Skocz do zawartości

Zaczynamy przyogdę z Pyszczakami - moje pierwsze małe Malawi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 2.02.2018 o 21:01, radecki napisał:

@egon44Dzięki wielkie za wyczerpujące rozłożenie filtracji na części pierwsze, teraz wiem o co chodzi i zdecydowanie ułatwi mi to podjęcie decyzji, jeszcze mam trochę czasu także zdążę wszystko przemyśleć 2 razy.

Cieszę się że mogłem rozwiać twoje wątpliwości :);) 

W dniu 2.02.2018 o 21:01, radecki napisał:

Dzisiaj narodził się pomysł żeby zwiększyć zbiornik, co prawda nie wiele ale zawsze to coś. Pierwotny plan przerobienia szafki uległ by zmianie i cała górna część została by usunięta, akwarium stanęło by na płycie 120x40, wyjdzie zatem 240L, wszystko pod kątem obsady 2 gatunkowej, czy ma to sens ? Filtracja raczej za wiele nie ulegnie zmianie prawda ? Dojdzie tylko koszt pokrywy zbiornika ale jakoś to przeżyję a co więcej co zastanawiam się czy nie będzie problemem wystająca płyta (podstawa akwarium) z obu stron po 5-7 cm poza obrys szafki ?

Jeśli chodzi o filtrację to moja propozycja pozostaje bez zmian nawet w zbiorniku 120x40x50...

Tak jak koledzy piszą wystająca płyta bo obu stronach zbiornika nie będzie stanowić problemu...

Opublikowano

@egon44nie chcę podwarzać twego doświadczenia i tego że filtracja jaką proponujesz będzie zła, chciałem tylko się dopytać czy nie będzie za mocny ten filtr, czytałem trochę na jego temat i podobno jest bardz mocny i już w kilkukrotnie większym akwarium powoduje bardzo intensywną cyrkulację wewanątrz zbiornika, domyślam się że prefiltr go lekko przytłumi ale czy i tak ni będzie zbyt mocny

i jeszcze pytanie jak połączyć prefiltr z filtrem ? wężami dołączonymi do filtra + jakiś kruciec do prefiltra ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a więc trochę zakupów popełniłem i ostatecznie zbiornik będzie miał wymiar 120x50x50 przód i boki optiwhite

akwarium się szyje w Szczecinie

filtracja ostatecznie będzie narurowa - 2 równoległe mechaniki + 2 równoległe biologi, korpusy 10" i gwint 3/4" jak i całe orurowanie na 3/4". Tutaj pytanie, czym zasypać biologi ? Matrix + ceramika do każdego korpusu 50/50, a może sama ceramika ? Mechaniki na początek pójdą sznurkowe a później sznurek zastąpi wata filtracyjna 

 

W dniu 31.01.2018 o 09:29, deccorativo napisał:

ad4  Chemia - zadnych Biotopoli , soli ibufferów.

4 testy

pH zakres 7,4-9 nie inny Zooleka lub JBLa

NH4 - JBL

NO2 - JBL

NO3 - Salifert lub JBL

koniec testów.

Ty przeczytaj i pierwsze to zbuduj ustrojstwo do nalewania wody do akwarium i kup 3 ampułki bakterii niryfikacyjnych Prodibio Biodigest i koniec zakupów chemii.

Wedle instrukcji wszystko zamówione zarówno do zrobienia "ustrojstwa" jak i testy jbl oraz Prodibio Biodigest. Kolejne pytanie, po wpuszczeniu bakterii należy zasypać pokarm aby miało co się rozkładać i pożywiać bakterie tak ? Czy co się daje aby bakterie miały pożywkę ?

 

Pozostało zrobić pokrywę (zamiar ze spienionego pcv chociaż nie wiem czy podołam i czy nie kupić gotowca) z oświetleniem, zakupić grzałkę, kamienie, piasek. Tło prawdopodobnie będzie czarne, okleina od zewnątrz lub spienione pcv do środka.

Obsada na 99% Saulosi + Hara + Maingano, 1% zostaje dla Chailosi zamiast Hary. 

 

o czymś jeszcze zapomniałem ?

Opublikowano

Jeśli dasz bakterie bez pożywki wtedy będziesz musiał dać im coś do jedzenia Może być łyżeczka pokarmu,woda amoniakalna. Możesz dać też np. SERA BIO NITRIVEC który już zawiera pożywkę i czekać co tydzień kontrolując parametry.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, Bezprym napisał:

Jeśli dasz bakterie bez pożywki wtedy będziesz musiał dać im coś do jedzenia Może być łyżeczka pokarmu,woda amoniakalna. Możesz dać też np. SERA BIO NITRIVEC który już zawiera pożywkę i czekać co tydzień kontrolując parametry.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
 

ok, zostanę przy biodigest bo już zamówione i najwyżej dodam wody amoniakalnej jak gdzieś dostanę 

 

pytanie jeszcze o ceramikę, obojętnie jaka będzie dobra ? np na allegro widzę po 7zł za 1l lub po 13zł AquaNova. Czy lepiej zakupić coś lepszego od JBL np ? 2 narurowce zasypać do pełna ceramiką czy podzielić z matrixem ?

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie cyrkulacji, robię filtrację narurową i zastanawiam się czy będzie potrzebny falownik do cyrkulacji, może odpowiednie umiejscowienie zasysu i wylotu wody do akwa wytworzy wystarczającą cyrkulację w zbiorniku? Jest szansa że się uda ? Jak w takim wypadku rozmieścić zasys i wylot ?

Opublikowano

jest wielka szansa ze się nie uda, bez falownika ani rusz.

Masz akwarium 120x50x50 takie jak ja,  minimum realnego przepływu widzę 1500l/h, z jakiej pompy chcesz to uzyskać? 

Przepływ rzędu 800 do 1000l/h to nawet nie zauważysz w tym akwarium, a odchody będą zalegać,  i wymiecie je dobrze ustawiony falownik.

Jak i gdzie go zamocować to już musisz samemu opracować bowiem każde akwarium, ułożenie kamieni powoduje inne zawirowania wody. To co u jednego się sprawdzi nie koniecznie też u Ciebie. Możemy tylko nakierować. Chodzi o to aby gówienka były wydmuchiwane z miejsc zalegania najlepiej w kierunku zasysu filtra.

Jeśli wylot masz z lewej to wlot do zasysu po przeciwnej prawej stronie akwa. 

W dniu 17.02.2018 o 22:02, radecki napisał:

filtracja ostatecznie będzie narurowa - 2 równoległe mechaniki + 2 równoległe biologi, korpusy 10" i gwint 3/4" jak i całe orurowanie na 3/4". Tutaj pytanie, czym zasypać biologi ? Matrix + ceramika do każdego korpusu 50/50, a może sama ceramika ? Mechaniki na początek pójdą sznurkowe a później sznurek zastąpi wata filtracyjna 

wg mnie to zbyt przekombinowany system, a i koszta duże, jako biolog wystarczy jeden z  1.5l max 2l ceramiki .Pamiętaj iz każda rurka/kolanko/przyłącze itp hamuje przepływ. Ważniejszy jest mechanik.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, radecki napisał:

Mam pytanie odnośnie cyrkulacji, robię filtrację narurową i zastanawiam się czy będzie potrzebny falownik do cyrkulacji, może odpowiednie umiejscowienie zasysu i wylotu wody do akwa wytworzy wystarczającą cyrkulację w zbiorniku?

..jest bardzo duża szansa,że się uda. W 120x40x50 obywam się bez niego ( falownika).  Trochę zabawy z wlotami i wylotami oraz z aranżacją i może się również udać.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 1
Opublikowano

Dobrze zbudowany narurowiec, pompa 24/40 i na drugim biegu przy 15W pradu na 100% ogarnia baniak bez falownika. Ja jak w 230cm wlaczalem obie pompy na 3 bieg to na upartego moglem się pozbyc falownika, ale potem zagruzowalem i już się nie dalo.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
    • @Radiowski Witam Ziomka z pięknego miasta Torunia. 😉 Potwierdzam słowa Andrzeja. Mam od Przemka akwarium, co prawda sam je przywiozłem, bo akurat miałem wyjazd do Szczecina, ale wiem, że zorganizowałby Ci transport. Super wykonanie, zrobi co tylko zechcesz. Różne widziałem tu opinie na temat kontaktu z nim, ja zupełnie nie mogę narzekać, wręcz przeciwnie. Niemal na ostatnią chwilę udało mi się nieco powiększyć ostateczne wymiary zbiornika (początkowo miało być takie, jakie teraz planujesz) - także stawiaj od razu największe, jakie możesz, byś później nie żałował. 😉
    • Gdziekolwiek kupisz to upewnij się , że ten rozmiar akwa nie jest produktem firmy Wromak ( z Wrocławia).  To ich akwaria "słynęły" z tego , że po prostu pękały.  Przyczyną nie była zbyt cienka grubość szyb bo była akurat zgodna z normami ( znajdziesz w necie) , ale przyczyną były źle wykonane wzmocnienia wzdłużne i źle montowane. Firma dostawała setki ( w owym czasie) monitów ale nie brała ich chyba pod uwagę bo ich akwa wtedy dalej pękały.  Też tego doświadczyłem tyle , że mi w nocy pękło samo wzmocnienie wzdłużne. Takiego hałasu długo się nie zapomina. A żeby było śmieszniej to wiele awarii tego typu odbywa się w nocy:) . W Szczecinie masz super fachowca  @przemek wieczorek.  Nie wiem jak teraz z nim jest jeżeli chodzi o kontakt. Ale fachowiec super. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.