Skocz do zawartości

KrisT

Użytkownik
  • Postów

    67
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

17

O KrisT

  • Urodziny 10.03.1975

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Ruda Śl.
  • Zainteresowania
    dużo tego...
  • Moje akwarium
    120x50x50, kaseciak 38x50x10, Jebao dcp-3000, Belka LED 4xCOB RGB 10W, Pokrywa PCV, Kora kamienna , piasek kwarcowy. Blok purolitu
    10x yellow+10x saluosi.
  • Serwisy społecznościowe
    skrist@interia.pl
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Imię
    Krystian

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. KrisT

    Okrzemki na piasku

    helmety nie jedzą z piasku..... po prostu nie potrafią wycyckać i wypluwać ziarenek.....
  2. grubsza gąbka nie zwiększy "czasookresu" , powierzchnia czołowa jest nadal taka sama. gąbka i tak zapycha się z czołowej strony napływu wody, ponadto to co zostaje na gąbce jest nadal w zbiorniku ,kumulacja syfu podnosi nam NO3 ( i całej reszty) dlatego optymalna grubość to 5cm i częstsze czyszczenie. Oczywiście mozna zastosować gąbki o większej grubości np 7cm. Komora śmieciowa - optymalne wymiary to 7-10mm, jeśli nie ograniczają nas wymiary to i 15mm może być ale to przy jednostronnym napływie wody i bardzo mocnej pompie.
  3. zastosowanie zasilacza stałonapięciowego nic nie da bo diody są powiedzmy zasilane prądowo i te mA są najwazniejsze. Diody nie moga dostać większego prądu, mógłbyś podłączyć je szeregowo do zasilacza jeśli nie przekroczysz ich max prądu przewodzenia. Kurcze poprawcie mnie jeśli się mylę... :-) I dlatego do takich diod stosuje się drivery stałoprądowe.... Przez zastosowanie rezystorów w opisie z 2014r, zmniejszało się prąd zasilania diody i tak tez polecam zrobić... jeśłi chcesz mieć mniej "skręcone" diody wstawiam oporniki i mniejszej rezystancji- wtedy będą mocniej świecic kosztem trwałości i wydzielonej ilości ciepła. W w/w projekcie diody są skręcone na 60% wydajności, co wydłuża ich zycie i zmniejsza wydzielane ciepło na radiatorze. Jeśli chcesz więcej lumenów to smiało możesz zwiekszyć ilośc punktow świetlnych bądz zastosować kolimatory , mniejsze oporniki czy zastosować drivery. Sam PWM nic nie da skoro prąd płynący przez diodę będzie zbyt duży. A sam sterownik Romka nie ogranicza prądu, te Ampery jakie mogą płynać przez sterownik to tylko wartość jaką ten PWM wytrzyma. Większy prąd uszkodzi elektronikę.
  4. tak to normalka, pamiętaj iz masz tylko 0.5l purolitu. Oczywiście ze na szybkośc zapchania wpływ ma przepływ przez złoże, czy poziom NO3 jaki musi wchłonąć.
  5. Na 100% zrób osobny kanał do sterowania wentylatorami, obecnie wentylatory podpięte pod jeden z kanałów (wersji V3) po prostu cichutko piszczą. Nie wiem jak inne większe wentylatory ale 40stki wydają wkurzający pisk. Musiałem zasilic przez dodatkową przetwornicę z regulacją napięcia, obecnie płynna regulacja ze sterownika odpada... tzn działa ale ten pisk wentylatorów jest nie do przyjęcia.
  6. te "białe" to z pewnością kwarc... lub inny minerał.
  7. ja bym powiedział iż nawet masz za jasno, u mnie przed kompletnym" remontem " wystroju akwa, miałem je oświetlone 3ma zarówkami led 3W o barwie 3200, kąt 30st. plus 2x niebieskie led 2W 60st. Jak na 120x50x50 baniak, teoretycznie to oświetlenie jest bardzo słabe, choć wizualnie nie było takiego odczucia, bowiem skupiona wiązka bardziej się odbijała od jasnego piasku. Na głównym kamieniu po ok 3 tyg. zaczął się robić zielony glon który coraz bardziej porastał kamień. Więc światło jak widać nie ma aż tak dużego znaczenia przy zielonych glonach, chyba że skupiona wiązka światła zainicjowała je do wzrostu. Obecnie mam nowy wystrój, mega wydajną filtrcja, blok purolitu, nowe kamienie, nowe oswietlenie led rgb i.... glonów nie ma, nawet najmniejszych ognisk...
  8. KrisT

    Myciok - opinie

    ja polecam tę firmę, mam ich akwarium 120x50x50 już ponad 10 lat. Znają się na robocie, kleje mają dobre, cena nie wygórowana, tyle w temacie.
  9. trochę za dużo szczelin ale , jak je przymkniesz przesłoną wzrośnie siła zasysu, i będzie ok. Taka rada, jak wycinać szczeliny: w miejscach końcowych wiercimy otwory wiertłem fi-3, 4, czy 5mm ( w zależności od szerokości szczeliny) następnie przykładamy liniał i tniemy od otworu do otworu. Tym sposobem szczeliny są równe a końce ładnie zaokrąglone, bez nacięć wyszczerbień itp.
  10. ok, zmień wysokośc na 5cm, nic się nie bój napływ wody będzie wystarczający. Poziom wody w komorze gł. pompy spada ze względu na opory przepływu przez złoża filtracyjne. Aby skimmer dobrze działał musi być poziom wody nizszy przy pracującej pompie to powodują gąbki,ceramika i wielkość okien wlotowych a nawet samej pojemności komory śmieciowej. Przy pełnym filtrze z mediami, z czystymi gąbkami poziom wody powinien być max.3cm ponizej poziomu wody w akwa. Robi się to albo montując ruchomą przesłonę w oknach zasysu albo metodą wielu prób powoli się je wycina na daną wysokość. Zmniejszając okna główne na 5cm masz 3cm więcej miejsca i 3cm niżej usadowioną pompę, możesz to wykorzystać na gąbkę,watę, czy ceramikę. poniżej masz zdjęcia okien jak ja to zrobiłem, pełna płynna regulacja przesłonami. Gąbkę zamów na alledrogo, 45ppi (wodna kraina- jak dobrze pamiętam) niestety będziesz musiał samemu dociąć. Mój filtr nie posiada osobnej komory na blok purolitu, bo ten zmieścił się do komory głównej pompy, gdzie jest na niej po prostu postawiony. Tak można zrobić robią wysokiego kaseciaka, mój ma 50cm. Na zdjęciu widać też iż nie mam siatki tylko 3 paski pcv wklejone do poziomu gł. okien wlotowych, na tych paskach opierają się woreczki z ceramiką. (2l) następnie 1cm włókniny i 1.5 cm gąbki 45 ppi. Gąbki musisz dobrze przyciąć, lekko ciasno tak aby wody nie miała mozliwości przepływu obok.
  11. 8cm do dużo , powiedziałbym za dużo. Masz dwustronny napływ wody, w takim układzie okna mogą być znacznie mniejszej wysokości. Wysokość tych okien plus grubość ceramiki plus gąbka dają nam wysokość na jakiej będzie pompa a ta najlepiej jak jest najniżej umieszczona. Czym niżej tym więcej wody może ubyć z komory do czasu "złapania" powietrza. Gdybyś wkleił paski 2-3cm i zmniejszył okno pozwoliłoby to na wsadzenie większej ilości ceramiki czy grubszej gąbki/waty itp bez konieczności wyższego umiejscowienia pompy. A okna 5cm spokojnie wystarczą i przy przepływie 3kl/h. Komory śmieciowe 5mm - troszkę mało ale trudno, najwyżej nadrobisz to długością okien wlotowych.
  12. Jeśli to jest wg w/w schematu to ja jestem john lenon.... żart..., tak na poważnie, spokojnie jest dobrze. Wg mnie, komory śmieciowe są zbyt małe, albo to tylko tak widać na zdjęciu. Jeśli mają 7-10mm to dobrze .Komorę grzałki zamieniłeś miejscami z prawa na lewą stronę stąd wychodzi iz coś nie gra. W sumie to bez róznicy z której strony będzie grzałka. Jaki wymiar mają okna wlotowe w dolnej części komory głównej? 4.5-6 cm wystarczą, wklej na dole z 3 paski pcv (inni kleją siatkę) , na nich położysz 1-2l ceramiki, następnie 1-2 cm grubości gąbka i na to pompa. Pod gąbkę możesz jeszcze dać watę filtracyjną, wyłapie najmniejsze zanieczyszczenia i dodatkowo wyklaruje wodę. Okna wlotowe do komór śmieciowych najlepiej zrobić tak aby były co najmniej 10cm nad dnem (piaskiem) akwa, wystarczą 3 szczeliny na stronę o wymiarach szer. 4mm dł. od 50 do 100mm ( to zależy od wydajności pompy.) Najlepiej zrobić je regulowane przysłoną, tak aby na czystych gąbkach poziom wody w komorze gł. pompy był niższy o ok 2-3cm od wody w akwa. U mnie chodzi na max. jebao dcp-3000 i okna mam otwarte na 80% (80mm wysokości) Pytałeś o pompę, w/w mogę śmiało polecić każdemu kto szuka ultra cichej i wydajnej pompy. W tym układzie inaczej wlotów nie zrobisz ze względu na szerokość komór śmieciowych, jak tylko po bokach, w płycie czołowej robi się jeden wlot o szer. 5mm który spełnia rolę skimmera. Jego wysokość jest zależna od poziomu wody , jaki jest w akwarium.Zazwyczaj 1.5-2cm poniżej jej poziomu. Wloty po bokach spisują się równie dobrze , nie musisz się martwic. Jakiej grubości będą gąbki? bo wg schematu są 30mm plus wata filtracyjna 20mm, zamiast takiego układu wsadz po prostu gąbkę 45ppi o gr 50mm jej wyjmowanie i wsadzanie będzie łatwiejsze .
  13. ten luz to właśnie komora śmieciowa, likwidacja komory śmieciowej to pozbycie się ścianki czołowej tylko iż wtedy będzie to nic innego jak filtr hamburski .
  14. jednym z sposobów wyciszenia kubła w szafce jest postawienie go na podkładce izolacyjnej tłumiące wibracje może to być grubsza gąbka, mata antywibracyjna z gumy, kartony po jajkach ( o dziwo to też działa), karimata, możesz zrobić jakieś dodatkowe stopki antywibracyjne itp... Nadaje się praktycznie wszystko co jest elastyczne, tłumi i jak najmniej przenosi drgania na podłoże. A i sama szafka może działać jako pudło rezonansowe, trzeba kombinować z wyciszaniem na wszelkie możliwe sposoby. Oczywiście pomijam tu defekt samego filtra (wirnika ) bo tego nic nie wyciszy. Trudne życie dla ludzi którzy jak ja nienawidzą irytujących dzwięków.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.