Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No chewere jest fajny.

Na razie jestem głupi.

Chewere wyparło neon spot. 

Aktualnie to:

Hara

Chewere

I może......  Chilosi, lub, saluosi lub hongi, perlmutt. Sorki za nazwy.

Może kto czyta ten post, który nie tylko mi pomoże,  wpisujcie swoje typy. Weźcie pod uwagę  240 l  ,  2 rodzaje +3 uzupełniający.

2018-11-03 16.29.00.jpg

Edytowane przez mariusz-lew
Opublikowano

Mariusz a może taka propozycja obsady wpadnie w Twój gust -

Pseudotropheus johanni Gome lub zamiast niego Labidochromis joanjohnsonae Likoma Island    + Cynotilapia sp. „hara” Gallireya Reef 

 

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, egon44 napisał:

Mariusz a może taka propozycja obsady wpadnie w Twój gust -

Pseudotropheus johanni Gome lub zamiast niego Labidochromis joanjohnsonae Likoma Island    + Cynotilapia sp. „hara” Gallireya Reef 

 

Takie trochę agresory z tych johani. Ale ładne, ale może mniejsze Saulosi,  chociaż oklepane. Hm

 

Edytowane przez mariusz-lew
Opublikowano
1 minutę temu, mariusz-lew napisał:

Tyż prowda.

Jedne bardziej. Inne mniej, ale zawsze.

Wiesz póki na własnej skórze się nie przekonasz i nie zakupisz ryb,to nie będziesz wiedział czy w rzeczywistości jest tak jak piszą inni ;) 

Każde akwarium jest inne,tak jak i ryby...Wystarczy jeden pojedynczy agresywny osobnik i pozamiatane,ale niekoniecznie musi tak być u wszystkich :) 

Oczywiście co do niektórych gatunków to koledzy mają rację,bo np. Chindongo flavus nie nadaje się do 120cm długości zbiornika...

Osobiście bym Tobie sugerował zacząć z obsadą dwu gatunkową,a potem zawsze możesz coś dołożyć...Równie dobrze możesz zacząć z obsadą trzy gatunkową,a potem zawsze lepiej coś odjąć...Wszystkie proponowane obsady to i tak jedna wielka loteria,bo ryby hierarchię ustalą po swojemu...

Oczywiście wybierając obsadę bierz pod uwagę preferencje żywieniowe ryb,ich temperament zachowania(Ps.nie ma spokojnych pyszczaków...Są mniej lub bardziej agresywne) ,oraz rzeczywisty rozmiar do których dorasta dany gatunek,bo nie wszystkie nadają się np. do 120cm długości zbiornika...

  • Lubię to 3
Opublikowano

Panowie,  temat na razie odstawiony w czasie. Mianowicie akwarium powyżej na zdjęciu dzisiaj sprzedałem.  Muszę znaleźć teraz fundusze na nowe min. 300 l. 😄 . Więc może uda się wstawić 3 gatunki.  Na chwilę obecną bylem zdecydowany na :

Cynotilapia HARA Gallireya Reef  6 szt z malawi Śląsk.

Pseudotropheus elogantus chewere - 4 szt z malawi Śląsk + 3 szt. Sklep internetowy ribka z Jeleniej Góry

Ostatnim gatunkiem bedzie ( jeżeli w ogóle bedzie) bo moze po prostu zwieksze obsady tych dwóch powyżej to Labidochromis sp. Hongi SWEDEN z malawi śląsk oraz sklep ribka.

Dzięki za rady, oczywiście propozycje i porady co do obecnej obsady będę czytał na bieżąco. 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Dlaczego ma sobie darować? Mam Hary właśnie z Malawi Śląsk i na jakość nie narzekam a fotka samca dominującego jest w galerii Top20.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.