Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jakie masz doświadczenie oraz ile nasz tych ngar i demasoni, ale można by to tak ogarnąć:

-Chindongo demasoni (większa grupa) 

-Pseudotropheus elegans Ngara (większa grupa) 

-Tropheops chilumba. 

Ewentualnie demasoni oddać, a zostawić Labeotropheus trewavasae Thumbi (tutaj występuje podobieństwo do samic Tropheopsa, chyba że samice trewavasae  masz OB?). 

Ten zbiornik ma 150, czy 160cm długości? 

Edytowane przez przemo-h
Opublikowano
9 godzin temu, Gladiator1111 napisał:

Na początku wszystko było pięknie, nabyłem kilka gatunków o hodowcy rosły i ładnie się wybarwiały.

 Pewnego dnia otrzymałem od kolegi który pozbywał się akwarium kilka odmian pyszczków.

Dla mnie to jest jakaś ściema. 130 ryb w takim akwarium to jak karpie przed świętami. Nie kupuję tego. Daj kolego zdjęcie tego akwarium, bo nie uwierzę, gdy nie zobaczę.

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, przemo-h napisał:

Kolega się przestraszył @poznera, albo ja dałem się nabrać?. Też jestem ciekaw jak gęsto jest w takim akwarium. Chochlą można mieszać i nalewać. ?

Nikogo się nie przestraszyłem :), nie siedzę całymi dniami przy komputerze dlatego dopiero teraz odpisuję.

Panowie testy wody robię regularnie wszystko w normie, podmiany robię raz w tygodniu.Test JBL elektroniczny (telefon)

Akwarium posiadam od października wiec nie oczekujcie karpi po 18-22cm, raczej 6-8cm

Akwarium jak na tą ilość ryb wygląda kolorowo :) zdjęcia ,zdjęcia można zaciągnąć z internetu nie będzie żaden dowód w sprawie.

 Na forum nie piszę bo się nudzę tylko potrzebuję pomocy w ogarnięciu zbiornika.

Będę wdzięczny za pomoc, proszę o informację  które pomogą mi uporać się z obsadą.

 

Akwarium 160x60x60

Edytowane przez Gladiator1111
Poprawiłem stylistycznie
Opublikowano
18 godzin temu, przemo-h napisał:

-Chindongo demasoni (większa grupa) 

-Pseudotropheus elegans Ngara (większa grupa) 

-Tropheops chilumba. 

Ewentualnie demasoni oddać, a zostawić Labeotropheus trewavasae Thumbi (tutaj występuje podobieństwo do samic Tropheopsa, chyba że samice trewavasae  masz OB?). 

Czyli 4 rodzaje ?

A jak chciałbym jeszcze do tego, to można ?

Cynotilapi afry cobwe
Cynotilapia afra (Jalo Reef)
Opublikowano
12 godzin temu, Bezprym napisał:

Afry czyli obecnie zebroidesy to ryby mięsożerne wiec do roślinożerców chilimby i demasoni się nie nadają.

Dziękuje za odpowiedź.

 

Mogę prosić o jeszcze jakieś sugestie odnośnie obsady ...

Opublikowano
W dniu 28.02.2018 o 21:32, Gladiator1111 napisał:

Nikogo się nie przestraszyłem :), nie siedzę całymi dniami przy komputerze dlatego dopiero teraz odpisuję.

Panowie testy wody robię regularnie wszystko w normie, podmiany robię raz w tygodniu.Test JBL elektroniczny (telefon)

W akwarium posiadam od października więć nie oczekujcie karpi po 18-22cm, raczej 6-8cm

Akwarium jak na tą ilość ryb wygląda kolorowo :) zdjęcia ,zdjęcia można zaciągnąć z internetu  nię będzie żaden dowód w sprawie.

Nie piszę na forum bo się nudzę tylko potrzebuję pomocy w ogarnięcie zbiornika.

Będę wdzięczny za pomoc, proszę o informację  które pomogą mi uporać się z obsadą.

 

Akwarium 160x60x60

Próbuję sobie to wyobrazić, że jest to możliwe przy młodych rybach, ale fotkę mógłbyś wrzucić. Tak dla przykładu, jak nie powinno się dobierać obsady do Malawi. My i tak jesteśmy w stanie ocenić czy skopiowałeś z neta, czy jest w tym baniaku obsada z tej listy?. 

Jeśli chodzi o moją propozycję i o Twojego faworyta- Tropheops chilumba... 

Trzy gatunki, nie więcej w takim zbiorniku, ale Ngary i demasoni zaproponowałem wielosamcowo (w większej grupie).

Przy takim układzie będziesz w stanie obserwować te ryby.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.