wi-Fi lub LEDimmer...

Opublikowano (edytowane)

Dla naszych akwa 60 stopni daje akurat stożek oświetlający całe dno, przy dnie średnica 60 cm. Jak dasz 90, to będzie ci na szyby świecił i glony na szybach będą szybciej się robić.

Mówiłem też, żebyś te białe wywalił, chyba że mówisz o białych 12000-15000K, ale wtedy niebieskich nie potrzeba.

Pamiętaj, ze na TC421 ustawiasz czas co 30 min, gdzie na TC420 co minutę. Za to ten pierwszy ma sterowanie pod wifi.

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano

Białe będą 9000-12000K. To zakupię dodatkowe 60st., ale o 30minutowym czasie nie doczytałem... Trochę to głupie że co 30min, ale cóż będzie w takim razie 420...Wifi trudno po kablu też da radę.

Niebieskie obowiązkowo :) będą jak znalazł na wieczór. A w dzień sprawdzimy jaki efekt będzie na tym układzie z diodami...

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W mojej opinii dobra ceramika to tylko chwyt reklamowy i mit. Najtanszy pumeks ogrodniczy będzie działał tak samo jak nieporównywalnie drogi Matrix. Oczywiście to Twoj wybór i pieniądze. Osobiście wybrałbym gąbki, są sprawdzone przez wielu użytkowników tego forum.
    • To mnie mocno zdziwiłeś. Gdybym jednak zrezygnował z pomysłu odnośnie K1 to może jakaś dobra ceramiką? No nie wiem a może mieszanka Aquaela NANOMAX BIO,NATUREMAX BIO i PEARLMAX BIO? Więcej gąbek niż 3 kosze to bym już nie chciał.
    • Nie licz na to, że K1 w koszach będzie się w jakikolwiek sposób poruszać. Jako złoże stałe będzie dużo mniej skuteczne od ruchomego. Dlatego zamiast K1 wypełnij kosze pociętą w kostki gąbką 10ppi.
    • Witam wszystkich. Jeżeli temat w złym miejscu to bardzo proszę o przeniesienie do właściwego działu. Mam do was pytanie a właściwie kilka pytań odnośnie mojego zamysłu odnośnie mediów w Ultramax BT.  Docelowo będą pracować dwa filtry Ultramax Bt i oba z takimi samymi mediami. Mój zamysł jest taki licząc od góry: 1 - GĄBKA 30 PPI 2 - EVOLUTION AQUA K1 3 - EVOLUTION AQUA K1 4 - GĄBKA 30 PPI 5 - GĄBKA 20 PPI Czy według was taki układ mediów w filtrze może być? Trochę poczytałem tutaj na forum o K1 i bardzo mnie zaintrygował ten rodzaj wkładów filtracyjnych. Kosz w filtrze według producenta ma 1,9 l. Ile K1 powinno się znaleźć w jednym koszu? Do oporu?Czy zostawić trochę luzu? Czy K1 słychać w filtrze jak się poruszają czy jednak kosz w filtrze to trochę za mało i za duźo ruchów K1 nie będą miały? Macie u siebie w filtrach K1? Jak się sprawdza? Z góry bardzo wam dziękuję za każdą wypowiedź w tym temacie. Pozdrawiam  Robert   
    • Witam,   Mam szanse dostać stół z byłej linii produkcyjnej za darmo. Jest to prosty blat z drewna o grubości 4 cm, wymiary to 180x90cm. Blat jest łączony z 6 desek o wymiarach 180x15x4. Wszystko jest oparte na stelażu metalowym, spawanym, profil zamknięty, wymiary profilu to 5x3 cm. Stół jest w bardzo dobrej kondycji, bez wypaczeń, trzyma wymiary na całej długości i wysokości. Chciałbym na tym postawić na środku nowe akwarium 120x40x50 gr. szkła 8mm, wszystko razem pewnie będzie ważyło około 320-350 kg. I pytanie czy z waszych doświadczeń wynika, że taki stół wytrzyma takie obciążenie? Jeżeli komuś potrzebne zdjęcie do lepszej oceny sytuacji to mogę poprosić to mi prześlą.   Z góry dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam
    • No już mam tego Eheima i jest już podłączony i pracuje. Nie było żadnych problemów. Sama konstrukcja tych filtrów zarówno 250 jak i 600 jest dużo wyżej niż tego Jbla e1502. Nie wiem co mnie wtedy podkusiło aby brać tego jbla.
    • @duchJeżeli chodzi o nasz biotop  to pamiętaj , że bez względu jaki filtr uruchomisz to deszczownia jest zbędna. Dodatkowe , osobne napowietrzanie może się przydać w razie jakiejś choroby czy awarii ale też bez niego się obędziesz chociaż nic nie stoi na przeszkodzie aby było. Natomiast deszczownia zawsze zmniejsza przepływ filtra i to w sposób znaczący.  Jeżeli ustawisz wylot filtra czy filtrów w ten sposób , że  wylatująca woda będzie łamać lustro wody to będziesz miał wystarczające i bardzo dobre napowietrzanie.  Ja we wszystkich akwa z rybami z J.Malawi  zawsze tak robiłem. Czyli jest tu pewne pole manewru aby nie zmniejszać przepływu .
    • A ja się z tym nie zgodze bo mam w drugim baniaku 112 litrów Eheim Professional 4+ 250 (czyli mniejszy) i jest bajka, filtracja jest super, nie zapycha się szybko nawet po pół roku pracy. A przed nim miałem pare lat temu Aquael Unimax 250 i to dopiero był szajs. Bardzo szybko się zapychał. System automatycznego zalewania totalnie przekombinowany(już po 2 miesiącach nie chciał zalewać filtra). A ultramax albo hypermax? Niewiem, może są lepsze, nie będe się wypowiadał bo ich nie testowałem.
    • Miałem u siebie w 260 l dwa Eheim Professional 4+ 600 i powiem ci że to był mój największy błąd.Z filtracją był dramat.Robiłem różne kombinacje z wkładami(gąbki,waty itd) i wielkie g.... Może ta firma robiła kiedyś dobre filtry ale na przykładzie tych dwóch egzemplarzy mam zupełnie inne zdanie. Jak dla mnie teraz Ultramax BT lub Hypermax BT. 
    • OK Twój wybór. Każdy sprzęt ma swoje bolączki dlaczego tutaj my często budujemy narurowce/kaseciaki/sumpy dostosowując je do własnych potrzeb.  Ja np wymieniłem falownik na Ultramaxa 2000 i bardzo jestem z tej decyzji zadowolony. Kultura pracy na bardzo wysokim poziomie.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.