Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 23.03.2018 o 12:22, kwiq napisał:

W pierwszej wersji którą przedstawiłem śmiem stwierdzić że większość wody poleci baypasem, a nie biologią. Dlaczego ? Dlatego że nie ma tam żadnego oporu dla wody. W drugiej wersji ten właśnie zawór na baypasie może to wymusić, jeśli zdławisz tam przepływ to automatycznie wymuszasz przepływ przez korpusy z biologią. W moim odczuciu wersja druga jest zdecydowanie lepsza. U mnie to wygląda jak poniżej i sprawdza się doskonale (nawet bez baypasów).

21123154_1425211220847344_354665274_o.jpg

witam mam pytanko czy moge na wejściu i wyjściu z mechanika i biologa zastosować czwórniki wprost na środkowy korpus woda będzie rozpływać się po równo :)

Opublikowano
2 godziny temu, diablobal napisał:

witam mam pytanko czy moge na wejściu i wyjściu z mechanika i biologa zastosować czwórniki wprost na środkowy korpus woda będzie rozpływać się po równo :)

Oczywiście. Każda zmiana kierunku wody zmniejsza jej przepływ. Im miej zakrętów tym lepiej. Stosując czwórnik trochę pomagasz.

Niektórzy koledzy nie stosowali czwórników, bo nie ma ich we wszystkich hurtowniach.

 

 

Opublikowano
8 godzin temu, wędrowycz napisał:

Niektórzy koledzy nie stosowali czwórników, bo nie ma ich we wszystkich hurtowniach.

U mnie to była kwestia cięcia kosztów, czwórniki były nieporównywalnie droższe od trójników. Przepływ w moim układzie jest ok, od dwóch lat działa prawidłowo. Dla przypomnienia fotka mojego narurowca.

802164850_000169.thumb.jpg.257a90bb97bacf8e1bb9adddf0377721.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Dziękuje bardzo, mam jeszcze pytanie co do biologów czy lepiej zastosować 3 równolegle a może lepiej dwa rzędy po 2szt będzie więcej złoża filtracyjnego. Jeszcze jedna wątpliwość co do kierunku ułożenia korpusów biologicznych czy mają być na odwrót do kierunku strzałek ? 

Czy korpusy biologi i purolite zasypywać w puszkach zasypowych montowanych do korpusów?

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Opublikowano

3 korpusy równolegle lepiej niż 2+2 w szeregu ze względu na lepszy przepływ. Jeśli chodzi o ilość złoża to już zależy od litrażu, liczebności obsady itd. U mnie na akwa 480 litrów brutto i ok. 30 dorosłych ryb 3 - korpusy z biologią w zupełności dają radę. Trzeba uwzględnić też to, że biologia jest nie tylko w ceramice. Jest jeszcze podłoże, są gąbki, czy inne wkłady do mechaników.. więc nie ma co przesadzać z tą ilością złoża, tutaj zapasu stworzyć się nie da.

Co do kierunku przepływu, to tak - korpusy z biologią montujemy odwrotnie do kierunku wskazanego strzałkami, a więc out - in.

Ja mam tylko purolite w puszce zasypowej, biologia bezpośrednio do korpusów, zrobiłem tylko takie rurki z podstawkami, na których spoczywa ceramika.

DSC_0954.thumb.JPG.641d70bbe67befb242804772a3d135b8.JPG

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Precyzując - jeżeli chcesz w korpusach z biologią zastosować puszki zasypowe to kierunek podłączenia nie ma znaczenia. Natomiast, jeżeli chcesz zastosować rozwiązanie zaprezentowane przez @marcin73m w poprzednim poscie to wtedy należy zamontować dokładnie tak jak pisze. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
16 godzin temu, diablobal napisał:

witam mam pytanko czy moge na wejściu i wyjściu z mechanika i biologa zastosować czwórniki wprost na środkowy korpus woda będzie rozpływać się po równo :)

jasne że możesz, zmierz sobie tylko dobrze miejsce w szafce wcześniej bo mnie się taki układ jak chciałem mieć do szafki 160x60cm nie zmieścił :)

Opublikowano
6 godzin temu, marcin73m napisał:

3 korpusy równolegle lepiej niż 2+2 w szeregu ze względu na lepszy przepływ. Jeśli chodzi o ilość złoża to już zależy od litrażu, liczebności obsady itd.

Jeśli chodzi o litraż to zbiornik 900l dlatego zastanawiam się nad ilością złoża. Dziękuje za resztę informacji bardzo przydatnych. Pytanie jakie złoże najlepiej dać do biologa  ?

Opublikowano
17 godzin temu, diablobal napisał:

Jeśli chodzi o litraż to zbiornik 900l dlatego zastanawiam się nad ilością złoża.

jest wzór, wg którego można orientacyjnie policzyć niezbędną ilość ceramiki: (ilość l wody w systemie : 200) x 0,5 = ilość litrów ceramiki

Z tego wychodzi, że potrzebowałbyś 2,25 litra. Do jednego korpusu 10" luzem bez puszki zasypowej spokojnie wejdzie litr, więc dając 3 korpusy już będziesz miał więcej, niż potrzeba. Jeśli do tego pomieszasz zwykłą ceramikę z jakimś lepszym złożem, np. z Matrixem Seachema, to już będzie pełen wypas.

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dlatego zastanów się czy faktyczne musisz  zmieniać. Teoretycznie im filtr ma większą wydajność , większy pobór mocy itp. tym będzie bardziej głośny. Ale to tylko teoria  bo może się zdarzyć , że ten o mniejszej mocy itp. może okazać się głośniejszy bo np. wirnik jest źle dopasowany i bije na ośce. Spójrz na to jeszcze z innej strony a mianowicie czy planujesz zmieniać akwa na większe?  Jeżeli tak to bym śmiało brał ten który będzie dedykowany do ewentualnego nowego litrażu.  Nikt Ci nie da 100% gwarancji , że konkretny filtr będzie cichy.  Zasugeruj się opiniami na ich temat ale ryzyko zawsze będzie. Ostatecznie zawsze można wyciszyć szafkę i znajdziesz tutaj kilka tematów o tym jak to zrobić.
    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.