Skocz do zawartości

Blok absorbera PO4 i NO3 w filtrze Aquael Multikani


Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, karolus napisał:

skoro multikani ma regulacje przepływu oraz bypass pozwalający na wymianę pojemnika z wkładem, to do czego służy zaworek na wejściu? tłumienie na samej głowicy jest za słabe?

Generalnie zaworek ma za zadanie odcięcie całej nitki filtracji i jej odłączenie.
Przy okazji służy on jako reduktor średnicy węża z 15/21 wychodzącej z Unimaxa na 12/16, który wchodzi do Multikani.
Zawór mam otwarty na full, podobnie jak głowicę w Multikani - wkłady i średnice wylotowe węży (9/13) ograniczają samoczynnie przepływ do ok 30l/h.
Obecnie dodałem kolejny blok Multikani, bo po uruchomieniu kolejnego 0,5l Purolite w środku zrobiło się na tyle ciasno, że nie mieściły się pozostałe złoża.

20180429_203019.thumb.jpg.3e0a2e085c20d0088b1a6de6e2906d27.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, redukcja średnic to wystarczająco dobry powód żeby go zastosować :)

Jeśli pamiętasz jeszcze to podaj oznaczenie tego zaworka, bo prawdę mówiąc nie mogę znaleźć takiego z różnymi średnicami podłączeń.
Powiedz jeszcze czy bardzo osłabił się przepływ na tym wyjściu z unimaxa, chciałbym zrobić podobną konstrukcję ale na ikolii 600maxx, a tam tylko jedna pompa jest, w dodatku na wejściu już dodałem prefiltr 603A z gąbkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek kupiłem w LeroyMerlin na dziale ogród - na etykietce miał napisane: zaworek do linii nawadniających na wąż 13-16mm i kosztował ok 7zł.
Podobny do tego: https://www.leroymerlin.pl/nawadnianie/nawadnianie-kropelkowe/zlaczki-do-rur-i-tasm-kroplujacych/zaworek-geo8280-1-geolia,p422604,l275.html
W opisie produktu jest podane tylko 16mm ale w rzeczywistości pierwsze wypustki mają mniejszą średnicę, przez co grubszy wąż blokuje się dalej.

Natomiast jeżeli chodzi o wydajność filtracji, to niezależnie od tego czy ten obieg jest włączony czy nie, to sik z wylotu filtra praktycznie jest taki sam - nie zauważyłem widocznej różnicy.

Tańszą alternatywą dla tego rozwiązania jest też HW602A lub HW-603A. Pojemność to 1,5 litra w 602 lub 3 litry w 603 (trzeba tylko pamiętać, że wewnętrzne sitka dolne i górne ograniczają trochę objętość), natomiast Multikani ma w zależności od liczby modułów wielokrotność 1 litra. 
Zawory na wejściu i wyjściu HW są dopasowane do węży 16/22, ale można dokupić na wyjście zaworek na wąż 12/16mm (dostępne domyślnie w wersji B z pompą) http://allegro.pl/zawor-do-filtra-hw-602b-hw-603b-waz-12-16-mm-b-i6752641735.html i gotowe :) 

Też rozważałem taką opcję ale zdecydowałem się ostatecznie na zakup Multikani bo po kupnie akwarium miałem dosyć duży rabat do wykorzystania w sklepie Aquaela :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
36 minut temu, Sacrum napisał:

Jakiś inny tańszy i skuteczny odpowiednik absorbera PO4 ktoś zna?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Obecnie używam tego

https://www.akwarystyczny24.pl/drak-phosphareduc-100g-skuteczny-wklad-pochlaniajacy-fosforany-do-kazdego-typu-akwarium-p-4183.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.