Skocz do zawartości

Nowy filtr Aquael Ultramax


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie mnie też zastanawia ta polityka cenowa...
Z drugiej strony oprócz przepływu i pojemności jest też różnica w poborze energii, a ta pomimo zdławienia filtra nie będzie niższa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Opublikowano
1 godzinę temu, raiders napisał:

Wiesz jak właściciel sklepu pisze ze wszyscy zadowoleni...... To dla mnie to zadna opinia a reklama.
Mi zależy na zdaniu i opinii zwykłych użytkowników, hobbystów.
 

Chodziło o post powyżej , tam jest opinia osoby, która właśnie kupiła ... .

Opublikowano

Akurat w różnicy cenowej bym się żadnych zabiegów nie doszukiwal. Gdyby za to zrobili pomiędzy 1500 a 2000 jakieś 200 albo 300zl przepaści to zaraz wszyscy by wieszali na Aquaela psy, że chyba oszaleli. W malawi bierze się najmocniejszy ale dla gupikow czy roślin to i 1000 wystarczy. Musimy patrzeć na inne biotopy - oni też się liczą i chcą kupić dla siebie sprzęt.

Opublikowano

Może zwariowałem ale jak wasze opinie,opinie akwarystów mających ten filtetek w domu a zwłaszcza 2000 będą jak najbardziej pozytywne to chyba zamienię za mojego eheima 2275.

Opublikowano

OT

No i strona Aquaela doczekała się odświeżenia. Znikły Asapy i midikani. Rewolucja.

EOT

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Zaryzykowałem i odebrałem wczoraj Ultramax 2000, dziś miałem chwilkę żeby zerknąć do instrukcji i umyć kubełek, zastanowiła mnie trochę zalecana kolejność wkładów.
W instrukcji jest, patrząc od strony wpływającej wody: rzadka gąbka, gęsta gąbka, wata, ceramika i ... koniec, potem już tylko sitko i pokrywa.
Czy mi się tylko wydaje, ale dobrym zwyczajem było dawać watę lub fizelinę jako ostatnią warstwę, tak żeby ewentualne okruchy ceramiki nie trafiały do zbiornika?
Jak uważacie, czy nie lepiej dać gąbkę rzadką, gęstą, ceramikę, ceramikę, watę, a może to jednak bez znaczenia?

Opublikowano
20 minut temu, karolus napisał:

W instrukcji jest, patrząc od strony wpływającej wody: rzadka gąbka, gęsta gąbka, wata, ceramika i ... koniec, potem już tylko sitko i pokrywa.

A n poglądowych zdjęciach jest inaczej(!)

 

ObraMMMM.jpg

Opublikowano

Na tym rysunku z reklamówki brak w ogóle waty... ale przynajmniej jest coś "gęstego" co chroni wirnik przed okruchami ceramiki.
Stad właśnie moje wątpliwości.

W komplecie dostałem dwie gąbki, 4ry paczki waty, i 3 paczki ceramiki (tak na oko każda po 0,5L), docelowo planuje dać oryginalne wkłady, a ceramikę przełożyć ze starego filtra.

A tak swoją drogą to czy przy podmianie kubełka, zakładając przełożenie ceramiki (~1,5L, mieszanka matrix, ceramika zwykła i ceramax) muszę się obawiać zachwiania biologii? Zbiornik 240L, prawie roczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.