Jump to content

denitrator


Recommended Posts

Witam,

Mam trzy krótkie pytania odnośnie denitratora który będę montował.


1.jak mocno ma być zaciśnięty zacisk na początku węża od denitratora ?

2.czy szpula z wężem może być w pionie a nie w poziomie ? (problemy z miejscem)

3.ile kropli na sekunde ma kapać z wylotu denitratora ?


Informacje dodatkowe:

akwarium 160 l; tygodniowa produkcja NO3 na poziomie 50 (z czego 40 to z kranu); wąż do denitratora 50m o średnicy 12 mm


dziękuję za pomoc

Bartek

Link to comment
Share on other sites

1.rozumiem że zaciskiem tym chcesz regulować wielkość przepływi, a jesli tak to ma być tak zaciśnięty abyś otrzymał potrzebny przepływ więc będziesz go zaciskał róznie, imho lepiej jednak zainstalować na wejściu bardziej precyzyjny zawór.

2. pion czy poziom to praktycznie bez różnicy

3. to nie jest takie proste, poczytaj tu : http://www.klub-malawi.pl/artykuly_klub ... owego.html jest to art na klubowym serwisie, coprawdą dotyczy deni innej konstrukcji ale zasady odpalania i utrzymania sa takie same jak w wężowym

poczytaj jeszcze tu tez jest opis wykonania i uruchamiania deni i to wersji wężowej : http://www.triamond.prv.pl/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
3. to nie jest takie proste, poczytaj tu : http://www.klub-malawi.pl/artykuly_klub ... owego.html

Własnie tu doczytałem ,ze :

"Nawet wzorowo działający denitryfikator absolutnie nie zwalnia akwarysty z obowiązku możliwie częstej podmiany części wody;. Regularne częściowe podmiany wody są najważniejsze, a zastosowanie denitratora pozwoli wam jedynie poprawić warunki życia waszych pupili i co najwyżej zmniejszyć częstotliwość podmian. "


No i pytanie - w jakim celu w takim razie bedziemy dokonywali nadal podmiany wody , i co oznacza przy sprawnie dziłajacy denitryfikatorze pojęcie "mozliwie czestej podmiany wody" .

Założmy , ze ja podmieniam wode co dwa tygodnie w ilości ok 150l co daje mi dokładnie 28% wody która wlałem do zbiornika (netto). Mozna ten okres wydłuzyc czy to juz jest ta granica "mozliwie czestej podmiany wody" ? :)

Link to comment
Share on other sites

Nie mówię, żeby nie robić podmian, ale jeśli w kranie jest 40, to co tydzień czy dwa, w zależności od podmian, będziesz serwował rybom niezły skok No3 :roll: Deni coś tam zbije, a tu hop, 25% wody z akwa z nową ilością No3.

Link to comment
Share on other sites

DEni pozbywa nam sie tylko NO3. A pamiętaj że no nie jedyne świństwo w wodzie. Tak czy siak musisz odmulić dno, wyczyścić gąbki i podmienić wode. Deni poprostu zmniejsza jeden parametr.

Ale czy przez to moge podmiany robic raz na miesiac ?

Zakladam , ze mechaniki dalej czyszcze co 2 tyg i odmulam dno dolewajac ubytek ( wiec w miesiącu byla by raz podmiana ok 10% , raz 28% ) .

Ale jak się tak zastanowic to pelna podmiana wyjdzie mi 10 minut dłuzej , może 15 wiec w sumie teleexpress moge sobie odpuścic :D

Link to comment
Share on other sites

Co by nie zamontować w akwarium to i tak najskuteczniejszą „metodą filtracji” pozostanie podmiana wody. Azotany - azotanami ale jest jeszcze mnóstwo innych parametrów, poza tym woda wodociągowa jest bardzo dobrze napowietrzona no i wypada od czasu do czasu wzbogacić wodę w pierwiastki śladowe, mikroelementy jak i witaminy.

Link to comment
Share on other sites

podepne sie do tematu, bo planuje budowe denitratora, w kranie ma NO3 = 30 mg/l wiec w ciagu tygodnia podskakuje mi do 50mg/l zaczalem podmieniac wode co 4 dni, ale to tez niewiele daje. Podjalem decyzje o buowie "oczyszczalni" i w zwiazku z tym mam kilka pytan.


1) w planach jest budowa filtra z rury kanalizacyjnej fi 100, lub fi 110 jaka musi miec wysokosc, czy to jest bez znaczenia?

2) srubunki plastikowe na weze doprowadzajace i odprowadzajace starczy uszczelnic tylko silikonem?


Pozdrawiam Krzysiek

Link to comment
Share on other sites

wysokosc ma znaczenie bo okresla ci wydajnosc ( ilosc mozliwych do zaladowania biobali )

ja zrobilem 50cm ale to na moje 126l duzo , jednak robilem to z rezerwa do zastosowania w 375.


srubunki wklejalem na klej pvc i uszczelnialem silikonem

dodatkowo zamontowalem turbinke od filtra aguael wewnatrza aby generowala ruch wody wewnatrz denitra

i nie powstawaly martwe obszary

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.