Skocz do zawartości

"Akwarystyczne" aparaty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
35 minut temu, darkon napisał:

Chociaż sam używam Canona uważam, że teraz to Nikon robi lepszy sprzęt, niestety za dużą stratę bym poniósł przy zmianie systemu. Jeśli nie chcesz Nikona to z Canona staraj się wybrać jak najnowszy model korpusu i nie próbuj nawet myśleć o obiektywie Canon EF 50mm f/1.8II , to taki plastik-fantastik raz trafi , 5 razy nie, starsza wersja była lepsza a obecnie jego następca EF 50 mm f/1.8 STM jest już niezły i niewiele droższy. Ja na twoim miejscu na początku nie interesował bym się stałkami, tylko obiektywy zmiennoogniskowe, kiedy polubisz jakąś konkretną ogniskową możesz wtedy kupić stałkę. Z własnego doświadczenia wiem, że na cropie doskonale spiszą się Canon EF-S 10-22 mm f/3.5-4.5 USM do krajobrazów, Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS do ogólnego zastosowania w tym zdjęć ryb i Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD jako tele i do zdjęć ryb.

Może być Nikon - czasy fanboyem mam daleko za sobą ?

Opublikowano
Godzinę temu, Deadi napisał:

Może być Nikon - czasy fanboyem mam daleko za sobą ?

Jeśli Nikon, to możesz sprawić sobie do niego te dwa obiektywy. W zupełności Ci wystarczą do wszystkiego.

Sigma 17-50mm 2.8 EX DC OS HSM lub Tamron 17-50mm 2.8 SP AF XR Di ll VC

oraz Sigma 70-200mm 2.8 APO EX DG OS HSM.  

    

  • Lubię to 2
Opublikowano
4 godziny temu, Deadi napisał:

Tak, fotka robiona w trybie makro jako jedna z wielu testowych metod dojścia do perfekcji - jak widać średnio udana.

..i sprawa tej fotki wyjaśniona. Ustal sobie przy makro max odległość. Ale rybom takim jak ruchliwe pyszaczaki   nie rób makro .

Opublikowano

@Deadi Ja Ci doradzę coś innego . Masz fajny amatorski aparat , którym możesz robić naprawdę bardzo fajne zdjęcia. Jasne...on nie ma możliwości jak wszystkie aparaty z wyższej półki . Ale pamiętaj ,że przede wszystkim liczy się Twoja wiedza ..dlatego zanim wydasz kasę ( przepraszam ,że o tym piszę)  to rób ile możesz zdjęć tym aparatem,poznawaj stronę techniczną i rozwijaj artystyczną a zobaczysz ile radości da Ci ten aparat. Ja ostatnio wróciłem do analoga i do ...klisz:)  Kupno lepszego i droższego aparatu nie musi Ci pomóc w robieniu fajnych zdjęć.....a nie jest argumentem ,że aparaty wyższej klasy , które mają więcej technicznych możliwości to równa się super zdjęcie.

  • Lubię to 2
Opublikowano
56 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

@Deadi Ja Ci doradzę coś innego . Masz fajny amatorski aparat , którym możesz robić naprawdę bardzo fajne zdjęcia. Jasne...on nie ma możliwości jak wszystkie aparaty z wyższej półki . Ale pamiętaj ,że przede wszystkim liczy się Twoja wiedza ..dlatego zanim wydasz kasę ( przepraszam ,że o tym piszę)  to rób ile możesz zdjęć tym aparatem,poznawaj stronę techniczną i rozwijaj artystyczną a zobaczysz ile radości da Ci ten aparat. Ja ostatnio wróciłem do analoga i do ...klisz:)  Kupno lepszego i droższego aparatu nie musi Ci pomóc w robieniu fajnych zdjęć.....a nie jest argumentem ,że aparaty wyższej klasy , które mają więcej technicznych możliwości to równa się super zdjęcie.

"Mąż" znów chlodnym i rozsądnym  okiem spojrzał na temat? i niestety trzeba przyznać, że ma dużo racji?, zresztą sam foce stara lustrzanka canona, która odziedziczylem za Free.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak. I tu też zgodzę się z Andrzejem. Brak Ci podstawowej wiedzy, nie ma co się martwić bo każdy kiedyś zaczynał. Koledzy doradzają Ci obiektywy za 4 tysiące a Tobie potrzeba obycia z podstawami fotografii. Nie gniewaj się ale myślę, że i najbardziej wypasionym aparatem też na początku będziesz robił słabe zdjęcia. 

Wyciśnij z obecnego aparatu 120% a zobaczysz, że i z niego będziesz zadowolony, ale co najważniejsze nabędziesz podstawy a nawet więcej i sam wtedy będziesz umiał ocenić co Ci potrzeba. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, przemo-h napisał:

Tele 70-300 ze stabilizacją czyli obiektyw? 

...to jest teleobiektyw. Przy średniej klasie obiektywów o ogniskowej 70-300 na końcu tej ogniskowej te obiektywy są ciemne. Gdyby to była górna pólka to cena zwala z nóg. Dlatego w takich okolicznościach polecam ten co napisałem o nim w poście 12 lub Krzysztof w poście 22. Generalnie...temat rzeka:)

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, yaro napisał:

Tak. I tu też zgodzę się z Andrzejem. Brak Ci podstawowej wiedzy, nie ma co się martwić bo każdy kiedyś zaczynał. Koledzy doradzają Ci obiektywy za 4 tysiące a Tobie potrzeba obycia z podstawami fotografii. Nie gniewaj się ale myślę, że i najbardziej wypasionym aparatem też na początku będziesz robił słabe zdjęcia. 

Wyciśnij z obecnego aparatu 120% a zobaczysz, że i z niego będziesz zadowolony, ale co najważniejsze nabędziesz podstawy a nawet więcej i sam wtedy będziesz umiał ocenić co Ci potrzeba. 

Skąd ten wniosek? ;) Pytam, bo to absolutnie nietrafione stwierdzenie :)

Moim zdaniem to jest 100%
223.thumb.jpg.c808c12dcdf872ef1d63a9f79b6caf3f.jpg
DSC08217.thumb.JPG.73ec7e0635536845ede644bbbe4de711.JPG

 

Najnowsza fotka - 130% ;)

DSC09856.thumb.jpg.9c5887c2cd36155f4865aebafd6678c2.jpg

140% dzięki światłu HQI 70W

DSC07565.thumb.JPG.4a4ad9852bd52438374bbd39ad9a097e.JPG

A to cudo jak ze starej książki ;)

DSC03897.thumb.JPG.d42880c078edbc498866d3705bd0396e.JPG

 

Wszystkie te fotki są b.dobre, ale brakuje im tego co potrafią dzisiejsze sprzęty i możliwości ;)

Opublikowano

Deadi, no i masz rację. Twoje zdjęcie są fajne i spowodowały, że cały wątek przeczytałem jeszcze raz. 

No i dałem ciała, a wszystko przez przemo-h, zadał pytanie o obiektyw i jakoś wydumałem, że to on jest autorem postu. 

Sorki za zamieszanie :D

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.