Skocz do zawartości

Blok absorbera PO4 i NO3 w filtrze Aquael Multikani


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Sacrum napisał:

Ktoś coś jeszcze?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Jbl phosex ultra - najkorzystniejszy stosunek ceny do wydajności na tlenku żelaza. Wystarcza na tyle samo co Drak, a jest nieco tańszy. Używam go od ponad roku w 240l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Xime napisał:

Jbl phosex ultra - najkorzystniejszy stosunek ceny do wydajności na tlenku żelaza. Wystarcza na tyle samo co Drak, a jest nieco tańszy. Używam go od ponad roku w 240l.

O ile dobrze pamiętam, to w specyfikacji tego JBL nic nie piszą o dodatkowym usuwaniu siarczanów. 

Powstaje więc pytanie, czy każdy absorber fosforanów bazujący na tlenku żelaza usuwa także siarczany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rafalniski napisał:

O ile dobrze pamiętam, to w specyfikacji tego JBL nic nie piszą o dodatkowym usuwaniu siarczanów. 

Powstaje więc pytanie, czy każdy absorber fosforanów bazujący na tlenku żelaza usuwa także siarczany? 

 

Kolega pytał o o absorber PO4, dlatego też o nim wspomniałem (może i Ty go rozważysz jak drak się skończy i porównasz) - pochłaniania siarczanów nie testowałem/obserwowałem, bo kranówę mam pod tym względem dobrą, aczkolwiek idąc dalej w te stronę Purolite też mam i działa u mnie prawidłowo długo pomiędzy regeneracjami.

Zastanawiałem się również czy osoby, którym tak szybko "zatyka" się Purolite nie maja problemu właśnie z siarczanami (brak absorbera PO4 żelazowego - tylko np biologiczny polimer lub na tlenku aluminium)  w "zupie akwariowej", a nie nadmiaru samego NO3.

Z pozoru Drak, Microbe lift phos out 4 i Phosex wyglądaja tak samo, a w Draku też nie wyczytałem, że usuwa siarczany jak go kupowałem, a o czym tylko Microbe lift jawnie pisze chyba we wszystkich swoich opisach produktu.

Co tak naprawdę, w którym rzeczywiście siedzi tylko producenci wiedza, ewentualnie wytrawni chemicy mogą pomóc :)

Niebawem mam w planach wymienić Purolite i "tlenek żelaza" na Clearmec (zakupiony już) , który rzekomo usuwa NO3 + PO4 i na długo również wystarcza, także może to będzie jakaś alternatywa, ale dokąd dotychczasowy trzyma mi po4 na 0,2 to łap nie pcham.

Edytowane przez Xime
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2018 o 21:30, Xime napisał:
Z pozoru Drak, Microbe lift phos out 4 i Phosex wyglądaja tak samo, a w Draku też nie wyczytałem, że usuwa siarczany jak go kupowałem, a o czym tylko Microbe lift jawnie pisze chyba we wszystkich swoich opisach produktu.

Opis ze sklepu:

Pozytywny efekt to także redukcja krzemianów (kwasu krzemowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Xime napisał:

To chyba się zgubiłem, bo nie wiem czy rozmawiamy o siarczanach czy krzemianach.

Też się chyba pogubiłem :) myślałem o jednym a pisałem o drugim :) 
K
rzemiany to okrzemki, a siarczany mogą zablokować Purolite. 
Absorber fosforanów obniża też krzemiany :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 30.06.2018 o 21:30, Xime napisał:
 

Kolega pytał o o absorber PO4, dlatego też o nim wspomniałem (może i Ty go rozważysz jak drak się skończy i porównasz) - pochłaniania siarczanów nie testowałem/obserwowałem, bo kranówę mam pod tym względem dobrą, aczkolwiek idąc dalej w te stronę Purolite też mam i działa u mnie prawidłowo długo pomiędzy regeneracjami.

Zastanawiałem się również czy osoby, którym tak szybko "zatyka" się Purolite nie maja problemu właśnie z siarczanami (brak absorbera PO4 żelazowego - tylko np biologiczny polimer lub na tlenku aluminium)  w "zupie akwariowej", a nie nadmiaru samego NO3.

Z pozoru Drak, Microbe lift phos out 4 i Phosex wyglądaja tak samo, a w Draku też nie wyczytałem, że usuwa siarczany jak go kupowałem, a o czym tylko Microbe lift jawnie pisze chyba we wszystkich swoich opisach produktu.

Co tak naprawdę, w którym rzeczywiście siedzi tylko producenci wiedza, ewentualnie wytrawni chemicy mogą pomóc :)

Niebawem mam w planach wymienić Purolite i "tlenek żelaza" na Clearmec (zakupiony już) , który rzekomo usuwa NO3 + PO4 i na długo również wystarcza, także może to będzie jakaś alternatywa, ale dokąd dotychczasowy trzyma mi po4 na 0,2 to łap nie pcham.

Witam kolego sprawdzałeś już może ten Clearmec ? Mam zamiar użyć jakiś absorber PO4 i właśnie się nad tym zastanawiam albo nad JBL phosex ultra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marekmax77 napisał:

Witam kolego sprawdzałeś już może ten Clearmec ? Mam zamiar użyć jakiś absorber PO4 i właśnie się nad tym zastanawiam albo nad JBL phosex ultra

Tak, Clearmec siedział u mnie około 1,5 miesiąca (0,5 l) i "nie wystartował",a fosforany i azotany rosły w oczach. Być może potrzebował więcej czasu - w moim odczuciu i tak go za dużo dostał. Wróciłem do poczciwego JBL phosex ultra + purolite.

Edytowane przez Xime
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei od 2,5 miesiąca używam Microbe-lift Phos-Out4 i muszę przyznać, że spisuje się najlepiej z testowanych przeze mnie do tej pory absorberów P04.
Zauważyłem tez, że dzięki niemu Purolite działa dużo lepiej - po 2,5 miesiąca od uruchomienia nowego Puro i ML - NO3 mam na poziomie 5-10 (kropelki JBL), a PO4 na poziomie 0,03-0,1 (Salifert).
Obstawiam, że to przez absorpcję siarczanów przez ML, które z kolei mogą blokować Purolite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.