Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, AndrzejGłuszyca napisał:

To jeszcze jedno pytanie..akwa 160 cm ...czy dać 12 szt czy 15 szt. Chodzi mi i to aby nie było zbyt jasno. Logiczne się wydaje wtedy 12..ale wolę dopytać chociaż i tak będę  "naocznie sprawdzał" :)

Osobiście bym dał 15szt.

Gdyby według Twoich preferencji było za jasno,to zawsze możesz Sobie ściemnić na manualnym ściemniaczu :) 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem lepiej mieć o kilka szt modułów więcej,i świecić nimi na np. 70-80% mocy ,niż mieć ich mniej i świecić na full.

W ten sposób świecąc na 70-80% mocy zwiększysz poniekąd też żywotność samych modułów.

 

Edytowane przez egon44
  • Lubię to 3
  • marek_z_81 przestał(a) promować temat
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć, co prawda mój zestaw aquaela glossy posiada standardowe oświetlenie 6500k ale korci mnie efekt wspomnianego tutaj 9000k i znalazłem taką ofertę: 

 https://allegro.pl/oferta/swietlowka-led-akwarium-80cm-dioda-8520-sciemniacz-8169311707

Co myślicie czy w zbiorniku  100 cm otrzymam fajny efekt z tymi ledami co prawda są 8500k ale to chyba mała różnica. 

Pozdrawiam  

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

@egon44 czy duży wpływ na ilość tych modułów ma wysokość zbiornika oraz wysokość nad lustra wody?

Bo zastanawiam się ile ich dobrać.

Akwarium przód i bok widoczny reszta czarne tło dł 195 szer 83wysokości 80cm bez pokrywy przestrzeń powyżej do 80cm(moduły mogą być od minimalnej wysokości), na tyle najprawdopodobniej pojawia się moduły z przerwami.

Zależało by mi delikatnym doświetleniu modułów na tylnej szybie. wiem wiem wszystko od gustu zależy:P ale 30 czy 70 to już parę złoty w kapsie:)

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powyższy temat dotyczy tylko i wyłącznie oświetlenia na modułach 9000K. 

Proszę moderatora o wykasowanie zbędnych postów, które nie nawiązują do tego tematu. 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Wykasowałem (na razie ukryłem, za kilka dni usunę trwale) kilka postów niemerytorycznych i zbytnio zbaczających z tematu. Posty częściowo powiązane zostawiłem. Jeden temat wyodrębniłem.

Edytowane przez tom77
  • Dziękuję 1
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mam belki na modułach ip68 od trzech lat przyklejone na taśmę 3M, która jest przy nich fabrycznie i trzymają się doskonale, nie ma sensu nic dodatkowo uszczelniać. Są głosy na forum, że co niektórzy uszczelniali silikonem wejście przewodu do obudowy, bo im się moduły paliły, ale albo ja mam takie szczęście, że na przeszło 100 modułów x3 i x4 w żadnym zbiorniku się nic nie spaliło, albo ktoś miał pecha.

Opublikowano (edytowane)

Mam poziomo, biały-rgb- biały-rgb. Drugi rząd  rgb-biały-rgb biały. W sumie tyle samo białych co rgb

 

Edytowane przez Bezprym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.