Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejo wszystkim ponownie tym razem przechodzę do tego działu ponieważ w dziale filtracja część osób bardzo mi dużo pomogła i poukładała w głowie odnośnie filtracji w malawi nie mniej trzeba iść za ciosem i zanim sam baniaczek już zawita u mnie w domu postanowiłem zrobić sobie na "sucho" pewną aranżację :) I tutaj chciałbym o udzielenie ewentualnych porad co do wysokości kamyków. Otóż akwariu ma wysokości 63cm natomiast widoczna część (to jest Glossy aquael) ewnie ma około 53 cm nie mniej kamyki które tutaj mam na zdjęciu mają wysokości max 30 cm i chciałbym przynajmniej tą jedną kopkę podnieść do wysokości 40-42 cm i nie wiem w jaki sposób to zrobić bo aby zabezpieczyć dno to już się naczytałem najlepiej jakiś podkład akwariowy + spieniony pvc :)  Ale w jaki sposób podnieść całą aranżację do góry aby była stabilna ? Przy tym ustawieniu jest dość spoko kamienie nawet nie drgną ale jak je wynieść wyżej :) Chodzi mi o tą kompkę po prawej stronie jak się patrzy.

 

 

48270779_318921338941939_9166571867459289088_n.jpg

47684192_1174694182688687_472102216765800448_n.jpg

Opublikowano (edytowane)

Kolega AKWA ŁOBUZ podnosił aranżacje stawiając kamienie na kilku kratkach malarskich, ułożonych jedna na drugiej. Musiałbyś wtedy jednak zamaskować je jakimiś niższymi kamieniami.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

Niby kratki pomogą ppdnieść aranż do góry, ale za wiele Ci to nie pomoże. Niech jedna kratka ma wysokość 0.5mm,a kamienie max 30 . To kolega by musiał użyć 20 takich kratek, a tego już raczej nie då się ukryć. I stabilność bedzie raczej kiepska. A co powiesz na 5-10cm styropianu? No Ale tu też bedziesz musiał go jakoś zamaskować i nie wiem jak też ze stabilnoscią. Ewentualnie styrodur. Widziałem ze kilku kolegów ma z niego tła wiec zapewne się nada.  No i pozostaje jeszcze kwestia zamaskowania i stabilności. Co do zamaskowania to raczej problemu zbytniego nie będzie,wystarczy kilka dodatkowych kamieni i bedzie spoko. Więc zostaje jeszcze stabilność,a tu nie mam pomysłu.

Opublikowano

Spróbuj zbudować z mniejszych kamieni w miarę płaską i stabilną podstawę i dopiero na niej ułóż te wysokie kamienie. Możesz do tego użyć łupka filytowego, zwykle jest dość płaski i bardzo podobny do tego, który posiadasz. Jeśli w przyszłości ryby dokopią się do tej podstawy, a zrobią to na pewno, to nie będzie to tak rażące jak styropian czy kratki malarskie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
8 godzin temu, hilux napisał:

A nie prościej po prostu skołować wyższe kamienie? :) 

Oczywiście ze prościej ale wczoraj jak grzebałem na składzie to za Chiny ludowe nie mogłem nic znaleźć wyższego a grzebalem z godzinę:( pojadę tam jeszcze w rękawicach i wtedy jeszcze pogrzebie :)

 

a powiedzcie mi bo w tej aranżacji mam dość licznych szpar czy to jakoś nie szkodzi rybom np ze któraś tam wleci i się zaklinuje ? 

Opublikowano
19 minut temu, Ertos napisał:

a powiedzcie mi bo w tej aranżacji mam dość licznych szpar czy to jakoś nie szkodzi rybom np ze któraś tam wleci i się zaklinuje ?

Bez obaw. Im więcej tym lepiej:)

Opublikowano

Dzisiaj podczas wyjazdu w celu zakupu plastkiu pvc wsąpiłem do składu kamieni i znalazłem... to on ten którego szukałem ale jest niestety mega nie stabilny waży 24-28kg i ma wysokości w tym ustawieniu 52cm od dna i nie wiem co robić macie jakieś doświadczenia co do tak ogromnych głazów ? Jak to wpływa na późniejsze zabiegi pielęgnacyjne w akwa i jak zachowuje się szkło pod takim obciążeniem. Kupiłem 2 razy po 5mm piakne pvc stoi stabilnie stosunkowo stabilnie do tylu nie leci boki są gorsze :/

 

 

IMG_4387.JPG

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.