Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wiem że od żywienia jest odpowiedni dział.  Ja jednak wolałbym ułożyć obsadę o podobnych preferencjach niż później kombinować z dostosowaniem diety. Bo jeżeli L.perlmutt wymaga innej diety niż planowana reszta obsady to może szkoda bo męczyć i można wybrać coś innego. Zawczasu

Opublikowano (edytowane)

Permutt nie wymaga innej diety i doskonale nadaje się do trzech wybranych już gatunków. Jeśli Ci się podoba to bierz go bez zastanowienia.

Jakby wymagał innej diety to byśmy nie pisali że pasuje do reszty wybranej obsady.

Edytowane przez SlavekG
Opublikowano (edytowane)

Chodzi o to Sławku że wszystkie wymienione tu ryby bardzo dobrze się mają na diecie mieszanej dla ryb wszystkożernych. Acei w większości zbiorników jest łączona z rybami wszystkożernymi, Perlmutt też bardzo dobrze się ma na diecie mieszanej.

Edytowane przez SlavekG
  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

 Wszystkożerców łączy się z roślinożercami bo wtedy i tak głównie karmi się taka obsadę pojarmami w przeważającej części roślinnymi. Przy takim układzie jednak perlmutt będzie poszkodowany. Tak to widzę i jednak zdecydowałbym się na inny gatunek na przykład bardziej wszystkożerny joanjohnsonae. 

Edytowane przez Bezprym
Opublikowano

Idąc tym tropem, mięsożerców nie powinno się łączyć z wszystkożernymi, a tak jest w 80% zbiorników i jest dobrze. Miałem kiedyś L. Permutt i uważam że dieta mieszana jest jak najbardziej dobra dla nich. Nie ma co porównywać warunków naturalnych do zbiornikowych.

Opublikowano

To w takim razie po co stałe powtarzamy by łączyć obsady pod względem agresji i żywieniowym jak i tak potem polecamy wrzucać ryby jak leci? Wszystkożerca na mięsie da radę gorzej już z mięsożercą na zieleninie ten może mieć mięsa mało, no ale nic nie mój cyrk nie moje małpy niech autor postu sam zdecyduje.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
8 minut temu, Bezprym napisał:

To w takim razie po co stałe powtarzamy by łączyć obsady pod względem agresji i żywieniowym

Świat idzie do przodu 😁 do niedawna powtarzane było non stop, że saulosi to tylko 5 pasków. Układ to tylko w haremach 1+4. Że spirulina tropicala to marna i lepiej coś z hameryki. Że samice msobo nie mogą mieć atrap jajowych. Że nie opłaca się zamawiać akwarium wyższego, niż 50 cm bo ryby to tak wysoko nie pływają itd. 

  • Lubię to 7
Opublikowano

Panowie prawda jest taka, że nowoczesne pokarmy pozwalają na więcej.

Miałem już Labidochromis caeruleus z Saulosi i Rdzawymi i nie miałem problemów z ich wspólnym żywieniem. 

Myślę, że tutaj tez tak będzie. Zresztą tak jak pisałem na początku wątku wiele lat temu wszystkie "pyszczaki"

karmiłem tubifexem, dafnią i lanymi kluskami. Możecie wierzyć czy nie ale nie było większych problemów.

Grunt to nie przesadzać z karmieniem. IMHO głodna ryba to zdrowa ryba

 

 

  • Lubię to 4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.