Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, Bezprym napisał:

Do trzech pierwszych propozycji @egon44 dorzuciłbym Labidochromis sp. perlmutt i byłaby fajna obsada 

Też bardzo dobra opcja Sławku...

  • Dziękuję 1
Opublikowano

To mamy zestaw nr 2:

Metriaclima estherae  OB

Labidochromis joanjohnsonae

Labidochromis sp. perlmutt

Cynotilapia zebriodes Ndonga Deep

Co do Ndonga to jak tam jest z kolorem samic? W necie jest różnie ale w większości takie "buro szare"?

Pozatym obawiam się że finansowo nie dam rady na taki zestaw?

Przy założeniu żeby kupić po ok. 10szt. to tylko za Perlmutt i estherae wychodzi tysiak...?  joanjohnsonae i ndonga deep nie widzę w ofercie. Odezwe się może do p. Dariusza Gaży.

Jak macie jeszcze jakieś pomysły to zapraszam? może uda się ustalić jakiś kompromis pomiędzy ceną a wyglądem?

A żywieniowo jak to połączenie wygląda? 

Opublikowano (edytowane)

Żywieniowo moze być, w większości ryby mięsożerne i wszystkożerne Estherae. Dieta wypośrodkowana. Dariusz Gaża wszystkie te gatunki ma w ofercie

Edytowane przez Bezprym
  • Lubię to 1
Opublikowano

Rozważań ciąg dalszy:

1. Metriaclima estherae  OB

2. Labidochromis joanjohnsonae Likoma Island

3. Pseudotropheus interruptus Chizumulu Island - czy samice są jasno żółte ( podobne do labidochromis caeruleus "yellow")  czy bardziej pomarańczowe?

4. I może jeszcze coś niebieskiego ...? W miare spokojnego.

Opublikowano
2 godziny temu, Thomas napisał:

Rozważań ciąg dalszy:

1. Metriaclima estherae  OB

2. Labidochromis joanjohnsonae Likoma Island

3. Pseudotropheus interruptus Chizumulu Island - czy samice są jasno żółte ( podobne do labidochromis caeruleus "yellow")  czy bardziej pomarańczowe?

4. I może jeszcze coś niebieskiego ...? W miare spokojnego.

Na Pseudotropheus elongatus Mphanga rzuć okiem. 

Opublikowano
11 godzin temu, Thomas napisał:

Rozważań ciąg dalszy:

4. I może jeszcze coś niebieskiego ...? W miare spokojnego.

Pseudotropheus sp. „acei” Luwala 

Opublikowano

A co myślicie o Copadichromis borleyi Kadango w zestawiwniu z: 

- Metriaclima estherae  OB

- Labidochromis joanjohnsonae Likoma Island

- Pseudotropheus interruptus ChizumuluIsland 

 i jak z dietą?  Pasuje to wszystko do siebie ? 

 

Jeśli ktoś mógł by mi napisać "co kto je", ewentualnie wskazać gdzie to znajde, byłbym wdzięczny. 

Opublikowano

Metriaclima- główny pokarm to glony, bezkręgowce i plankton. Ryba wszystkożerna i tutaj pokarm roślinny mięsny w proporcjach 50/50

Labidochromis - główny pokarm to owady, bezkręgowce, glony. Czyli wszystkożerca z przewagą mięsa

Pseudotropheus - głównie pokarm roślinny, ale nie zaszkodzi też w odpowiednich ilościach trochę mięska

Z tych trzech spokojnie poradzą sobie na diecie zbilansowanej do odpowiednich proporcji między pokarmem mięsnym, a roślinnym. 

Kadango to mięsożercy i nie pasuje do tej obsady. Moim zdaniem za duży rośnie do tego zbiornika przy takiej ilości dodatkowej obsady. 

Jeśli szukasz czegoś czerwonego do tej obsady, to można by się zastanowić nad Protomelas taeniolatus taeniolatus (red Empress) Jednak tu by trzeba zredukować jeden gatunek mbuny. Protek rośnie duży, część zbiornika trzeba poświęcić dla jego wygody czyli miejsce gdzie będzie mógł sobie popływać, z drugiej strony zagruzować miejsca dla mbuny. Protomelas to silna ryba i tu trzeba mu dać na przeciwstawienie silną mbunę, a taką będzie Metriaclima. Czyli z obsady by odpadł Labidochromis lub Pseudotropheus. Labidochromis odpadłby ze względu na dietę natomiast Pseudotropheus będzie zbyt mały i będzie zdominowany przez co nie będzie się wybarwiał. 

Decyzja należy do Ciebie. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziękuję wszystkim, obsada wybrana i zamówiona.

1. Pseudotropheus interruptus Chizumulu island
 
2. Metriaclima pulpican maingano island
 
3. Metriaclima estherae OB
 
4. Labidochromis joanjohnsonae Likoma Island
 
Jeszcze pytanie o karmienie.
Ma takie pokarmy
20180816_152556.thumb.jpg.b1c835b2c3566ad1a1ff54359e6c5e09.jpg
 
Co dokupić i czy podawać naprzemiennie czy któregoś więcej/mniej.
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.